Email, Telmore??
Fra : RBJ

Dato : 01-08-02 16:23

Jeg har et mobil abonnement hos telmore... Hvilken email adresse skal folk
skrive til, hvis de vil skrive til mit telmore nummer??

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-08-02 16:42

"RBJ" <rbj_bernth@hotmail.com> wrote in

> Jeg har et mobil abonnement hos telmore... Hvilken email adresse
> skal folk skrive til, hvis de vil skrive til mit telmore nummer??

Så vidt jeg husker er denne service ikke længere tilgængelig.
email->sms gatewayen er lukket hos TDC, som Telmore jo bruger?
Ret mig endelig hvis jeg roder begreber sammen eller tager fejl.

Flemming

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 01-08-02 17:15

Hej,

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

> Så vidt jeg husker er denne service ikke længere tilgængelig.
> email->sms gatewayen er lukket hos TDC, som Telmore jo bruger?
> Ret mig endelig hvis jeg roder begreber sammen eller tager fejl.

Det er helt korrekt.

Hvis man har et TDC fastnet abonnement med beskedsvar eller duet kan
man gratis tilmelde dette til Besked-Robot. Så får man en email-adresse
af formen fastnetnummer@besked-robot.dk, som man kan sætte op til at
videresende til en vilkårlig mobiltelefon.

Eneste ulempe, jeg har observeret, er, at nogen beskeder kommer
2 gange til telefonen. Jeg kender andre, der oplever det samme med
deres Besked-Robot.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Fischer

Dato : 01-08-02 19:36

> Eneste ulempe, jeg har observeret, er, at nogen beskeder kommer
> 2 gange til telefonen. Jeg kender andre, der oplever det samme med
> deres Besked-Robot.

Ja - jeg får også 2 beskeder en gang imellem.
Endnu værre er der også nogen der ikke kommer frem.

*Fischer

Fra : mema

Dato : 03-08-02 19:35

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse
> [...]
> af formen fastnetnummer@besked-robot.dk, som man kan sætte op til at
> videresende til en vilkårlig mobiltelefon.

Jeg har denne service, men hvordan sættes den op til at videresende til en
mobiltelefon???

Mikkel

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 04-08-02 12:02

Hej,

mema <mema@mema.dk> wrote:

> Jeg har denne service, men hvordan sættes den op til at videresende
> til en mobiltelefon???

Gå ind på http://www.besked-robot.dk og log ind.

Klik på "Instillinger"

Klik på "E-mail konvertering"

Under bjælken "E-mail konvertering" sættes kryds ud for "til tekstbeskeder (SMS)"
og mobilnummeret indskrives.

Klik på "Gem ændringer"

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : David Holm

Dato : 01-08-02 17:30

> Jeg har et mobil abonnement hos telmore... Hvilken email adresse skal folk
> skrive til, hvis de vil skrive til mit telmore nummer??
Det kan du ikke mere idet tdc, ligesom mange andre mobilselskaber har lukket
for deres sms gateway. Jeg synes dog det må være et oplagt ekstra produkt at
tilbyde til eks. 25 kr pr måned

mvh

David Holm

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 02-08-02 17:48

"David Holm" <wormie_fjerndette@alberg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lukket
> for deres sms gateway. Jeg synes dog det må være et oplagt ekstra produkt

Nogle der ved grunden til den er lukket?

Mvh Søren

Fra : Peter Binderup

Dato : 02-08-02 23:35

> Nogle der ved grunden til den er lukket?

Der er ikke en krone at tjene på det - det er meget forståeligt at det er lukket.

Hvis jeg var et teleselskab så ville jeg da heller ikke lade folk sende SMS gratis via mail når man kan tjene 25+ øre pr. besked ved
at tvinge folk til at bruge telefonerne i stedet.

/Peter

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 03-08-02 06:31

"Peter Binderup" <binderup@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
SMS gratis via mail når man kan tjene 25+ øre pr. besked ved
> at tvinge folk til at bruge telefonerne i stedet.

Det er da noget pjat!! Sms via email vil aldrig blive et egentlig alternativ
til sms. Nok har jeg ubegrændset internet herhjemme men jeg
brugte aldrig nogensinde alle de gratis sms sendere der var på nettet. Ej
heller email via sms.
Selv om disse services findes vil folk da forsat hovedsageligt bruge sms via
deres mobil. Hvor tit sidder man ved en computer
hver gang du får en besked? Og hvor tit har du den med dig så du lige kan
svare en besked på din fon via mail?
Ej det er den dårligeste undskyldning for at lukke den service! :(

Mvh Søren

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-08-02 12:32

"Søren Christensen \(4200\)" <SHC808@hotmail.com> wrote in

> Ej det er den dårligeste undskyldning for at lukke den service! :(

Om ikke andet er det den rigtige undskyldning, det er derfor de
gjorde det!
Prøv at overveje hvor mange SMS'er der røg gennem systemet gratis ved
det - emailforward, edb-alarmsystemer, gratis-sms-sendere på nettet
osv. Det har krævet en del af systemerne at klare alt det!

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Jens Bjargum

Dato : 03-08-02 14:14

> [...]
> svare en besked på din fon via mail?
> Ej det er den dårligeste undskyldning for at lukke den service! :(

Det kan godt være at DU ikke har brugt det, men det betyder jo ikke at mange
andre heller ikke brugte det. Prøv blot at kigge lidt gennem nyhedsgruppen
her og se hvor mange indlæg der er, hvor folk spørger efter hjemmesider hvor
man kan sende gratis SMS.

Tro mig, der er blevet sendt rigtig mange beskeder fra nettet.

Fra : Peter Binderup

Dato : 03-08-02 16:40

> Tro mig, der er blevet sendt rigtig mange beskeder fra nettet.

der bliver også snakket meget i telefon, men det er heller ikke gratis...

Og det at der er mange beskeder der bliver sendt afsted uden nogen mulig form for indtjening for teleskaberne har længe været en
torn i øjet for disse selskaber, og det er meget forståeligt at de har lukket for denne service - at man så som forbruger bliver
irriteret over dette er en helt anden sag,.

Fra : Jens Bjargum

Dato : 04-08-02 01:08

> der bliver også snakket meget i telefon, men det er heller ikke gratis...

Mit svar var sådan set også ment som en forståelse for at teleselskaberne
lukker for denne service.

Du skrev i dit første indlæg
"Hvis jeg var et teleselskab så ville jeg da heller ikke lade folk sende
SMS gratis via mail når man kan tjene 25+ øre pr. besked ved at tvinge
folk til at bruge telefonerne i stedet."

Hertil svarede Søren christensen så
[...]

Og jeg svarede så til Søren at han muligvis ikke sendte SMS'er fra nettet,
men det er der rigtig mange andre der gjorde....altså som et argument for at
der bestemt var mange penge at tjene på at tvinge folk til at bruge mobilen
istedet for, og at jeg derfor godt forstår hvorfor selskaberne har lukket
for SMS via nettet. Med andre ord jeg støtter dig (peter) i dine argumenter.

Jens

Fra : Peter Binderup

Dato : 04-08-02 09:11

> for SMS via nettet. Med andre ord jeg støtter dig (peter) i dine argumenter.

ok

/peter

Fra : KGB

Dato : 04-08-02 10:18

Ja, ja ... der blev sendt mange beskeder fra nettet, men det manglede da
bare for dem at understøtte dette!
Systemerne var på ingen måde overbelastede, og med den pris der i forvejen
bliver taget for at sende en sms (fra 20 øre til 1 kr, afh af selskab og
abbonement) så tjener de mere end rigeligt til også at kunne tilbyde en
gratis ekstraservice til netfolket. Den reelle kostpris for en sms er under
1 øre!

Personligt sendte jeg aldrig sms'er via nettet, men modtog dog en sms når
jeg havde fået en ny mail. Det var rart, men meget skuffende da der blev
lukket for dette!!!!!!!!!!!!!

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Fischer

Dato : 04-08-02 12:08

> Personligt sendte jeg aldrig sms'er via nettet, men modtog dog en sms når
> jeg havde fået en ny mail. Det var rart, men meget skuffende da der blev
> lukket for dette!!!!!!!!!!!!!

Ja, det er noget rigtigt bæ!!!

Det er en service som selskaberne burde give deres kunder - det ville ikke
koste ret meget. For dens sags skyld kunne man evt. opkræve et lille
abonnement for servicen.
Og man kunne sagtens lave det sådan, at man ikke kunne (mis)bruge systemet
til f.eks. generelle SMS-sendere fra nettet.
Altså i stedet for at man automatisk fik 'telefonnummer@sms.tdm.dk' så kunne
man få: 'tilfældigt_løbenummer@sms.tdm.dk'.
Dermed kunne man selv bruge det til f.eks. E-mail alert, men folk der kun
kender ens mobilnummer kunne ikke sende SMS den vej.

*Fischer

Fra : Peter Binderup

Dato : 04-08-02 12:42

Teleselskaberne har brug for pengene.

De seneste investeringer i UMTS licenser til knap 1 mia kroner og en forventet investering på 1.5+ mia i udstyr (pr selskab) kan jeg
meget godt forstå at man tager penge for ALLE former for sms.

/Peter

Fra : Fischer

Dato : 04-08-02 16:47

> Teleselskaberne har brug for pengene.

Og det har vi kunder ikke???

> De seneste investeringer i UMTS licenser til knap 1 mia kroner og en
> forventet investering på 1.5+ mia i udstyr (pr selskab) kan jeg
> meget godt forstå at man tager penge for ALLE former for sms.

Er du PR-medarbejder hos et teleselskab?

Ellers er jeg rygende uenig med dig!
Hvis selskaberne investerer i UMTS-licenser, så skal den investering kunne
hentes ind via de fremtidige UMTS-kunder. Det skal vel ikke lægges
GSM-kunderne til byrde.

Det ville jo svare til at man for 20 år siden begyndte at kræve vej-afgift
på landevejen mellem Aalborg og Løkken for at finansiere storebæltsbroen.

*Fischer

Fra : Peter Binderup

Dato : 04-08-02 16:58

> Er du PR-medarbejder hos et teleselskab?

nej, men jeg har arbejdet for et teleselskab før.

> Ellers er jeg rygende uenig med dig!
> Hvis selskaberne investerer i UMTS-licenser, så skal den investering kunne
> hentes ind via de fremtidige UMTS-kunder. Det skal vel ikke lægges
> GSM-kunderne til byrde.

Uanset hvad så skal der penge i hus ellers er der ingen af delene...

> Det ville jo svare til at man for 20 år siden begyndte at kræve vej-afgift
> på landevejen mellem Aalborg og Løkken for at finansiere storebæltsbroen.

Tja - skattestigninger...

/Peter

Fra : Fischer

Dato : 05-08-02 07:16

> nej, men jeg har arbejdet for et teleselskab før.

Nåååååhhh .....

> Uanset hvad så skal der penge i hus ellers er der ingen af delene...

Ja, men når selskaberne investerer i UMTS, så skal det være en rentabel
investering. De skal altså kunne låne pengene og kunne forrente og afdrage
lånet ved hjælp af fremtidige indtægter. Det er da vist en ganske normal
måde at drive forretning på.
Hvis selskaberne først skulle tjene pengene hjem til fremtidige
investeringer, så havde vi nok ikke haft noget GSM net i dag.

> Tja - skattestigninger...

Næh. Storebæltsbroen er selvfinansieret.
Pengene er lånt og betales tilbage efterhånden som de tjenes ind igen, og
det går i øvrigt rigtigt godt med det ..... modsat den faste forbandelse
over Øresund.

*Fischer

Fra : KGB

Dato : 05-08-02 08:45

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> ..... modsat den faste forbandelse > over Øresund.
>
> *Fischer

*LOL*

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Jens Bjargum

Dato : 05-08-02 12:50

> [...]
> lånet ved hjælp af fremtidige indtægter. Det er da vist en ganske normal

Der tager du helt fejl. Det er helt almindelig fremgangsmåde at en
virksomhed spreder sine forretningsområder ud på forskellige projekter med
forskellige livscyklus-stadier. Således vil man i en virksomhed ofte have
nogle produkter der beskrives som cash-cows, hvilket er produkter der er
nået til et stadie hvor man bare kan "malke" dem for penge. De penge man kan
"malke" fra virksomhedens cash-cows de bruges til at dække udgifterne til
forskning og udvikling, samt som tilskud til at få nye produkter ind på
markedet.

Så for teleselskaberne der er GSM nettet en cash-cow, der er nået til et
stadie hvor man skal til at hive en masse penge ud af produktet, som så skal
bruges til at få gang i fremtidige produkter så som UMTS

Fra : KGB

Dato : 04-08-02 12:46

> Ja, det er noget rigtigt bæ!!!

Som du sog kan sige det

> Det er en service som selskaberne burde give deres kunder

enig!

>- det ville ikke
> koste ret meget.

Det koster, kostede og vil ikke koste en disse! Som sagt koster det under 1
øre at afsende en sms for selskabet.

>For dens sags skyld kunne man evt. opkræve et lille
> abonnement for servicen.

- Nej, det burde de ikke.

Fortæl mig evt. hvad mobilkunder (der ikke har taletid) betaler et månedligt
kæmpegebyr for ?!? At der bør følge en masse ydelser med!

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk