Nysynet.dk
Fra : Thunderbird

Dato : 31-07-02 10:01

Kære NG

Jeg sidder og kigger lidt på Nysynet.dk og ser til min forundring at han skriver:

Alle biler sælges efter reglerne for privathandel og altid efter princippet "først til mølle" -
eller betaling af depositum, kr. 1.900.

Må han det, jeg ville da mene at det han laver bærer præg af virksomhed på et eller andet plan og så
kan han jo ikke bruge den pasus idet at det så er salg fra en privat til en anden. Men jeg ved ikke,
men også derfor at jeg
spørger jer.

Spørgsmålet er først stillet i dk.fritid.bil og det rådede mig til at kontake jer og få jeres syn på
sagen
Flemming Jacobsen

Fra : Peter G C

Dato : 01-08-02 16:19

Thunderbird <Praetorian@[Ingenspam]tnfs.dk> skrev:

> [...]
> på et eller andet plan og så kan han jo ikke bruge den pasus idet at det
> så er salg fra en privat til en anden. Men jeg ved ikke, men også derfor

Hvad er problemet?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-02 16:42

Peter G C skrev:

>Hvad er problemet?

Dette:

   Alle biler sælges efter reglerne for privathandel

   Må han det, jeg ville da mene at det han laver bærer præg
   af virksomhed på et eller andet plan ...

Er det lovligt at drive en omfattende bilhandel og påberåbe sig
reglerne for privat handel?

--
Bertel

Fra : Peter G C

Dato : 01-08-02 16:57

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:

[klip]

> Er det lovligt at drive en omfattende bilhandel og påberåbe sig
> reglerne for privat handel?

1) Det hjælper ikke noget, at sælger påberåber sig disse regler, hvis der
rent faktisk er tale om et forbrugerkøb.

2) Fremgangsmåden strider mod god markedsføringsskik.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : David T. Metz

Dato : 08-08-02 11:23

> [...]
hvis der
> rent faktisk er tale om et forbrugerkøb.
>
> 2) Fremgangsmåden strider mod god markedsføringsskik.

Gælder det også ved kommisionssalg? Det ser ud som om bilerne blot er
taget i kommision for deres (private) ejere...

(Jeg aner intet om kommision, men er ret nysgerrig)

David

Fra : Peter G C

Dato : 08-08-02 13:57

"David T. Metz" <dtm.ioa@Du_Kan_Tro_Nej*cbs.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Gælder det også ved kommisionssalg? Det ser ud som om bilerne blot er
> taget i kommision for deres (private) ejere...

Ja. Hvis en bilforhandler sælger bil, som han har taget i kommission,
foreligger der også et forbrugerkøb, hvis køber er forbruger. Dette kan
overraske lidt, da den reelle sælger jo også er forbruger.

/Peter

Fra : David Metz

Dato : 12-08-02 10:51

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev
> Ja. Hvis en bilforhandler sælger bil, som han har taget i kommission,
> foreligger der også et forbrugerkøb, hvis køber er forbruger. Dette kan
> overraske lidt, da den reelle sælger jo også er forbruger.

Læste dit svar for længe siden, men glemte at sige: "Tak!" Fejl hermed
rettet.
David

Fra : hep007

Dato : 11-02-04 12:58

"Thunderbird" skrev d. 31-07-02 10:01 dette indlæg :
> [...]
> men også derfor at jeg
> spørger jer.
>
> Spørgsmålet er først stillet i dk.fritid.bil og det rådede mig til at

I skal passe GEVALDIGT på, når i handler med Nysynet.dk.

Han er simpelthen en fusker af karat.

historie:

min kollega køber en brugt bil til 30.000,-

Da han ikke er så erfaren udi handel med brugte biler, så lægger han
ikke mærke til at sælgeren (fra Nysynet.dk), på slutsedlen, påfører at
der er tale om privatsalg og at sælgeren er hans kone (med navns
nævnelse og adresse). Smart, smart, for så kan man ikke gøre krav imod
ham, MEN, det sjove er bare at hans hjemmeside og hans salgsadresse I
DEN GRAD fortæller at det er en FORHANDLER, man handler med og derfor er
det RENT BONDEFANGERI. For jeg vil æde min hat på at Nysynet.dk sælger
så mange biler om året at der UMULIGT kan være tale om privat salg på
den adresse (>50.000 kr/år er grænsen vist nok).

Det viste sig efter et par måneder efter at bilen ifølge FDM, hverken
kunne gå gennem syn eller sælges som meget mere end skrot. Nysynet.dk
havde simpelthen overmalet hele bilen for at skjule rustpletter,
koblingen måtte skiftes, udstødningsrør udskiftes komplet. Alt i alt
udgifter for op imod 10.000 kr. Hvis der skal foretages rustbehandling
af bilen, vil det yderligere koste mange tusinde kroner.

Min kollega fører nu sag imod Nysynet.dk for at få nogle af hans penge
igen.

Jeg vil fortælle jer om, hvordan det forløber, læs mere her.

Mvh.

Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : David T. Metz

Dato : 11-02-04 13:31

hep007 wrote:

> virksomhed på et eller andet plan

> I skal passe GEVALDIGT på, når i handler med Nysynet.dk.

Forhandleren har været diskuteret før. Kort fortalt: kommisionssalg er
stadig et forbrugerkøb, se evt:
http://www.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&threadm=3d525b3a%240%2453039%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk&rnum=6&prev=/groups%3Fq%3Dkommision%2Bgroup:dk.videnskab.jura%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26newwindow%3D1%26selm%3D3d525b3a%25240%252453039%2524edfadb0f%2540dspool01.news.tele.dk%26rnum%3D6

David

Fra : TGD

Dato : 11-02-04 13:49

"hep007" <hep007.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> så mange biler om året at der UMULIGT kan være tale om privat salg på
> den adresse (>50.000 kr/år er grænsen vist nok).

Det er overhovedet ingen hindring.

En ting er hvad han får folk til at tro og en anden er hvad loven
foreskriver.

<KLIP>

Fra : HKJ

Dato : 11-02-04 17:30

"hep007" <hep007.news@kandu.dk> wrote in message

> Min kollega fører nu sag imod Nysynet.dk for at få nogle af hans penge
> igen.

Må jeg foreslå at du læser lidt på www.fs.dk , søg efter gamle sager om
biler.