kirkebøger på nettet
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 31-07-02 11:15

Kære gruppe !

For knap 1½ år siden blev det proklameret at man, i løbet af 3 år, ville
scanne samtlige gamle kirkebøger før 1890 og ligge dem på nettet. Endvidere
blev det gjort klart, at bøgerne ville blive lagt på nettet i takt med at de
blev scannet ind. Der er så ikke sket meget siden, andet end et par
prøveeksemplarer som er lagt her : http://62.242.87.211/kirkeboeger/

jeg har i den forbindelse forsøgt at få oplyst hvor langt i processen
projektet er, men får kun venlige men undvigende svar. Mit spørgsmål er så,
har man rat, ifølge offentlighedsloven eller aktindsigtsloven ret til at få
oplyst hvordan det står til med sådan et projekt ? altså udover, svar som "
det går fremad" eller "det går godt"..

Mvh. Thomas

Fra : Morten

Dato : 31-07-02 15:52

> [...]
> oplyst hvordan det står til med sådan et projekt ? altså udover, svar som "

Du kan jo forsøge at slå dem i hovedet med offentlighedsloven:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19850057230-REGL

Kig blandt andet på §§ 4 (husk stk. 3) og 16.

Der mangler for mange oplysninger til at give et bud på, om du vil kunne
få aktindsigt.

Mvh.
Morten