Skærme
Fijala 3554
Laaaangt skærmkabel
Fra : Andreas Frøsting

Dato : 01-08-02 16:17

Høps,

Jeg har en skærm...
....og en klods af en computer jeg egentlig gerne vil slippe for at se
på, og så har jeg en skummel idé om at forlænge skærmkabel mv. og
smide computeren ind i skabet (jaja, jeg skal nok klare det med
kølingen).

Min nuværende skærm (19" crt) kører 1280*960 i 96Hz og 32 bit farver,
men i løbet af noget tid kommer der formentlig en 18" TFT på der skal
køre 1600*1200.

Kablet skal være ca. 5-6 meter langt - vil det kunne lade sig gøre og
samtidig få en god billedkvalitet?

Grafikkortet er pt. et Geforce4 TI4400, men det kan godt ske jeg går
tilbage til mit gamle G400, det havde noget bedre 2D - hvis den slags
må have en betydning for forlængelse af skærmkabel :)

Nogen der har prøvet at forlænge så meget uden kvalitetstab, hvilke
kabler (mærke, gerne url og pris) brugte I?

Skærmen har RGB-indgang (som jeg pt. benytter med et 2 meter kabel) og
det har den nye skærm jeg drømmer om også.

Jeg er godt klar over det nok ikke bliver helt billigt :)

:wq
//andreas
http://phpwizard.dk

Fra : Blaster

Dato : 01-08-02 16:37

Om hvor lang tid har du tænkt dig at skifte til TFT ?? og har du tænkt på om
du så skal bruge DVI ??
Kan du ikke bare smide pc'en ind bordet eller noget ??
Du skal have fat i godt kabel til din skærm, det er ikke smart at spare her

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 01-08-02 20:30

>Om hvor lang tid har du tænkt dig at skifte til TFT ??

Når jeg får råd :)
http://www.nemcomputer.dk/product.asp?sku=2120740&shop=pc

> og har du tænkt på om du så skal bruge DVI ??

Det tror jeg ikke, ovenstående skærm har nemlig ikke sådan indgang..
hvilket egentlig undrer mig lidt.

>Kan du ikke bare smide pc'en ind bordet eller noget ??

Der står den allerede, men jeg vil hellere have plads til mine fødder
:)

>Du skal have fat i godt kabel til din skærm, det er ikke smart at spare her

Jeps...

:wq
//andreas
http://phpwizard.dk

Fra : Blaster

Dato : 01-08-02 21:48

Jeg synes du skal prøve at kigge på andre skærme også .. f.eks Dell's 20''
TFT ..

Fra : Dr. Ralph

Dato : 02-08-02 14:54

>Jeg synes du skal prøve at kigge på andre skærme også .. f.eks Dell's 20''
>TFT ..

Jeg har ovenstående Dell 2000FP - og selv i 3D spil kører den ret
godt.
Den har en opdateringsfrekvens på 25 ms og en dotpitch på 0,25 -
hvilket er næsten enestående for en 20' TFT skærm.

Om man kan lide et bestemt design eller ej er individuelt, men ALLE,
der har set min 20,1' TFT Dell 2000FP har udbrudt med polypper:

"WOWWWWW den er jo total flot, sej, fed, lækker - jeg er forelsket !"

Det er lidt ligesom når granvoksne mænd ser en ny fed bil -så ryger
alle hæmninger og polypperne kommer frem :)

Og billedet på den lever fuldt ud op til designet.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Dr. Ralph

Dato : 02-08-02 14:55

Har lige set, at Dell har sat prisen ned på skærmen - nu koster den
15.900 kr incl moms og forsendelse og 3 års garanti.

Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Blaster