GeForce 3 eller 4 til 1 ghz AMD?
Fra : BlackOut

Dato : 01-08-02 08:37

Jeg har lige nu GF2...men kan det betale sig at købe et gf4 istedet for en
gf3 og så spare lidt penge?

Jeg har 380 MB ram (pc100) og et via chipset på Epox 8kta2....

GF3: 900
GF4: 1400

Og hvad med de nye kort - hvior langt ned tror i gf3 ´kommer?

tak!

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-08-02 09:06

BlackOut wrote:

> [...]
> gf3 og så spare lidt penge?
>
> Jeg har 380 MB ram (pc100) og et via chipset på Epox 8kta2....

Ved ikke helt hvilke modeller du kigger på, men min prioriteringsrækkefølge
balndt Geforce kort er GF4, GF3 og så GF4MX.

Skulle jeg selv til lommerne i den prisklasse ville jeg dog nok gå efter det
nye ATI Radeon 9000 eller evt.et Radeon 8500 som vist efterhånden også kan fås
dernede.

> Og hvad med de nye kort - hvior langt ned tror i gf3 ´kommer?

Ikke ret meget lavere, det er prisen på ram som udgør en pæn del og ram
priserne stiger for tiden.

Mvh

Bruno

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 01-08-02 19:57

Jeg ville anbefale enten max et GF4Ti4200 eller hvilket som helst Geforce3
og sidst GF4Mx440/460.

> [...]
det
> nye ATI Radeon 9000 eller evt.et Radeon 8500 som vist efterhånden også kan

Jo Ati Radeon 9000 kommer, men desværre undnytter den kun DirectX7 (se på
Ati's hjemme sider !)og IKKE 8 - nb det samme gør GF4MX kortene, mens
GF4Ti4200 & Geforce3 udnytter DirectX8 fuldt ud.

-Niels-

Fra : BlackOut

Dato : 01-08-02 09:54

Men kan min cpu godt trække gf4 fuldt ud? Kan det trække et GF3 fuldt ud?

Hva med størrelserne - jeg har hørt noget om pladsproblemer...Er de markant
større end gf2?

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 01-08-02 12:34

> Men kan min cpu godt trække gf4 fuldt ud? Kan det trække et GF3 fuldt ud?

Der er ikke rigtig nogle cpu'er på markedet endnu som kan trække et gf4 kort
helt ud, men efter min mening kan det ikke betale sig at opgradere fra et
gf2 til et gf3 eller for den sags skyld et gf4. Jeg har selv et gf4(ti4400)
og min bofælle har et gf2(pro 64 mb), i de fleste spil vi spiller er den
eneste forskel at jeg kan køre alt i 1600 *1200 og han bliver nød til at
nøjes med 1280 eller 1024 men stadigvæk helt flydende og med alle detaljer
slået til. Så medmindre du har et eller andet spil, som du ikke kan spille
tilfredsstillende, så gem hellere pengene indtil der kommer et eller andet
behov, hvor du virkelig kan mærke en forskel. Husk på at der næsten ingen
spil er som faktisk udnytter featurene i direct-x 8, de burde først komme
omkring jul og det er først der du vil opleve en stor forskel mellem gf2 og
gf3/4...

mvh
Lasse