Telttur - men hvad med maden?
Fra : Nyberg

Dato : 31-07-02 11:47

Halløj!

Vi skal på telttur for en længer periode - men så var det vi kom til at
tænke på hvordan vi lige skulle opbevare vores mad - vi har en køletaske der
kan køre på 12V (og en omformer til 220V) - men den har problemer med at
holde maden kold hvis det er for varmt, den er god nok for en weekend tur -
men nu skal vi afsted 8-10 dage!

Hvad gør i andre?

Mvh.

Malou

Fra : Ped

Dato : 31-07-02 12:13

Hej,

Vi har også en køletaske i den billigere udgave, der kun køler til ca. 9
grader under omgivelsernes temperatur. I almindeligt dansk sommervejr
(ikke i dag!) vil det sige, at temperaturen i boksen er en halv snes
grader, og det er fint nok til smør, ost, drikkevarer osv., men kødvarer
er vi forsigtige med. Vi køber altid så små mængder som muligt,
opbevarer i højst et døgn, og er vi iøvrigt i tvivl ryger det ud. Hvis
der er 30 gr. varme supplerer vi (hvis muligt) med fryseelementer, som
man for et mindre beløb kan få nedfrosset på de fleste campingpladser.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
(som starter campingtur på mandag!)

Fra : Jan Overaa

Dato : 31-07-02 14:17

> [...]
> kan køre på 12V (og en omformer til 220V) - men den har problemer med at
> holde maden kold hvis det er for varmt, den er god nok for en weekend

Hei,
har nettopp avsluttet vår herlige tur i Danmark med telt og nyervervet
Electrolux kjølebag, RC 3000. Den går på strøm, 220 og 12 volt, samt gass.
På 220 volt og gass fungerer den utmerket, du kan til og med fryse isbiter,
ifølge leverandør holder den konstant temperatur opp til 28 grader
omgivelse. Hadde i dag kanskje kjøpt den litt mindre modelle 1600 som er på
32 liter. Tror den koster ca 1800,- kr. i Danmark.
mvh
Jan Overå

Fra : hansi.christiansen

Dato : 07-08-02 08:24

"Nyberg" skrev d. 31-07-02 11:47 dette indlæg :
> [...]
>
> Mvh.
>
> Malou
> Hvis du ikke vil ud og investere i en ny køletaske, ser jeg ingen
anden udvej end at gå til købmanden hver dag.
Våde aviser kan godt holde lidt på kulden.
god tur.

http://www.kandu.dk/