Billeder i CSS
Fra : Bengt W Sørensen

Dato : 31-07-02 09:21

Hej i forum
Jeg er ved at lave en site der skal indeholde mange ens sider med
forskellige billeder, de skal stå pænt i 3 x 3 system.
Min ide er så at når man klikker på et af billederne kommer det
på en ny side i en bedre opløsning.

Det er vigtigt at siderne er ens, det vil sige at billederne skal
have samme størelse i de forskellige grupper.

Hvis der er nogen der lige har en ide til hvordan dette løses,
vil det spare mig for mange bekømringer

Venlig hilsen Bengt.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Andersen

Dato : 31-07-02 13:21

Bengt W Sørensen wrote in <ai86m0$pft$1@sunsite.dk>:
> Det er vigtigt at siderne er ens, det vil sige at billederne skal
> have samme størelse i de forskellige grupper.

Måske misforstår jeg dig, men er det ikke bare at sørge for at alle
billederne har samme størrelse? Evt. ved at skalere dem.

Og jeg mener selvfølgelig selve billederne, og ikke bare skrive den samme
størrelse i HTML'en.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : dudsen

Dato : 31-07-02 13:56

Bengt W Sørensen wrote:

> [...]
> have samme størelse i de forskellige grupper.
>
> Hvis der er nogen der lige har en ide til hvordan dette løses,

img {height: Xpx; width: Xpx;}
så vil alle bilederne blive presset ind i samme størelse.
med hensyn til giteret tjaa her er du nok nødt til entet at fine
noger serverside eller gøre det manuelt. evt. med position.
--
Daniel Udsen
Drakenberg's Discovery:

Fra : Bengt W Sørensen

Dato : 31-07-02 14:07

Bengt W Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> have samme størelse i de forskellige grupper.
>
> Hvis der er nogen der lige har en ide til hvordan dette løses,

svar til første:
Det er rigtigt at størelsen på billederne skal være ens, dette gør
jeg også, men hvis man kommer dem i en almindelig tabel, går det
ikke altid lige godt, og billederne står ikke lige over hinanden.

Svar til anden:
Jeg vil prøve de koder du skriver:
ved du hvordan de skal skrives, hvis det skal være en blok på 3X3
billeder?