Kåben af en SV650S...?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 31-07-02 10:00

Nogen der har prøvet at pille kåben af sin SV650S?

Er det nemt?
Hvor mange skruer skal løsnes?
Hvad med ledningnettet?

Mvh Thomas

Fra : Henrik

Dato : 31-07-02 10:58

Hej Thomas !

Hvad har du nu gang i ? - du splitter vel ikke "min" fine SV' ad

/Henrik

Fra : Thomas Hjort

Dato : 31-07-02 11:33

"Henrik" <hekreREM0VE@wmdata.com> skrev i en meddelelse
> Hej Thomas !
>
> Hvad har du nu gang i ? - du splitter vel ikke "min" fine SV' ad
>
> /Henrik

LOL nej.

Men i forbindelse med at ville transportere den i en VAN (se post længere
nede) ville jeg høre om det var vanskelligt at få kåben af (så fylder den
mindre i højden).
Men det lyder som om det er besværligt ad H. til.

Den køre ellers fint og har lige været til 12.000 service.

Mvh thomas

Fra : Michael Kristensen

Dato : 31-07-02 11:18

> Nogen der har prøvet at pille kåben af sin SV650S?
>
> Er det nemt?

Nej.

Kåben er rimelig let at pille af, men helvedes svær at montere igen.

Bitter erfaring.

Skulle skifte tændrør uden at have manual og kom frem til at kåben skulle
af............

Fra : Thomas Hjort

Dato : 31-07-02 11:33

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bitter erfaring.
>
> Skulle skifte tændrør uden at have manual og kom frem til at kåben skulle

Så det er altså ikke noget man lige gør i en håndevending kan jeg forstå :(

Mvh Thomas

Fra : Jakob Viggo Hansen

Dato : 31-07-02 18:32

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message
> Nogen der har prøvet at pille kåben af sin SV650S?

> [...]

Hvis det er på grund af jøjden, kan du evt. fjerne vindskærmen. Derved
sparer du at fjerne den 3-delte lygte- og instrumentkåbe?

Men er det nok?

MVH Jakob Víggo

Fra : Thomas Hjort

Dato : 31-07-02 20:42

"Jakob Viggo Hansen" <jaha@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Hvis det er på grund af jøjden, kan du evt. fjerne vindskærmen. Derved
> sparer du at fjerne den 3-delte lygte- og instrumentkåbe?

Jeg har i forvejen et sort kåbeglas der buer opad. Og det er ikke godt for
højden. Jeg er klar på at pille glasset, det er jo kun 4 skruer. Men er det
nok? Det ved jeg ikke. Ikke føre jeg har bygget en rampe til bilen og prøvet
at køre MC'en ind. Så derfor ville jeg holde alle muligheder åbne, bla det
med kåben, men hvis det er for besværligt er det ikke en løsning.

Mvh Thomas

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 03-08-02 15:46

Nu har jeg selv lige fundet linket, men du kan da lige så godt også få glæde
af det.
Værkstedsmanualen findes her
http://www.motofiches.com/microfiches/default.asp?Marque=SUZUKI&Cylindree=65
0&Modele=SV650

Så kan du søge hjælp der.
Derudover kan man (mener jeg..) fjerne de to bagerste skruer på hhv. h og v
side af kåben. Derefter fjerne de 2 bolte mellem forgaflerne som holder det
sorte stativ, og vupti kan man "flytte" hele forpartiet, hvis man lige
løsner lidt ledninger mm. Så kan man vel skubbe det lidt ned og derved
mindske højden. Jeg gjorde det da jeg skulle kontrollere ventiler, og det
var ikke voldsomt besværligt.

Mads Kristiansen
SV650S

Fra : Armand

Dato : 03-08-02 22:53

Mads Kristiansen <Sysop@SLETTESzederkof.dk> skrev i en

> [...]
> løsner lidt ledninger mm. Så kan man vel skubbe det lidt ned og derved
> mindske højden. Jeg gjorde det da jeg skulle kontrollere ventiler, og

DU gjorde det??

--
Armand.

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 04-08-02 22:10

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
> DU gjorde det??
> --
> Armand.

Ja ihvertfald 1 skrue..
Og gæt hvad jeg lige fandt ud af manglede da jeg lige skulle kontrollere
hvordan det var sat sammen.
Der var sgu' kun en. Så nu skal jeg til at finde sådan en.... Ligger sikkert
over i klubben.. Nu ved jeg hvorfor jeg altid har en masse io når jeg har
skilt den ad.
Btw så skal jeg have målt igen. Minimotor sagde hver 6K. Sååå efter 17K
kunne det godt være derhenad. Og så skal der ske noget med den skide
kobling. Nu bliver den snart atomiseret.

--
Mads

Fra : Armand

Dato : 05-08-02 12:36

> Og så skal der ske noget med den skide kobling. Nu bliver den snart
> atomiseret.

Ja. Skil blot lortet ad i 1000 stumper, når du ikke orker at forsøge dig
med en anden olie ligesom som tilrådet flere steder her i gruppen
endsamt af mig personligt :-|

--
Armand.