Tilslutning til ambitiøst Delphi Community~
Fra : ApoX

Dato : 01-08-02 13:36

Hej,

Der var engang hvor jeg huserede herinde og kom med de spørgsmål der passede
bedst til min daværende minimale viden om Delphi. Det var dengang jeg
besluttede mig for, at når jeg engang blev rimelig sikker i sproget ville
jeg forsøge at hjælpe de nye nye på vej og samtidig give alle andre
forskellige niveauer mulighed for at både at lære noget, lære fra sig,
udgive sine programmer og desuden deltage i GPL projekter.
For at et sådant projekt skal lykkedes er det vigtigt at der er tilslutning
omkring det. Foreløbig har jeg bygget et website op vha. php og mysql som
fungerer 100% interaktivt over et brugersystem. Der er mulighed for at
udgive egen software, skrive og læse artikler, starte og deltage i GPL
projekter osv.

Det skal understreges at denne side ikke er ude på at
fratage -dk.edb.programmering.pascal- noget. Skal blot tjene som supplement.
Til dem der ville mene at dette indlæg skulle have været postet
på -dk.opslag- kan jeg blot sige, at det udelukkende er fordi det er jer her
fra -dk.edb.programmering.pascal- jeg gerne vil have reaktioner fra.

Jeg har endnu ikke lagt siden ud på nettet, da jeg ikke har et domæne
endnu - men jeg ville være meget glad for at høre jeres reaktioner.

hilsen,
Thomas

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-08-02 14:44

"ApoX" <blomme@post.com> wrote in message

> Jeg har endnu ikke lagt siden ud på nettet, da jeg ikke har et domæne
> endnu - men jeg ville være meget glad for at høre jeres reaktioner.

Min kommentar er, at din interesse sandsnligvis mere er at lave en site
/ portal og så håbe, at den får en masse trafik, så du kan lege
webmaster.

Hvis dit ønske virkelig er at bibringe Delphi noget nyt, så smider du
kræfterne i at levere konkret indhold til ét af de mange tusinde sites,
der allerede findes:
http://www.delphi-jedi.org
http://www.delphi3000.com

Ja, det er så min mening.

Hilsen
Uffe

Fra : ApoX

Dato : 01-08-02 18:04

> Min kommentar er, at din interesse sandsnligvis mere er at lave en site
> / portal og så håbe, at den får en masse trafik, så du kan lege
> webmaster.

Det jeg er mest interesseret i er at komme til at bruge de erfaringer jeg
gjort mig i Delphi til noget fornuftigt. Hvis jeg havde haft interesse i at
lave en side med en masse trafik bare for at have muligheden for at "lege"
webmaster havde jeg nok valgt et emne med et lidt større publikum end lige
Delphi programmørerne i Danmark.

> Hvis dit ønske virkelig er at bibringe Delphi noget nyt, så smider du
> kræfterne i at levere konkret indhold til ét af de mange tusinde sites,
> [...]

Jeg har ikke noget ønske om at bibringe Delphi noget nyt - snarere de
mennesker, der programmerer i det. Det er bare det, at internationale sider
ikke plejer at tiltale mig særlig meget. Sproget er fortrinsvist engelsk og
så er en stor del af skærmbilledet belagt med reklamer. På delphi3000.com
fandt jeg i hvert fald over 6 forskellige reklamer... Sådan noget virker
meget upersonligt efter min mening.

> Ja, det er så min mening.

Jeg synes nu den var lidt ukonstruktiv - men det er så bare min mening...

hilsen,
Thomas

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-08-02 18:45

> [...]
delphi3000.com
> fandt jeg i hvert fald over 6 forskellige reklamer... Sådan noget

Så brug din energi her:

http://www.pythia.dk/
http://udvikleren.dk/
http://www.danish-shareware.dk/delphi/dkdelphi.html

> Jeg synes nu den var lidt ukonstruktiv - men det er så bare min
mening...

Jeg synes ellers det var vældig konstruktivt - byg videre på det, der
allerede er lavet. Er det ikke det programmering i høj grad handler om?

Hilsen
Uffe

Fra : Claus Christiansen

Dato : 01-08-02 21:13

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> wrote in

> Så brug din energi her:
>
> http://www.pythia.dk/

Vi vil under alle omstændigheder blive glade for enhver form for støtte
til pythia.dk

/Claus

--
Claus Christiansen, <mailto:cch@unipeople.dk>

personal: http://www.bigfoot.com/~kruc/; pythia: http://www.pythia.dk
============================================--------------------------
"Computers are useless. They can only give you answers."
- Pablo Picasso (1881-1973)

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 02-08-02 08:43

"ApoX" <blomme@post.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> webmaster havde jeg nok valgt et emne med et lidt større publikum end lige

))

Fra : Aftershock

Dato : 07-08-02 08:24

Hvad er adressen til dit Delphi website?

Jeg var lige inde på http://www.pythia.dk/ (lille amatør side) og
http://udvikleren.dk/ (folt men laaangsom!)

Mvh.
Aftershock