Plastikraket rasler
Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 31-07-02 15:20

Hej

Min CBR600 har det med at rasle ved omkring 4000 o/min. Ikke noget
alvorligt - det er kåben der rasler

Men jeg havde også problemet på min tidligere MC (babygixxer), og ville
høre hvad I gør ved det? Kan man montere f.eks. noget tyndt
isoleringstape, så de forskellige dele i kåben kommer lidt i spænd og
derfor ikke rasler mod hinanden?

PS: Jeg ved godt at CerBeRen kører bedst ved 10k o/mimn,
og det gøre jeg da også tit...
Kunne også stille tomgangen til 5k o/min

--
Jesper
CBR600 med HD tendenser

Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 31-07-02 21:43

"Jesper Lillesoe" <jesper@FJERNveloce.dk> wrote in message
> [...]
> høre hvad I gør ved det? Kan man montere f.eks. noget tyndt
> isoleringstape, så de forskellige dele i kåben kommer lidt i spænd og
xxxxxxxxxxxxxxxx
Aha! Derfor :)
Troede det var en ½ dårlig lappeløsning på et problem jeg helst ikke ville
tænke videre over :)

> PS: Jeg ved godt at CerBeRen kører bedst ved 10k o/mimn,
> og det gøre jeg da også tit...
> Kunne også stille tomgangen til 5k o/min

> [...]

xxxxxxxxxxxxxx

Johannes
GSX250R - Med skumpap-halløj imellem en kåbedel og stel

Fra : Jimmi

Dato : 31-07-02 22:54

Resonans kan ændre sig med slid osv.
Ikke at jeg har den store erfaring inden for resonans dæmpning på mc kåber,
men jeg har leget en del med det i forbindelse med lyd studier og
øvelokaler.
Det sjove ved resonans er at man ikke altid skal dæmpe/påvirke det sted som
larmer eller resonere mest, oftest kan det være et sted lige ved siden af
som skal have en dæmpning. Jeg har igennem tiden brugt kilometervis af gaffa
og hårdt skum til dette (for det meste fra et liggeunderlag). Ideen er at
det skal lægge enten tryk eller vægt på det sted som foråsager resonansen.

Prøv dig lidt frem.

Mvh

Jimmi
(XJ600S)