Airport problem
Fra : Mads J. Kristensen

Dato : 31-07-02 11:59

Haløjsa derude ..

Jeg har et problem med min airportforbindelse, som deles af en G4 og en
iBook. Det er sat op med en hardware basestation.

Hvert minut (næsten præcist) ryger forbindelsen i 1-2 sekunder, for derefter
at komme tilbage og opføre sig som om intet er sket. Jeg ryger ikke af
messenger eller lignende, men effekten kan især ses i f.eks. Unreal
Tournament eller andre "directconnect" miljøer, som f.eks. multiuser
flashapplikationer eller lign. Altså ting, hvor der hele tiden sendes
informationer frem og tilbage.

Det kan også ses under FTP overførsler, hvor overførselshastigheden
pludselig hænger et par sekunder, falder til 5-10% af standard og derefter
arbejder sig op til normal. Dette præcist een gang i minuttet.

Jeg kører som sagt en hardware basestation med WEP og "share single IP
adress via DHCP og NAT".

Nogen som har oplevet det samme og evt. har en løsning?

--

Mvh.
Mads J. Kristensen

Fra : Michael Horn

Dato : 31-07-02 14:39

Mads J. Kristensen <madskristensen@apallas.com> wrote:

> [...]
> adress via DHCP og NAT".
>
> Nogen som har oplevet det samme og evt. har en løsning?

Hej Mads
Hvilken AP-software vers. kører du?? den sidste hedder 3.84

Har du evt prøvet resette den?

Mvh
Michael Horn