Bekæmpelse af hvepsebo via Falck!?
Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 31-07-02 22:01

Mens jeg rendte rundt og lavede andet, eller lå og gispede efter luft her i
eftermiddags, hørte jeg, uden rigtigt at høre efter, en nyhedsudsendelse, hvori
man talte om allergiske reaktioner ved hvepsestik, og et råd om at tilkalde
Falck til bekæmpelse af hvepsebo hvis man har det på sin grund. Som det fremgår
var jeg ikke specielt koncentreret om den udsendelse, så jeg har ikke yderligere
detaljer, men er der nogen der ved om man kan tilkalde Falck til det? Jeg har
selvfølgelig forsøgt at søge på deres hjemmeside, dog uden held.

Venlig Hilsen/Kind Regards

Kim Kolmorgen
Homepage: http://home19.inet.tele.dk/kimkolmorgen/
Spamprotection: "From" address may change without prior notice. Delivery delays to be expected.

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-07-02 22:33

"Kim Kolmorgen" <kk1@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
yderligere
> detaljer, men er der nogen der ved om man kan tilkalde Falck til det?

Det kan man.... Koster 500 kr. her i byen.

> Venlig Hilsen/Kind Regards
>
> Kim Kolmorgen

- Martin

Fra : Dot

Dato : 01-08-02 10:31

Kim Kolmorgen skrev i meddelelsen ...
> [...]
Jeg har
>selvfølgelig forsøgt at søge på deres hjemmeside, dog uden held.

De rettede det senere i udsendelsen, man kan ikke bruge Falck til det.

Dot

Fra : Ole Ryolf

Dato : 01-08-02 11:29

> [...]
> Homepage: http://home19.inet.tele.dk/kimkolmorgen/
> Spamprotection: "From" address may change without prior notice. Delivery

Hej Kim

Nej, Falck bekæmper ikke hvepse eller fjerner hvepseboer.
Normalt henviser man til en biavler som kan gøre det mod betaling, typisk
ca. 400 kroner. Falck har som regel en liste over biavlere i det pågældende
område.

Man kan naturligvis også kontakte et skadedyrsfirma.

M.v.h.
Ole

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-08-02 17:48

> [...]
typisk
> ca. 400 kroner. Falck har som regel en liste over biavlere i det

Hmmmm. Er det noget nyt? Som sagt har vi brugt det her i byen.

- Martin

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 01-08-02 22:14

On Thu, 1 Aug 2002 18:47:54 +0200, "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk>
wrote:

>typisk
>pågældende
>
>Hmmmm. Er det noget nyt? Som sagt har vi brugt det her i byen.

Min primære interesse var om det også er omfattet af et af deres abonnementer
(specielt hus - kaldes vist nu Family).

Det undrer mig iøvrigt at de henviser til biavlere - for hvepse og bier er da
mig bekendt ikke to alen ud af et stykke?!

Fra : Erna Andersen

Dato : 02-08-02 06:31

> [...]
da
> mig bekendt ikke to alen ud af et stykke?!

..
Næ, men hver gang en biavler fjerner nogle hvepse, er der vel mere plads til
hans bier.
Hilsen Erna

Fra : Jim Andersen

Dato : 06-08-02 14:24

> da

Skulle de henvise til en hvepseavler ?

Fra : Ejnar Zacho Rath

Dato : 13-08-02 09:26

Den 02-08-2002, 07:31:14, skrev "Erna Andersen" <vedhegnet23@mail.tele.dk>
til emnet Re: Bekæmpelse af hvepsebo via Falck!?:
> Næ, men hver gang en biavler fjerner nogle hvepse, er der vel mere plads
til
> hans bier.
Bier og hvepse er ikke konkurrenter. Hvepsene kan genere bierne ved
tyveri af honning på denne tid, hvor de er ved at være arbejdsløse, men
ellers er de især rovdyr. De biavlere, der hjælper med at fjerne hvepse,
gør det, fordi de synes at honoreringen står mål med indsatsen. (Der er
så en personlig vægtning af forholdet mellem honoreringen i form af folks
glæde over at få hvepsene væk og det rent pekuniære).

> Hilsen Erna

Vh
--
Ejnar Zacho Rath