Alt for hyppig tarmluft
Fra : Georg

Dato : 31-07-02 15:08

Jeg elsker grønsager og div. salater samt hvidløg og løg på alle måder, rå,
kogt, stegt, grillet, braset, ristet etc.
Det gør man ikke ustraffet. Hvilket præparat kan anbefales til at hæmme
flatus?
Mvh Georg

Fra : Elisabeth

Dato : 31-07-02 15:23

"Georg" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kogt, stegt, grillet, braset, ristet etc.
> Det gør man ikke ustraffet. Hvilket præparat kan anbefales til at hæmme

De homøopatiske dråber Masin virker hos undertegnede.
Hilsen Elisabeth

Fra : Georg

Dato : 04-08-02 16:28

Jeg er begyndt på dem. De virker nok ikke ekspres som en hovedpinepille gør?
Hvor lang tålmodighed tror du, men skal regne med, inden virkningen kan
spores?
Mvh. Georg

Fra : Elisabeth

Dato : 04-08-02 17:09

> [...]
gør?
> Hvor lang tålmodighed tror du, men skal regne med, inden virkningen kan

Det er lidt forskelligt, hvordan homøopatiske midler på folk. Jeg reagerer
rimelig hurtigt ( 6-8 dage), hos andre går der længere tid, før virkningen
indtræder.

Læs om midlet her: http://home.worldonline.dk/isl45853/Masinxx.html

Og læs generelt om homøopatiske midler her:
http://home.worldonline.dk/isl45853/IndexSygdomme.html#Homøopatisk

på linket "vigtigt information om homøopatisk medicin"

Bare vær tålmodig!!

Hilsen Elisabeth

Fra : Ole

Dato : 30-10-02 12:57

Hej Georg Ved at søge på Luft på www.dsgnet.dk DSGnet Helse og Bio
Reference, fandt jeg en del artikler om tarmluft i forskellige sammenhænge.
Med venlig hilsen
Ole

Fra : arc@na

Dato : 03-08-02 12:28

"Georg" <skjelm@hotmail.com> wrote in

> Det gør man ikke ustraffet. Hvilket præparat kan anbefales til at
> hæmme flatus?

Anisfrø er glimrende. Det er bl.a. derfor der altid står en skål med
anisfrø ved kassen på indisk/pakistanske restauranter.

arc@na

Fra : Georg

Dato : 04-08-02 16:31

Er det disse små meget hårde sager? Hvordan tager man dem? Hvor meget?
Sluger man dem bare, eller skal de tygges grundigt?
Mvh Georg.

Fra : arc@na

Dato : 04-08-02 16:43

> Er det disse små meget hårde sager? Hvordan tager man dem? Hvor meget?
> Sluger man dem bare, eller skal de tygges grundigt?

De skal tygges og derefter synkes. Man tager typisk hvad der kan være
mellem tre fingerspidser, men man kan roligt spise så meget anis som man
har lyst til, hvis man kan lide smagen (lakrids-agtig/sødlig). Anis (eller
fennikelfrø eller kommen, som virker på næsten samme måde) kan næppe
overdoseres.

arc@na