Reservedelsgarenti!
Fra : ik

Dato : 31-07-02 22:44

Hej.

Jeg har en kammerat der har startet eget firma, i november 2001 købte han en
ACER bærbær computer med preinstaleret Win 2000 prof.
(ca. 25.000,-)
Han har aldrig været tilfreds med den på software siden. Han erkender det
er ham selv - og mange andre - der har rodet i opsætning m.v..

Nu har han opgivet! og vil følge mit og flere andres råd; Formater og lav en
ny installation.

Den CD med "gendannelse af system" kan ikke findes - uklar om den har været
med -

Min kammeat er fuld ud indstillet på at betale for hans fejl, men kan det
være rigtig at ACER ikke vil/kan levere en reservedel til maskinen som
"opsætnings CD" jo må være. De henviser gennem forhandler til at smide den
ud og købe en ny. Både forhandler, min kammerat - og mig selv er rystet
over denne melding.

..Kan nogen her i gruppen give et tips om hvordan lovgivningen er? eller tip
til hvad der kan gøres?
Mvh
Ivan

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 01-08-02 00:17

"ik" <ivan@ofir.dk> wrote in message
> [...]
den
> ud og købe en ny. Både forhandler, min kammerat - og mig selv er rystet

Lyder underligt, har du taget direkte kontakt til ACER??, de har sikkert
tonsvis af de cd´ere på lager, og så længe din ven kan bevise han har ret
til cd´en enten vha en licens, kvittering eller lign. må man formode at ACER
vil sende cd´en for at mindre beløb (det plejer andre firmaer at gøre så
vidt jeg ved)

mvh
Rasmus

Fra : Andy

Dato : 01-08-02 09:55

> [...]
den
> ud og købe en ny. Både forhandler, min kammerat - og mig selv er rystet

Eftersalgs service på bærbare bør altid foregå igennem producenten.

Tag kontakt til acer selv!

Andy

Fra : ik

Dato : 01-08-02 14:08

"Andy" <aaa_2500X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> den
>
> Eftersalgs service på bærbare bør altid foregå igennem producenten.
>
> Tag kontakt til acer selv!
>
> Andy

Har haft kontakt med dem, og samme mand som talte med forhandleren fordi han
genkendte problemet.og oplyste mig om at forhandleren er gået videre til
hans chef.

ACER kan/vil ikke yde en sådan service, pga. logistik.men håber at kunne i
fremtiden.

Recovery CD er nøglen, er den væk må hele låsen udskiftes.

De kan give følgende løsningsforslag:

Send computeren ind til deres service værksted, der vil lave ny instalation
mod betaling af ny licens ++
Køb selv et nyt operativsystem i en butik og instaler det selv.

Specielle drivere til computeren kan downloades fra europasiden, eller fås
ved henvendelse.

Ivan

Fra : Claus P.

Dato : 01-08-02 14:56

> Send computeren ind til deres service værksted, der vil lave ny
> instalation mod betaling af ny licens ++
> Køb selv et nyt operativsystem i en butik og instaler det selv.

Han har jo betalt licensen en gang. Formentlig står der en cd-key
på nogle dokumenter eller et klistermærke. Så finder han en
tilsvarende cd på nettet og inst. med sin egen cd-key.

MVH CP

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-02 16:44

Claus P. skrev:

>på nogle dokumenter eller et klistermærke. Så finder han en
>tilsvarende cd på nettet og inst. med sin egen cd-key.

Eller får fat i en cracket version af styresystemet. Det er
muligvis ikke strengt lovligt, men jeg gad nok se dem der vil
gøre det til et problem (samt bevise at det ikke er en legal
backup).

--
Bertel

Fra : Chevy Power

Dato : 08-08-02 04:02

"Claus P." <ewarp@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Han har jo betalt licensen en gang. Formentlig står der en cd-key
> på nogle dokumenter eller et klistermærke. Så finder han en
> tilsvarende cd på nettet og inst. med sin egen cd-key.

svjh står cd-keyen i reg.databasen - kan ikke huske præcis hvor
--
Brian Sørup
Chevy Camaro 454

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 01-08-02 16:47

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:

> Eller får fat i en cracket version af styresystemet. Det er
> muligvis ikke strengt lovligt, men jeg gad nok se dem der vil
> gøre det til et problem (samt bevise at det ikke er en legal
> backup).

Det sidste er nu ret nemt. Da Windows, der følger med nye maskiner, i
dag leveres som ubrugelige recovery cdere, der angiveligt også kun kan
installeres på den maskine de oprindeligt var tiltænkt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 01-08-02 16:32

"ik" <ivan@ofir.dk> skrev:

> .Kan nogen her i gruppen give et tips om hvordan lovgivningen er?
> eller tip til hvad der kan gøres?

Personligt ville jeg låne en kopi af styresystemet andetsteds og
installere det på min maskine og efterfølgende henholde mig til Lov om
ophavsret §36. Man kan selvfølgelig diskutere om det er 100% efter
bogen men på den anden side er der rent faktisk betalt for en licens.

--
Morten http://miljokemi.dk