Børn og soleksem?
Fra : cloe

Dato : 01-08-02 14:20

Hvad kan man gøre af alternative ting ved et barn som er meget lys i huden
og har voldsom soleksem?

Fra : Steen

Dato : 01-08-02 14:47

"cloe" <zarh@ofir.dk> wrote in message
> Hvad kan man gøre af alternative ting ved et barn som er meget lys i huden
> og har voldsom soleksem?

Af hensyn til barnet ville jeg nok vælge at smøre med en creme med
binyrebarkhormon - mildison, hydrocortison el. lign. Det er det eneste, der
kan få bugt med eksem, sol- eller ej.

/steen

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 01-08-02 22:29

"cloe" <zarh@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan man gøre af alternative ting ved et barn som er meget
lys i huden
> og har voldsom soleksem?

ALoe vera gel er godt til alle former for hudproblemer. Men hold
barnet ude af solen - altså under parasol og i skyggen, og brug så
aloe vera hele næste vinter, og håb på at det så er nok med en god
solcreme med faktor i.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : arc@na

Dato : 03-08-02 12:34

"J¤mfruen\)" <jomfru_d@worldonline.dk> wrote in

> Men hold
> barnet ude af solen - altså under parasol og i skyggen,

Nemlig!

arc@na

Fra : MJ

Dato : 08-08-02 16:36

Du kan hos Matas købe nogle tidseloliekapsler, de forebygger og helbreder
soleksem. Jeg har ellers altid lidt af en forfærdelig soleksem, men sidste
år fandt jeg noget om tidseloliekapsler på nettet, og prøvede, jeg var sydpå
i 14 dage i megen sol, og jeg fik ikke så meget som en lille antydning af
soleksem. Jeg tog 3 kapsler om dagen, så du skal nok høre hvor mange du skal
give et barn. De er ikke særligt dyre, held og lykke.

Fra : bps

Dato : 28-08-02 20:27

"MJ" skrev d. 08-08-02 16:36 dette indlæg :
> [...]
du skal
> give et barn. De er ikke særligt dyre, held og lykke.

EPP. der er en
dvidere mulighed for at bruge en specielsolcreme fra Sweitz, ellers
bliv indedøre fra klokken 10 - 15

http://www.kandu.dk/

Fra : bps

Dato : 28-08-02 20:38