4 ejere, skilsmisse og salg, hjææælp.
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-07-02 21:41

Vi er - stadig - 4 ejere af en ejendom, som er under udstykning. Nu vil part
A, som lige er separeret sælge deres del, og det må de såmænd gerne. Mit
problem er, at de ikke har betalt ejendomsskat, der er udlæg i huset, de
skylder 12.000 på udstykningen og i øvrigt skylder de os 25.000 kr.
Har vi mulighed for at kræve disse ting betalt i forbindelse med salget?
Det, jeg frygter er selvfølgelig at de render med provenuet, og lader os
sidde tilbage med gælden. Der er ingen tvivl om hverken gælden eller den
skyldige ejendomsskat, og indtil udstykningen er endelig, så ejer vi jo alle
4 ejendommen. Hjælper det os?

Mvh Maria

Fra : Michael Petersen

Dato : 31-07-02 22:18

Maria Frederiksen wrote:
> [...]
> ingen tvivl om hverken gælden eller den skyldige ejendomsskat, og
> indtil udstykningen er endelig, så ejer vi jo alle 4 ejendommen.

Tag fat i ejendomsmægleren eller advokaten der står for salget. I bør kunne
få de penge der skyldes over refusionsopgørelsen. Mægler/advokat er jo ikke
interesseret i at sælge noget der er gæld i

Michael

Fra : Petet G C

Dato : 01-08-02 07:10

[klip]

> [...]
> sidde tilbage med gælden. Der er ingen tvivl om hverken gælden eller den
> skyldige ejendomsskat, og indtil udstykningen er endelig, så ejer vi jo

Lav et frivilligt forlig med part A og hiv dem i fogedretten. Betales der
ikke foretager i udlæg og I er sikret.

/Peter