Handel på ebay....
Fra : Kristoffer Jensen

Dato : 31-07-02 08:56

Hejsa..

Er der nogen af jer der har erfaring med handel på ebay??

Kan man stole på at man får den vare som er annonceret tilsalg?
Ligger varen hos ebay som så sender den når den bliver solgt? Eller ligger
den stadigvæk hos privat personen som vil sælge den?
Og hvis man køber noget, hvor lang tid går der så før man modtager det.

Håber der er nogle der kan svare på mine spørgsmål da jeg ikke vil købe
noget hos ebay før jeg er sikker på at jeg kan stole på dem...

Venlig hilsen

Kristoffer

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-07-02 09:29

Kristoffer Jensen <kris@dizz.dk> wrote:

> [...]
>
> Håber der er nogle der kan svare på mine spørgsmål da jeg ikke vil købe
> noget hos ebay før jeg er sikker på at jeg kan stole på dem...

Tingene ligger hos sælger. Jeg har en gang købt noget software over
ebay. De sendte cd'er, jeg sendte penge. Det fungerede, men jeg var da
noget betænkelig sådan ved at sende 50 $, eller hvad det nu var, ud i
verden. Men tingene kom i løbet af en uge.
Ansvaret er ikke deres, men er en tillidssag mellem dig og sælger. Men
ebay sørger jo for en del info om sælger, om tidligere handler osv.

v.h
Martin

Fra : Lars Graulund

Dato : 31-07-02 10:12

Jeg har købt en del ting og har fået dem alle. Kvaliteten af en enkel af
tingene var dog ikke helt den forventede, billedet var helt åbentlyst af en
anden mindre ridset ting end den jeg fik.

Alt I alt, køb du bare, men brug din sunde fornuft.

---Lars

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 31-07-02 16:49

Kristoffer Jensen <kris@dizz.dk> wrote:

> Hejsa..
>
> Er der nogen af jer der har erfaring med handel på ebay??
Jeg benytter mig flittigt af denne kilde. mest ebay.de

> Kan man stole på at man får den vare som er annonceret tilsalg?
Som regel ja. Jeg har aldrig haft nogle problemer.
Det er ligesom at købe tigene i den blå avis, hvor du bare ringer og
beder at få tingene tilsendt.

Ebay fører dog en logg over de enkelte brugers aktivitet. Hver gang der
blev afsluttet en handel over Ebay har handelens modpart mulighed at
afgive en vurdering. Det er altid en god ide at læse tidliger vuderinger
af den nye handelspartner.

> Ligger varen hos ebay som så sender den når den bliver solgt?
Nej
> Eller ligger
> den stadigvæk hos privat personen som vil sælge den?
Privatperson og privatperson. Der er mange firmaer der bruger e-bay som
markedsføringsplatform, ligesom i den blaa avis.

> Og hvis man køber noget, hvor lang tid går der så før man modtager det.
Hos e-bay har sælgeren og køberen pligt til at træde i kontakt 3
hverdage (tror jeg) efter auktionen udløb. Og så kommer det der med
betaling og forsendelse. Hvis du vælger en hurtig betaling (efterkrav,
kreditkort, paypal) sender sælgeren forhåbentlig med det samme.

Vær opmærksam på at det er dyrt og tager lidt tid at sende til DK. Porto
betaler som regel køberen, men det skal stå i udbudsbeskrivelsen.

> Håber der er nogle der kan svare på mine spørgsmål da jeg ikke vil købe
> noget hos ebay før jeg er sikker på at jeg kan stole på dem...
En gang til. Du køber INTET hos e-bay. Du køber jo heller ikke noget i
den blå avis. e-bay er en auktionarius, og intet andet. Det nærmeste der
kommer ebay er online auktioner på www.dba.dk

hilsen
Sebastian

--