Er køling nødvendigt?
Fra : Michael Westi

Dato : 01-08-02 14:33

Har et TNT2 M/64 32MB.

Cooleren stod af og jeg købte en ny som heller ikke virkede??? Sikkert noget
med strøm!!!
Det sjove er at det faktisk kører bedre nu end med cooleren.(ok, den bliver
da varm)
Så er spørgsmålet: Hvis den kører bedre nu, hvad skal man så med cooler?

Mvh Michael

--
"Keep your sticker on the ice"

Fra : Mythos

Dato : 01-08-02 14:40

"Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bliver
> da varm)
> Så er spørgsmålet: Hvis den kører bedre nu, hvad skal man så med cooler?

I mange tilfælde så er det bare "pynt" med en sådan cooler, men der skal nok
noget på med en køle-effekt, så en lidt større køle-profil vil nok være
sagen.

Kim Larsen

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 01-08-02 19:44

Et TNT2-kort udvikler ikke meget varme og kan godt undvære en aktiv-køler,
dog evt kunne du sætte en passiv-køler på som søger for et bedre air-flow og
grafikchippen så den ikke bliver så varm - og da den bliver passivt køler er
der igen larm.
Nyere grafikkort som Geforce3 og 4 og Ati radeon 8500 bliver dog meget varme
og har derfor brug for en funktionel aktiv-køler.
-MVH
Niels

Mythos <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d493a0c$0$136$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Søren

Dato : 02-08-02 00:07

"Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> wrote in message
> Det sjove er at det faktisk kører bedre nu end med cooleren.(ok, den
bliver
> da varm)
> Så er spørgsmålet: Hvis den kører bedre nu, hvad skal man så med cooler?

Hmmm, måske er der køler på for at det ikke skal køre så godt, at man derfor
køber et nyt og bedre kort

Jeg har også kørt uden køler med mit geforce2 ti uden problemer.

Søren.