Så har jeg vist skiftet
Fra : Finn Christensen

Dato : 01-08-02 10:14

En lille "succeshistorie" historie fra mit liv og hvad der nu er sket. Bare
sådan for at fortælle og for at andre måske kan bruge det til noget....

Efter en geninstallation af XP på en ny og større harddsisk kørte maskinen
som smurt i olie.
Herefter blev det tid til at se på sikkerheden og ZoneAlarm kom
(selvfølgelig) på.
Hmmmm, går det hele ikke lidt langsommere nu og er maskinen ikke begyndt at
fryse af og til...?
Nød ellers lige at det gik så stærkt...

Nå, sikkerheden skal jo være der, så Zonealarm blev liggende.

Så var det antivirus tid og efter i årevis at have været tilfreds bruger af
Protector Plus, var jeg træt af, at den lavede kuk i timeplanen. Hver gang
jeg havde genstartet maskinen kom XP op og beklagede sig over, at der var
ændret i systemet og at jeg skulel indsætte min XP cd rom. Det kunne man så
gøre hver gang og halvdelen af gangene kunne XP ikke finde ud af om det nu
var den rigtige cd eller ejl, så vanen blav blot at annulere.
Jeg må snart prøve med en anden antivirus havde længe været planen og nu
hvor det så var en "frisk maskine" skulle det bare være. jeg prøvede med
PC-Cillin og det skulle jeg aldrig have gjort. Ved ikke om det var en
kombination imellem den og Zonealaem, men maksinen blev nu mere og mere
"monster utidig". Den gik ned og frøs i tide og utide. Simple operationer
(så som at åbne denne computer) fik processorforbruget til at stige til 100%
og blive der til jeg slukkede maskinen.

Nu kan det være nok besluttede jeg. jeg gik ind i denne gruppe (plus den
World Online har om sikkerhed) og så at der var mulhged for gratis firewall
og antivirus ved at bruge Sygate som Firewall og AVG som antivirus. Begge
var gratis og fik gode anbefalinger. Jeg skulle ivhertfald ikke nyed noget
med at bruge Norton Antivirus - dertil kender jeg FOR mange der har
problemer til at det var et emne.

Men jeg afinstallerede ZoneAlarm og PC-Cillin og lagde de to andre ind i
stedet. altså ind med Sygate og AVG.

HVIS ellers sikkerheden nu er som producenterne lover, så var det den HELT
RIGTIGE beslutning. Maskinen kører nu igen som smurt i olie og der har ikke
været eet eneste problem siden.

Så bare et pip herfra. Sidder du med Zonealarm og måske PC-Cillin og synes
at "der er noget der halter", skulle du måske prøve det samme som jeg
gjorde.
AVG finder du på www.grisoft.com
og Sygate finder du på www.sygate.com
(Sygate hørte jeg på et tidspunkt kun var gratis for bruger "over there",
men jeg downloadede og installerede uden problemer. Man tilmelder sin
emailadresse og sekunder senere kom serienummeret ind på mail, så det
spillede!!)

Tilbage står så nu, at få testet om det nye show nu også stopper virus og
forsøg på at hoppe ind bag min firewall. Selvom nogen siger den sutter
smutter jeg nu en tur ind hos www.grc.com og prøver der

Hygge
Finn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-02 10:42

Finn Christensen skrev:

>Tilbage står så nu, at få testet om det nye show nu også stopper virus og
>forsøg på at hoppe ind bag min firewall. Selvom nogen siger den sutter
>smutter jeg nu en tur ind hos www.grc.com og prøver der

Testdelen er brugbar. Det er hans oplysninger der sutter.

--
Bertel

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-08-02 11:00

Bertel Lund Hansen wrote:

> Testdelen er brugbar. Det er hans oplysninger der sutter.

Tjaa spørgsmålet er også hvor god testedelen er:
http://clusterfsck.net/modules.php?name=News&file=article&sid=9

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-02 11:03

Martin Schultz skrev:

>Tjaa spørgsmålet er også hvor god testedelen er:

Den er værre end jeg troede. Men det eneste svar jeg fik på
hvilken testside man så kan bruge, var en der var værre.

--
Bertel

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-08-02 11:13

Bertel Lund Hansen wrote:

> Den er værre end jeg troede. Men det eneste svar jeg fik på
> hvilken testside man så kan bruge, var en der var værre.

Hvilken side var det ?

Fra : Finn Christensen

Dato : 01-08-02 11:17

"Martin Schultz" <mbox@linuxfreemail.com> skrev i en meddelelse

> Tjaa spørgsmålet er også hvor god testedelen er:
> http://clusterfsck.net/modules.php?name=News&file=article&sid=9

Hvad med den på http://scan.sygate.com/
Er den så lige så ubrugelig?

Finn

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 01-08-02 12:45

"Finn Christensen" <finn@webhusetNOSPAMZ.dk> wrote in message news:PT729.705$m15.134631@news010.worldonline.dk...

> Hvad med den på http://scan.sygate.com/
> Er den så lige så ubrugelig?

Ja og nej.
+sygate's scanner rent faktisk de første 1024 porte, og den giver
også et nogenlunde billede såfremt det ikke fejler (hvilket det gør
hvis vinden er i nordvest eller du kører 2 samtidig, hvorved den
melder alt-lukket)
-Deres beskrivelser er lige så poppede som grc's. Testens formål
er vidst at sælge deres produkt (personal firewall).
-de skriver 'scan of all ports' i rapporten, faktisk har de scannet
de 'mest kendte' serviceporte, 1/64 af port range'n.

Forslag:
http://www.auditmypc.com/
lidt begrænset TCP scanner, skal foretage scans i bidder,
men er relativt hurtig, ikke popsmart, og kan 0-64k.
sjovt nok finder den ikke min (åbne) port 1002.

http://www.blackcode.com/scan/
har en lignende der kun scanner 1..1000 - underligt tal.

Og naturligvis - skaf dig nmap, put den på en maskine, og angrib dig
selv. Der findes en version der hedder nmapNT hvis man er til windows.

/Kasper

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 01-08-02 13:07

rettelse: scan, ikke angrib.
/Kasper

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-08-02 16:25

"Kasper Pedersen" <kasper@traceroute.dk> wrote in message

> Og naturligvis - skaf dig nmap, put den på en maskine, og angrib dig
> selv. Der findes en version der hedder nmapNT hvis man er til windows.

....og smid Nessus på en maskine og brug den som shell på Nmap.

vh
Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-02 13:18

Finn Christensen skrev:

>Hvad med den på http://scan.sygate.com/
>Er den så lige så ubrugelig?

Den er værre. Læs her:

--
Bertel

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-08-02 13:41

Finn Christensen wrote:

> "Martin Schultz" <mbox@linuxfreemail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med den på http://scan.sygate.com/

Den generer nogle underlige HTTP requests, som ingen ved hvad
formålet er med. To måneder senere opdager man så disse requests
i sin log, og spørger så i en sikkerhedsgruppe, hvad der foregår.
Der er sjældent nogen, der ved, hvor disse requests kommer fra.

Prøv at søge efter 0AAccept på google.

For sending spam use mailto:razrep@daimi.au.dk
or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Finn Christensen

Dato : 01-08-02 21:14

Anyways - bare den funker som man kan forvente, så er det vel godt nok. Bare
man er nogenlunde sikret, så er jeg tilfreds. Man kan ikke forvente et
system til 100.000 der er gratis

Finn