Manuel knastkædestrammer - hvor?
Fra : Peder

Dato : 01-08-02 10:18

Min knastkædestrammer er noget ged.
Jeg har ladet mig fortælle (primært via Gixxerforum) at det bedste er
at udskifte til en manuel, da den automatiske ikke fungerer optimalt.

Nåmen jeg kan altså købe en hos APE i USA til $46 + $20 i forsendelse
- og så accepterer de ikke kredikort uden for US.

Alternativet er at købe nøjagtig den samme dims i Sverige
(http://www.motospeed.se/) til skr. 868,-

Er der nogen, der ved om og hvor jeg kan købe den i Danmark?

(til GSXR 750 - 1999)

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Bernhard

Dato : 01-08-02 21:47

"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> skrev i en meddelelse

> Nåmen jeg kan altså købe en hos APE i USA til $46 + $20 i forsendelse
> - og så accepterer de ikke kredikort uden for US.

[klip]

Pas på med US (der ryger evt. told på!) - desuden skal der betales
toldgodtgørelsesafgift til Post DK (40.- + moms) + importmoms på de alm.
25%.....skriver af bitter erfaring

Dette gælder alle forsendelser over DKK 80.-

For gaver gælder en værdigrænse på DKK 340.-
Men det er nok svært at få overtalt eksportøren til at pakke den ind i papir
og sløjfe?

Wheeler

Fra : Peder

Dato : 02-08-02 08:21

On Thu, 1 Aug 2002 22:46:35 +0200, "Bernhard" <bernhard_wheeler[remove
this]@hotmail.com> wrote:

> [...]
>25%.....skriver af bitter erfaring
>
>Dette gælder alle forsendelser over DKK 80.-

Jeps
Jeg har også selv været der. Endnu en årsag til at undgå USA. Jeg
mener bare at det er perverst at svenskerne tager det dobbelte. De er
officielle distributører og betaler forhåbentlig ikke $46 for varen -
og så tager de formentlig flere hjem ad gangen.
Selvfølgelig skal de have lov at tjene penge, men 100% avance er i
overkanten.

Fra : Armand

Dato : 02-08-02 22:11

> [...]
> Jeg har ladet mig fortælle (primært via Gixxerforum) at det bedste er
> at udskifte til en manuel, da den automatiske ikke fungerer optimalt.

Jeg ville da mene at man med fordel kan tvinge(!) den automatiske lidt
længere ind med mellemrum :-/

Er der ikke en prop der kan skrues af GSX'erens knastkædestrammer-hus
hvorefter man med en tynd skruetrækker/dorn kan komme til at trykke
strammeren yderligere ind!?

--
Armand.
(der ikke kan få billedet af GSX's knastkædestrammer ind på nethinden)

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 03-08-02 15:13

On Fri, 2 Aug 2002 23:10:44 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der ikke en prop der kan skrues af GSX'erens knastkædestrammer-hus
>hvorefter man med en tynd skruetrækker/dorn kan komme til at trykke

Vi har haft dyret af, men det eneste , der kan skrues på er fjederen.
Men det er kun for at fjerne fjederpresset, når den skal monteres.
Ellers ikke.

Fra : Armand

Dato : 03-08-02 22:52

Peder Eskildsen <eskildsen@email.dk> skrev i en

> Vi har haft dyret af, men det eneste , der kan skrues på er fjederen.
> Men det er kun for at fjerne fjederpresset, når den skal monteres.
> Ellers ikke.

Kan man da så ikke også stramme på samme skrue??

--
Armand.
(Hvis tidligere GPZ 900 R havde et lignende system, og som også kunne

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 04-08-02 01:03

On Sat, 3 Aug 2002 23:52:29 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Kan man da så ikke også stramme på samme skrue??
Nej og ja.
Lige så såre man slipper, går den tilbage i sine faste stilling.
Ideen skulle netop være, at den aldrig skal stilles.
Problemet er, at det ikke rigtig fungerer. Derofr anbefalingen af
manuel strammer.

Fra : Armand

Dato : 05-08-02 12:31

> [...]
> Ideen skulle netop være, at den aldrig skal stilles.
> Problemet er, at det ikke rigtig fungerer. Derofr anbefalingen af

OK så!

Kawa'en havde en *klikkende* lås, der forhindrede strammeren at trykkes
tilbage, hvorved den kunne holde sig hvis man tvang strammeren lidt
yderligere ind!

Jeg må heller få set på så'en en GSX-strammer ved lejlighed :-/

--
Armand.

Fra : Peder

Dato : 05-08-02 14:53

On Mon, 5 Aug 2002 13:31:16 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Jeg må heller få set på så'en en GSX-strammer ved lejlighed :-/

Ja kan du ikke det
Den manuelle ser nu ret simpel ud
http://www.gsxrzone.com/sprockets.html
Jeg overvejede at konstruere en selv...
Men der er lige det med at holde tæt...

Fra : Armand

Dato : 07-08-02 01:11

> Ja kan du ikke det
> Den manuelle ser nu ret simpel ud
> http://www.gsxrzone.com/sprockets.html
> Jeg overvejede at konstruere en selv...
> Men der er lige det med at holde tæt...

Har lige smugkigget i noget lekture jeg havde liggende: Den originale er
med et "håndhjul" ud imod siden, ikke?

/
Armand.

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 07-08-02 09:24

On Wed, 7 Aug 2002 02:10:51 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Har lige smugkigget i noget lekture jeg havde liggende: Den originale er
>med et "håndhjul" ud imod siden, ikke?

Hmm. Det er jeg ikke sikker på. Hun står hos en ven i en garage pt.,
så jeg kan ikke checke, men jeg mener at den består af slevebeslaget
og så en cylinderformet "kop", hvori fjeder og pal er monteret. Det er
vist det hele.
Det er formentlig også forskel på de forskellige modeller?
Det er en '99 GSX-R 750

Fra : Armand

Dato : 07-08-02 23:26

> Hmm. Det er jeg ikke sikker på.
> Det er en '99 GSX-R 750

Og hvorfra mon at jeg havde fået opfattelsen af at det var en gsx7½'er
???

--
Armand.