Req: Kold sauce og evt. en marinade til fi~
Fra : Herbert

Dato : 31-07-02 21:05

Hejsa

Er der ikke en, som har en rigtig god ide til. En kold sauce, som skal
bruges til fiskespyd på grill med Laks, Marlin og kæmpe rejer. Og også gerne
en marinade til fisken. Hvis det er en god ide.....

Det haster lidt, da det skal bruges i morgen......

På forhånd mange tak for hjælpen.

ERik

Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Henrik

Dato : 31-07-02 22:48

Kold Sauce:
Sauce verte.

Forholdmæssig recept:
2 dl Mayonaise
4 spk hakket spinat
2 spk fint hakket persille
2 spk fint hakket dild
2 spk fint hakket estragon
2 spk fint hakket purløg
2 dl mager créme fraiche
salt & peber efter smag

Marinering:
Marinade af: Ingefær, hvidløg, olie, lidt soya eller citronsaft, en klat
sennep, og evt chilli.

Røres sammen efter smag og inspiration.

H.

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 01-08-02 15:43

Wed, 31 Jul 2002 22:05:08 +0200, skrev "Herbert"
<Herbert007@hotmail.com_Remove> :

>Er der ikke en, som har en rigtig god ide til. En kold sauce, som skal
>bruges til fiskespyd på grill med Laks, Marlin og kæmpe rejer.

"Creme Dijonnaise" (en mayonaiseagtig ting med grove sennepskorn, svjh
fra firmaet "Maille") rørt op med creme fraiche (smag dig frem - jeg
plejer at bruge ca. 1/3 sennep) giver en lækker og mild
sennepsdressing til fisken.

--
Gitte Sørensen news@gittes.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : Herbert

Dato : 01-08-02 22:33

Hey Gitte og Henrik

Mange tak for jeres tips Henrik er afprøver og det var kanon. Scoret sq
nogle billige point *G* Tak for det Gitte's lyder nu også ganske
spændene.... Bliver helt sikkert prøvet af ved lejlighed!

Forsat rigtig god sommer

Fra : Henrik

Dato : 02-08-02 23:57

Det var godt at høre! Tak for det.

Fortsat god grillning.

Fra : mcloud

Dato : 07-08-02 08:24

"Herbert" skrev d. 31-07-02 21:05 dette indlæg :
> [...]
gerne
> en marinade til fisken. Hvis det er en god ide.....
>
> Det haster lidt, da det skal bruges i morgen......

hej
først mit forslag til marinade ,den bruger jeg selv til al slags fisk :

1 1/4 dl olivenolie
1/4 dl hvidvins eddike evt med honning fås i Netto
4spsk balsamico eddike
saften af en stor citron
2-5 fed hvidløg hakket fint
friske krydderurter -rosmarin, basilikum, timian
2 tsk sukker
Salt og peber
rør det hele sammen og mariner fisk og rejer i denne den er skøn

så mit forlag til en kold sauce:

2 bægre fromage frais eller 18 % creme fraice
2-3 bdt af frisk klippet dild
salt og peber
rør det hele sammen og husk en god chardonay til er lækkert
mvh mcloud

http://www.kandu.dk/