Simkort brændt af i Nokia 3330
Fra : Janus Nielsen [www.d~

Dato : 01-08-02 14:22

Hejsa!

Kan nogen forklare mig hvad der mon er sket. Situationen lyder som følger:

Jeg har en Nokia 3330, et simkort fra Telmore og et cover+batteri af typen
"Discoteque Mobilos" (den med indbyggede små blikende dioder i batteriet).
Jeg sidder og skriver en sms. Pludselig skriver min telefon at mit "simkort
er afvist". Jeg tænder og slukker telefonen, og beskeden skrives igen:
"Simkort er afvist" ... og enkelte gange "Indsæt simkort".

Jeg forsøger dernæst at sætte mit simkort i 6-8 forskellige telefoner, men
resultatet er det samme. Simkortet er dødt! Jeg prøver dernæst 6-8
forskellige simkort i min egen telefon, og de virker fint.

Jeg ringer dernæst til Telmore, der fortæller, at Nokia 3310 har problemer
med at "brænde simkort af" ... og eftersom Nokia 3310 og 3330 minder meget
om hinanden, er det nok det samme (siger damen fra Telmore - der sender mig
et nyt kort) ...

Er der nogen, der har været ude for noget lignende?
Kan det være mit Discoteque Mobilos batteri, der har ødelagt mit simkort?
Kan der være andre årsager?

Stor hilsen
Janus

Fra : Morten Holm

Dato : 01-08-02 16:36

Da jeg havde min nokia 3310.... puttede jeg et stykke tape på mit sim-kort
dor at få det til at lade være ed at rutsje rundt......... Det virkede
fint......

Mvh Morten

Fra : Janus Nielsen [www.d~

Dato : 01-08-02 16:37

Nu var mit problem ikke at den rustjede rundt, men derimod at den blev
brændt af pga. for høj spænding? Dette skulle kunne løses med særlige
sølv-klistermærker.. !??!

Fra : Fischer

Dato : 01-08-02 19:34

> Nu var mit problem ikke at den rustjede rundt, men derimod at den blev
> brændt af pga. for høj spænding? Dette skulle kunne løses med særlige
> sølv-klistermærker.. !??!

Det er korrekt.
Jeg fik både sølv-klistermærke med til mit Telmore kort og til et TDC
taletidskort. Begge skrev at det skulle sættes på SIM-kortet hvis det skal
bruges i 3310.
(Det kan man da kalde en afbrænder af en telefon!)

*Fischer

Fra : Simon Jørgensen

Dato : 02-08-02 00:03

> Jeg fik både sølv-klistermærke med til mit Telmore kort og til et TDC
> taletidskort. Begge skrev at det skulle sættes på SIM-kortet hvis det

Det er dog ikke alle SIM-kort den afair har problemer med. Har kun hørt
det i forbindelse med TDC (og altså også Telmore).

Hverken Orange eller SONOFON har så vidt jeg ved udleveret sølvmærker,
når de har solgt en terminal.