Ny Nokia 3310 v5.47 - opgradering af softw~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-07-02 10:43

Jeg har netop fået en helt ny 3310 fra wanna-save med softwareversion
5.47.

Jeg har efterhånden læst om rigtig mange dårlige oplevelser i
forbindelse med SMS på denne version.
Hvis min også giver problemer, hvem skal så opdatere den. Det kan vel
ikke passe at jeg selv skal betale en eller anden unlocker for det, det
må da være omfattet af noget garanti eller hvad?

Kan jeg bare gå ind til et Nokia-certificeret værksted og få den
opgraderet gratis, eller skal jeg sende den til Telia / Wannasave?

Hvis den "bare" skal på nokia-værksted, er det så noget der sker mens
man venter eller beholder de den / sender den ind? Og hvor finder man
en oversigt over disse værksteder (Aalborg)

På forhånd mange tak
Mvh
Flemming

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-07-02 15:34

"Flemming Joensson"
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev:
> [...]
> den. Det kan vel ikke passe at jeg selv skal betale en
> eller anden unlocker for det, det må da være omfattet

Ja, gennem Telia.
Du ringer til Telia og fortæller dem det tlfnr som fulgte
med telefonen (selvom du evt. ikke bruger det) og
så sender de en foret kuvert til dig samt nogle papirer
der skal udfyldes.
Så gem alt hvad du har fået, dvs. pakkeseddel fra dem
der sendte telefonen - det er garantibeviset og skriv dit
Telianr ned.

> Kan jeg bare gå ind til et Nokia-certificeret værksted
> og få den opgraderet gratis, eller skal jeg sende den til
> Telia / Wannasave?

Læs ovenstående, dog kan du melde dig ind i Club
Nokia, som vist nok opgraderer og/eller ombytter din
telefon ganske gratis på garantien.
<http://www.club.nokia.dk/login/default.asp?country=DK&language=DA>
Ret mig hvis jeg har misforstået det.

> Hvis den "bare" skal på nokia-værksted, er det så
> noget der sker mens man venter eller beholder de
> den / sender den ind?

Mens du venter mener jeg ellers ombytter de den.
Ret mig igen hvis jeg tager fejl ;)

> Og hvor finder man en oversigt over disse værksteder
> (Aalborg)

Prøv førnævnte link.

Mvh.
Mikael

Fra : JMo.

Dato : 31-07-02 16:57

Indenfor garantiperioden er softwareopdateringer gratis.

De kan foretages hos alle Nokia instant service centre og hos service
værksteder.

Du skal medbringe garantibevis på telefonen - dvs. i alle normale
tilfælde vil det være købskvitteringen. Vær dog opmærksom på at
serie/imei nr. skal fremgå af denne, hvilket det ikke altid gør.

(mange steder er de dog flinke til at opdatere selv om det ikke står
anført - men sørg for en god ordens skyld at få sælger til at notere
det på kvitteringen - det er surt at stå i udlandet med en defekt
telefon, som man gerne vil ha' repareret mens man venter - og så få at
vide at man ikke kan få den ordnet, da serienr. mangler.)

Liste over servicecentre findes her:
http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/support/service.php

Den er dog ikke særligt opdateret, så tjek også:
http://www.teleservice.com/UK-Departments/uk-departments.html
og
http://www.emtscenter.com/htmls/karten/daenemark.htm
(der dog heller ikke er opdateret - mangler afd. i Odense og Aalborg)
samt
http://www.bluetel.dk/service/nokiainstantservice.cfm