Fakturaprogram
Fra : Michael

Dato : 31-07-02 12:40

Er der nogle, der ved, hvor man kan hente et fakturaprogram på nettet, der
kender til
danske forhold?

Hilsen Michael

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 31-07-02 12:44

Michael wrote:
> Er der nogle, der ved, hvor man kan hente et fakturaprogram på nettet, der
> kender til
> danske forhold?

har ikke erfaring med nedenstående (har lavet mit eget):
http://www.mybookingprogram.com/mbp/index.cfm?lang=danish
http://home3.inet.tele.dk/storm/bedreword/artikel.htm?emne=faktura
http://www.pcplus.dk/pcplus1.htm

Eventuelt kunne jeg udvikle et specialt bygget til dig? For en mindre
pris i Delphi? Andre der er interesseret?

Interesseret? Kontakt mig lige ;)
tcr480@ofir.dk (firma adressen er nede pga. ombygning ;) )

Mvh
Johan Holst Nielsen
Contillion.com

Fra : Michael

Dato : 01-08-02 09:45

Mange tak for svaret. Jeg har prøvet at hente "bedreWord" på den hjemmeside
du gav mig. Det ser lovende ud, men jeg er ikke helt færdig med at lære det.
Jeg vil da gerne høre, hvad det koster at få et specialfremstillet program.

Fra : TC

Dato : 31-07-02 17:02

Prøv at kigge på 'SummaSumarun' fra Stoneware.dk http://www.stoneware.dk

Funker fint er shareware til det private og meget lille behov.

Mvh /T

Fra : Viggo Poulsen

Dato : 31-07-02 21:11

vP Faktura fra vP Computer kunne være et bud:

Dette er et program, der er specielt udviklet til at lette styring, udskrift
og arkivering af fakturaer for mindre virksomheder. Det er et prisbilligt og
stærkt program, som blandt andet indeholder :

- Landeregister, med hver aktuelt land's tekster, valutakurs,
betalingsbetingelser og moms satser.
- Kunderegister, hvor bl.a Navn, adresse og personlig rabat kan indtastes
en gang for alle. Kender naturligvis til hvilket land kunden kommer fra.
- Vareregister, med købspris, ønsket fortjeneste i %, salgsenhed,
lagerbeholdning og minimum lagerbeholdning indtastes. Salgspris beregnes
let ved tryk på en knap. Varerne kan ordnes i varegrupper.
- Lav Faktura : Vælg kunde, alle stamdata udfyldes automatisk, men kan dog
tilrettes. Vælg de ønskede varer i ønsket mængde, tryk på Udskriv og
fakturaen er klar. Nemmere kan det ikke gøres.
- LynFaktura: LynFaktura er en faktura der ikke er baseret på kunde eller
vare registre, men hvor de aktuelle data i stedet tastes direkte ind på
skærmen. Det er dog stadig muligt at søge i de oprettede data.
- Find Faktura: Her indtastes de data der kendes. Det kan være kundenummer,
eller en del af kundenavnet, eller varenummeret, eller en del af varenavnet.
Der vil nu blive vist alle de fakturaer der passer til beskrivelsen. Ud fra
disse kan der vælges en faktura til genudskrift. Dette bruges f.eks. hvis en
faktura til en specialfremstillet cykel skal findes og genudskrives i
forbindelse med en forsikringssag.
- Sikkerhedskopiering: Indbygget program til at foretage
sikkerhedskopiering af data.

Fakturaen kan udskrives i 2 forskellige formater, heraf det ene tilpasset
rudekuvert. Firmaets logo kan selvfølgelig indscannes og herefter udprintes
på fakturaen. Der kan udskrives extra kopier af fakturaen, med teksten KOPI
på.
Når fakturaen låses, opdateres lagerbeholdningen automatisk, og udskrift af
varer der skal bestilles kan udskrives.
Desuden kan udskrives : Lagerbeholdning med nettopriser, prislister med
vejledende salgspriser, vare- kunde og lande registrene.

Begrænsninger - Her er det kun harddiskens størrelse der sætter grænse for
hvor mange data der kan oprettes af de forskellige typer.

Og Prisen - Programmet koster kun kr 700,- excl. moms.

Så hent den fulde version af programmet ned fra min hjemmeside, og giv det
en grundig test. Når jeg senere registrerer betalingen af programmet, får
du et kodeord, der skal indtastes. Herefter vises og udskrives rapporterne
uden advarsel om kopibeskyttelse. Allerede indtastede data kan naturligvis
stadig benyttes.

Med Venlig Hilsen
Viggo Poulsen
vP Computer