Bonuspoint med fly
Fra : Inger Buchard

Dato : 31-07-02 20:46

Jeg rejser ikke så ofte med fly som Gregor Gysi, der lige er gået af som
økonomiminister i Berlin, fordi han misbrugte points optjent som politiker
privat.
Men hvordan får man fat i de points? På mine billetter står der ikke noget
om bonuspoints, og jeg har da rejst helt fra Billund til Longyearbyen, så
der blev fløjet en del kilometer.

Inger

Fra : Clausen Svendborg

Dato : 31-07-02 21:11

Hej Inger.
Bonuspoints får du, hvis du er medlem af et flyselskab. Man kan f.eks.
være medlem hos KLM, Air France, Thai Airways m.m., og hver gang du så
rejser med det selskab, som du er blevet medlem af opnår du points.

Hilsen
Noy.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 31-07-02 21:28

"Clausen Svendborg" <Clausen-Svendborg@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> være medlem hos KLM, Air France, Thai Airways m.m., og hver gang du så
> rejser med det selskab, som du er blevet medlem af opnår du points.

Når man vel at mærke oplyser at man er medlem og fremviser et
plastickort eller sender billetten ind til flyselskabet kort efter
rejsen. De checker ikke selv med deres register over medlemmer selvom
det ville være nemt.

Fra : Rune Sandbakken

Dato : 01-08-02 08:54

Inger Buchard wrote:

> [...]
> om bonuspoints, og jeg har da rejst helt fra Billund til Longyearbyen, så

Såvidt jeg husker er det ikke for sent å få poeng selv om du ikke hadde
bonuskort da reisen ble gjort. Du må få et ansøkningsskjema fra SAS, og
så må du kreve dine bonuspoints for din reise til Svalbard.

Rune

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 01-08-02 09:44

> Men hvordan får man fat i de points? På mine billetter står der ikke noget
> om bonuspoints, og jeg har da rejst helt fra Billund til Longyearbyen, så
> der blev fløjet en del kilometer.

Hej

du skal melde dig ind i Eurobonus. Det kan du gøre på www.sas.dk. Klik dig
ind på Eurobonus. Den virker ikke lige nu, så måske var det nemmere at ringe
på 3232 6161 der tager sig af Eurobonus.

For at give dig en ide om hvad det handler om, så kan man sige, at man får
600 points for en indlandsrejse. Det er ret meget, da man også får 600 for
København-Oslo. Dobbelt for en retur og dobbelt igen hvis det er business
class. København-Rom giver 1.200 points pr. vej.

Du skal bruge 12.000 points for en frirejse i skandinavien, 20.000 for det
meste af Europa osv. Du kan også optjene points hvis du rejser med Star
Alliance partnere. Du skal opgive dit medlemsnummer når du bestiller rejsen
eller ved check-in. Behold boarding kortet, da de ofte glemmer at give dig
dine points.

Kennet

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 02-08-02 11:16

> [...]
> København-Oslo. Dobbelt for en retur og dobbelt igen hvis det er business
> class. København-Rom giver 1.200 points pr. vej.

Det er forkert. 300 for indenrings, 600 for udenrigs eller over, hvis man
flyver mere end 600 miles.

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 02-08-02 22:02

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

> Det er forkert. 300 for indenrings, 600 for udenrigs eller over, hvis man
> flyver mere end 600 miles.

Nix, det er 600 pr. vej for en fuldprisbillet, dvs. ikke ungdom el. lign.
Det står bla. i deres tidsplan (den gammeldags trykte udgave). Desuden er
SAS ikke så nøjeregnende med miles, da opererer med hele tal (600 - 1200
osv) hvor andre selskaber er mere nøjagtige.

Mvh

Kennet

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 02-08-02 22:53

> Nix, det er 600 pr. vej for en fuldprisbillet, dvs. ikke ungdom el. lign.
> Det står bla. i deres tidsplan (den gammeldags trykte udgave).

Undskyld, du har ret - det står også i min. Det er egentlig sjovt at de går
op i om man er på en fuld pris indenrigs, når det er ligemeget udenrigs.
Deres hjemmeside ved det tilsyneladende heller ikke:
http://makeashorterlink.com/?G57C21C61

> Desuden er SAS ikke så nøjeregnende med miles, da opererer med hele tal
> (600 - 1200 osv) hvor andre selskaber er mere nøjagtige.

600 og 1200 gives kun for rejser på under 600 eller 1200 miles, ellers
rundes der bare op til nærmeste 100.

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-08-02 08:53

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> wrote in message
> [...]
> om bonuspoints, og jeg har da rejst helt fra Billund til Longyearbyen, så

Næsten alle flyselskaber har et "Frequent Flyer Program" - hvilket betyder
at man som kunde oparbejder en form for rabat, når man flyver med selskabet
eller dets alliancepartnere.
Rabatten består i points, der udløses alt efter hvor langt man flyver og på
hvilken klasse og kan kun benyttes af den person, der har gennemført rejsen
(Man kunne lidt ondskabsfuldt kalde disse programmer for returkommision, da
de tilsyneladende er skruet sådan sammen at det firma, der typisk betaler
biletten - samt skattevæsenet - næsten altid bliver snydt).
De fleste i DK vil have mest fornøjelse af SAS Eurobonusprogram, der er
gratis at tilmelde sig. Man får så et plastikkort, som man fremviser ved
check-in. Man kan også, når man køber en billet, få den placeret på kortet,
og således benytte elektronisk check-in, hvilket er meget smart.
Konkret er jeg ret sikker på at din rejse til Lofoten næppe kan give dig
points, når du ikke var tilmeldt ved rejsens gennemførelse.

vh
Jan

Fra : Inger Buchard

Dato : 01-08-02 12:00

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:3d483b8a$0$1233$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> om bonuspoints, og jeg har da rejst helt fra Billund til Longyearbyen, så

Tusind tak til alle - jeg fik lige præcis den praktiske vejledning, jeg
havde brug for. I øvrigt mailede Braathens, at jeg godt kunne få point, selv
om jeg ikke var tilmeldt Eurobonus før rejsen.

Inger

Fra : Svein

Dato : 01-08-02 12:32

Inger Buchard wrote:
> [...]
> jeg havde brug for. I øvrigt mailede Braathens, at jeg godt kunne få
> point, selv om jeg ikke var tilmeldt Eurobonus før rejsen.

Info: Merk at det i Norge fra og med i dag ikke gis bonuspoeng på
innenlandsreiser. Din reise fra Billund til Svalbard ville fremdeles gi
bonus, selvfølgelig, da den startet i Danmark, men jeg antar at
Oslo-Svalbard, Tromsø-Svalbard osv vil omfattes av samme regler som øvrige
innenlands flyvninger. (dog er jeg litt usikker, da Svalbard muligens ikke
er definert innenfor EØS/Schengen-området...) I alle fall er bonuspoengene
historie på all ordinær innenlands flytrafikk i Norge.

De nye reglene hilses forøvrig velkommen av undertegnede som synes det er
fint å slippe å betale for andres gratisturer - bare det nå blir reell
konkurranse på innenlandsmarkedet i Norge.

mvh
Svein