Sterilisation
Fra : Thomas

Dato : 31-07-02 20:43

Er der nogen der ved om man her i landet har ret til at blive steriliseret,
eller om lægerne kan nægte mig adgang til operationen hvis det passer dem?
Grunden til at jeg spørger er, at jeg som barnløs, 30-årig mand nok ikke er det
typiske offer for indgrebet. Er der en risiko for at man vil kræve at jeg får
nogle børn eller bliver ældre før operationen?

mvh
Thomas

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-07-02 20:53

Thomas <tj@cyberdudeNOSPAM.dk> wrote:
> [...]
> barnløs, 30-årig mand nok ikke er det typiske offer for indgrebet. Er
> der en risiko for at man vil kræve at jeg får nogle børn eller bliver

næppe..... ifølge netdoktor kan ( og jeg citerer) Enhver mand, som er fyldt
25 år, og som har fast bopæl i Danmark, kan efter eget ønske og overvejelser
lade sig sterilisere. Flere tusinde danske mænd beslutter sig hvert år til
denne prævention for fremtiden.

hvorfor skulle lægen nægte dig at lade dig sterilisere hvis du har overvejet
det grundigt og ved hvad du vælger??

du kan læse mere om indgrebet her:
http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/sterlisationmaend.htm

--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Thomas

Dato : 31-07-02 21:07

Sabina Hertzum skrev
> hvorfor skulle lægen nægte dig at lade dig sterilisere hvis du har overvejet
> det grundigt og ved hvad du vælger??

Fordi sådan er det tilsyneladende flere steder i udlandet. Der er det, så vidt
jeg har forstået på den internationale nyhedsgruppe alt.support.vasectomy, en
lægelig vurdering, således som det er i Danmark med de fleste andre
behandlinger i sundhedssystemet.

Men netdoktors formulering er helt klar. Tak for linket.

-Thomas

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-07-02 22:57

> [...]
> alt.support.vasectomy, en lægelig vurdering, således som det er i
> Danmark med de fleste andre behandlinger i sundhedssystemet.

nu tror jeg næppe man skal dømme det danske sygehusvæsen efter udenlandske
standarter.... så hellere spørge en ekstra gang*G*

> Men netdoktors formulering er helt klar. Tak for linket.

your welcome

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 31-07-02 22:46

"Thomas" <tj@cyberdudeNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
får
> nogle børn eller bliver ældre før operationen?

Hvem er "man"? og hvorfor skulle "man" kræve det? Hvis "man" er din læge, så
synes jeg at du stærk skulle overveje at skifte læge.

Det er suverent din afgørelse om du skal steriliseres eller ej. Din læge
skal, såfremt du er fuldt 25 år, fortælle dig om operationen, bivirkninger,
muligheden for at genoprette forbindelsen og en masse andet. Det skriver du
så under på at han/hun har fortalt dig, og den laves en henvisning.

Derefter går der ca. 3 måneder, af ren principiel årsag så du kan nå at
tænke dig om en ekstra gang, hvorefter det hele klares i lokalbedøvelse på
det nærmeste sygehus.

Som min læge sagde: "Jeg kunne såmænd klare det hele i baglokalet hurtigere
end det tager at skrive denne hanvisning, men det må jeg ikke".

God fornøjelse.

Lars
--
Lars Wagner Hansen, Jagtvej 11, 4180 Sorø
l-hansen@post4.tele.dk http://home4.inet.tele.dk/l-hansen

Fra : John Sahl

Dato : 31-07-02 22:59

Lars Wagner Hansen <l-hansen@post4.tele.dk> wrote:
> Som min læge sagde: "Jeg kunne såmænd klare det hele i baglokalet
> hurtigere end det tager at skrive denne hanvisning, men det må jeg
> ikke".

Jeg er nu glad for at jeg fik det klaret på en pæn og nydelig klinik
med et småpludrende og hyggelige team af læge og sygeplejerske.
Jeg var blevet bedt om at tage eget musik med og havde taget en
Eric Clapton skive med... Det skulle jeg aldrig have gjort, for hver
gang jeg hører det nu kommer jeg til at tænke på hvordan det føltes
da bedøvelsen fortog sig _inden_ de var færdige med at sy det
sammen igen. Og så lige røgen der steg op mellem benene på en
når de brændte snittene for at stoppe blødningen

> God fornøjelse.

*host*

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Vind 25.000kr til at forsøde sommeren med.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 31-07-02 23:08

> [...]
> sammen igen. Og så lige røgen der steg op mellem benene på en
> når de brændte snittene for at stoppe blødningen

Tja, så er jeg nu altså alligevel glad for at jeg fik det ordnet på Sæby
sygehus, som efter sigende er dnamarksmestre i sterilisationer (og
åreknuder).

Her var de færdig længe før bedøvelser fortog sig, og der var slet ikke
noget der skulle brændes mellem benene.

Hvis altså lige man ser bort fra da de afsprittede.

Tænk sig at de beder om at man har friskbarbeder nosser, hvorefter de
sjasker dem til med hospitalssprit. Snak lige om "Great Balls of Fire".

Lars