Cykel og forsikring
Fra : Kim Noer

Dato : 01-08-02 15:04

Davsen der..

Da jeg i sin tid købte en cykel, påstod forhandleren, at ved at give mig
rabat på cyklen, kunne jeg i tilfælde af tyveri få udbetalt hele
beløbet. Jeg gav ca. 5000 for cyklen, men uden rabat koster den 10000.
Altså forhandleren mente at jeg kunne få en ny cykel for 10000. Kan det
nu passe?

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?

Fra : Morten

Dato : 01-08-02 15:17

> [...]
> beløbet. Jeg gav ca. 5000 for cyklen, men uden rabat koster den 10000.
> Altså forhandleren mente at jeg kunne få en ny cykel for 10000. Kan det

Cyklers værdi nedskrives sædvanligvis med en procentdel for hvert leveår,
men ved værdifastsættelsen tages der udgangspunkt i anskaffelsesværdien
uden hensyn til en evt. god handel, du måtte have gjort.

Mvh.
Morten

Fra : Henning

Dato : 01-08-02 15:38

On Thu, 1 Aug 2002 16:17:18 +0200, "Morten" <morten789@hotmail.com>
wrote:

>Cyklers værdi nedskrives sædvanligvis med en procentdel for hvert leveår,
>men ved værdifastsættelsen tages der udgangspunkt i anskaffelsesværdien

Ikke anskaffelsesværdien, men prisen for en lignende cykel i dag.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Morten

Dato : 01-08-02 16:52

> Ikke anskaffelsesværdien, men prisen for en lignende cykel i dag.

Ja. Jeg brugte et forkert ord, der gav en forkert mening. Godt, du fangede den.
Der skulle have stået genanskaffelsesværdien.

Mvh.
Morten

Fra : Michael Petersen

Dato : 03-08-02 10:19

Morten skrev i meddelelsen ...

>Ja. Jeg brugte et forkert ord, der gav en forkert mening. Godt, du fangede
>den.
>Der skulle have stået genanskaffelsesværdien.

og genanskaffelsesværdien har _intet_ at skaffe med købsprisen..

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post