P-afgift
Fra : Petet G C

Dato : 31-07-02 08:17

Hejsa

Jeg har fået en p-afgift af et privat p-selskab. Jeg havde glemt at lægge
min p-tilladelse i forruden.

Faktum er, at jeg materielt har ret til at parkere på pladsen. Kan jeg så
pålægges en afgift?

/Peter

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 31-07-02 08:26

"Petet G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg har fået en p-afgift af et privat p-selskab. Jeg havde glemt at lægge
> min p-tilladelse i forruden.

På min skole har vi haft at hav af problemer med det.....flere gange har
nogle der har lov til at parkere der fået en bøde, enten fordi de har glemt
at lægge tilladelsen i forruden, eller fordi p-vagten har overset den

......mit råd, send et brev til selskabet, med en kopi af din p-tilladelse,
og skriv at du ikke kan forstå at du har fået en bøde nu du har en
p-tilladelse (du skal bare ikke skrive noget om at du havde glemt at lægge
den i forruden!!)

mvh
Rasmus

PS. du kunne jo tape p-tilladelsen fast på ruden så du ikke en anden gang
glemmer at lægge den der....

Fra : Per Tolbøll

Dato : 31-07-02 17:19

> [...]
> og skriv at du ikke kan forstå at du har fået en bøde nu du har en
> p-tilladelse (du skal bare ikke skrive noget om at du havde glemt at lægge

Yep - det har ihvertfald virket for mig én gang (hvor billetten var blæst
ned fra ruden da døren blev smækket)
Skriv en lille forklaring og vedlæg en kopi af den gyldige
parkeringsbillet - det skader da ikke at prøve ...

Held og lykke

/Per

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-02 09:04

Petet G C wrote:
> [...]
> min p-tilladelse i forruden.
>
> Faktum er, at jeg materielt har ret til at parkere på pladsen. Kan jeg så

Ja, fordi du har ikke placeret din p-tilladelse så den er synlig.

spade *doh* *g*

René Madsen --- reneZZXQ@schultzconsult.com remove ZZXQ
Schultz Consult --- http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør --- tlf. 64 73 35 45

Fra : Claus P.

Dato : 31-07-02 09:06

Petet G C wrote:
> [...]
> lægge min p-tilladelse i forruden.
>
> Faktum er, at jeg materielt har ret til at parkere på pladsen. Kan

Og hvad siger den aktuelle aftale så?

MVH CP

Fra : Petet G C

Dato : 31-07-02 10:12

"Claus P." <ewarp@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Og hvad siger den aktuelle aftale så?

Godt spørgsmål. Jeg kan ikke huske, hvad der står på skiltene, men på
tilladelsen står der, at den skal placeres synligt.

/Peter

Fra : Peter G C

Dato : 31-07-02 20:39

Petet G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

[klip]

Fik lige kigget meget grundigt på afgiften i dag. P-vagten har sørme noteret
et forkert registreringsnummer. Så nu venter jeg i stedet på første rykker.

Jeg har dog ligt ondt af den gut, der modtager denne rykker. For det bli'r
næppe mig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 31-07-02 20:55

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> Fik lige kigget meget grundigt på afgiften i dag. P-vagten har
> sørme noteret et forkert registreringsnummer.

Det siger lidt om det tidligere påståede ufejlbarlighed fra p-vagternes
side

> Jeg har dog ligt ondt af den gut, der modtager denne rykker. For
> det bli'r næppe mig.

Mon ikke du skulle tage kontakt til firmaet for at få ordnet tingene og
betale den p-afgift, der vel er berettiget?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter G C

Dato : 31-07-02 21:09

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> skrev:

[klip]

> Det siger lidt om det tidligere påståede ufejlbarlighed fra p-vagternes
> side

Desværre ja

[klip]

> Mon ikke du skulle tage kontakt til firmaet for at få ordnet tingene og
> betale den p-afgift, der vel er berettiget?

Det er da ingen gavebod - heller ikke den anden vej.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Claus P.

Dato : 01-08-02 08:31

Peter G C wrote:
> [...]
>
> Desværre ja
>
> [klip]

> Det er da ingen gavebod - heller ikke den anden vej.

Det forekommer mig at du tidligere har givet udtryk for en anden
holdning vedr. p-afgifter. Men hva, dobbeltmoral er jo dobbelt
så godt.

MVH CP

Fra : Petet G C

Dato : 01-08-02 13:53

"Claus P." <ewarp@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det forekommer mig at du tidligere har givet udtryk for en anden
> holdning vedr. p-afgifter. Men hva, dobbeltmoral er jo dobbelt
> så godt.

Jeg har skam ikke ændret holdning. Det er da dumt at køre retssag om noget,
som er stensikkert.

/Peter

Fra : Claus P.

Dato : 01-08-02 14:31

Petet G C wrote:
> [...]
>
> [klip]

> Jeg har skam ikke ændret holdning. Det er da dumt at køre retssag om

Ifølge dine udsagn er afgiften berettiget da p-tilladelsen ikke var korrekt
anbragt (glemt, faldet ned, whatever). Ydermere har du også konstateret
at reg nr er fejlagtigt, hvilket betyder at en tilfældig uskyldig person
skal
slås med rykkere og incasso trusler fra et advokat firma, når han/hun
klager over afgiften.

MVH CP
NB Er Peter G C en klon af Petet G C?

Fra : Peter G C

Dato : 01-08-02 16:17

Claus P. <ewarp@get2net.dk> skrev:

[klip]

> Ifølge dine udsagn er afgiften berettiget da p-tilladelsen ikke var
> korrekt anbragt (glemt, faldet ned, whatever).

Korrekt.

> [...]
> konstateret at reg nr er fejlagtigt, hvilket betyder at en tilfældig
> uskyldig person skal slås med rykkere og incasso trusler fra et advokat

Det er beklageligt. Men afgiften er ikke korrekt udstedt. Ærgeligt for
p-firmaet.

> MVH CP
> NB Er Peter G C en klon af Petet G C?

Ikke forstået - jeg er kun mig selv

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-08-02 16:29

"Petet G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev Thu, 1 Aug 2002 14:53:06
+0200

>Jeg har skam ikke ændret holdning. Det er da dumt at køre retssag om noget,
>som er stensikkert.

Du har tidligere mange gange givet udtryk for det stik modsatte af hvad
du mener nu du selv er 'offer'.

Og du giver ovenikøbet nu udtryk for en vis skadefryd over en anden nu
skal slås med din regning. En regning som han, iflg. hvad du gentagne
gange har skrevet, helt sikkert kommer til at betale - om nødvendigt med
det helt store retsmaskineris medvirken.

Hvis det er jura, så er jeg glad for ikke at være jurist.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Peter G C

Dato : 01-08-02 16:37

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev:

[klip]

> Du har tidligere mange gange givet udtryk for det stik modsatte af hvad
> du mener nu du selv er 'offer'.

Jeg har givet udtryk for, at når afgiften som sådan holder (dvs. den er uden
fejl), så giver det ingen mening for debitor at vægre sig mod betaling.

> Og du giver ovenikøbet nu udtryk for en vis skadefryd over en anden nu
> skal slås med din regning.

Det har på ingen måde været min mening, og jeg mener skam heller ikke, at
det er tilfældet. Ellers skal jeg beklage det.

Jeg overvejer skam seriøst, hvordan jeg skal takle situationen i forhold til
den uheldige med den forkerte "nummerplade". Jeg håber, at han har et helt
andet bilmærke, end jeg har.

Jeg kan ikke se det useriøse i at påberåbe sig, at også P-firmaet har lavet
en fejl.

> Hvis det er jura, så er jeg glad for ikke at være jurist.

Det er det vist ikke.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 01-08-02 16:36

> Det er beklageligt. Men afgiften er ikke korrekt udstedt. Ærgeligt
> for p-firmaet.

Prøv at sæt dig ind i de besværligheder den person, der rammes kan få.

> Ikke forstået - jeg er kun mig selv

Prøv lige at tjek navnet i dit oprindelige indlæg

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter G C

Dato : 01-08-02 16:54

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> skrev:

[klip]

> Prøv at sæt dig ind i de besværligheder den person, der rammes kan få.

Som anført andet sted, så er jeg skam på sagen.

[klip]

> Prøv lige at tjek navnet i dit oprindelige indlæg

Ehh.... skal der stå dåt-kårm i alle mine indlæg? Ellers fatter jeg
ingen ting

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 01-08-02 16:45

> [...]

> forhold til den uheldige med den forkerte "nummerplade". Jeg
> håber, at han har et helt andet bilmærke, end jeg har.

Mon ikke du kunne finde ud af det ud fra nummerpladen?

> Jeg kan ikke se det useriøse i at påberåbe sig, at også P-firmaet
> har lavet en fejl.

Bestemt ikke men det er altså problematisk, hvis det går ud over en
anden. Jeg ved så ikke om det er jura eller moral.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter G C

Dato : 01-08-02 16:55

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> skrev:

[klip]

> Mon ikke du kunne finde ud af det ud fra nummerpladen?

Hvordan? Jeg har ikke adgang til CMR-registret.

[klip]

> Bestemt ikke men det er altså problematisk, hvis det går ud over en
> anden. Jeg ved så ikke om det er jura eller moral.

Enig. - Det er vist mest moral.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter G.

Dato : 01-08-02 20:02

Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote...

> Enig. - Det er vist mest moral.

Og culpøst. Du er vidende om at du er sandsynligis er ved at påføre
trediepart tab.

En skam vi ikke kan losse dig bagi med den "loyale oplysningspligt" ;)

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Email address works.

Fra : Peter G C

Dato : 01-08-02 22:20

Peter G. <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> skrev:

[klip]

> Og culpøst. Du er vidende om at du er sandsynligis er ved at påføre
> trediepart tab.

Ahva? Jeg kender ham ikke - hvordan kan jeg så handle culpøst. Det er ikke
mig, der har gjort noget forkert. Min undladelse..... ahhhh. Nu strammer vi
den vist. Jeg er jo forbruger - så kan man ikke stille krav til mig!

> En skam vi ikke kan losse dig bagi med den "loyale oplysningspligt" ;)

Skam dig

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter G.

Dato : 03-08-02 19:13

> [...]
> mig, der har gjort noget forkert. Min undladelse..... ahhhh. Nu strammer vi
> den vist. Jeg er jo forbruger - så kan man ikke stille krav til mig!

Møg! Min sympati ligger i dette tilfælde hos tredjemand. Et krav om
solidarisk hæftelse ville lige være mig.

"Gør mod andre..."

Man kunne jo prøve at argumentere med at du kunne forhindre dette tab
uden større personlige omkostninger (Et lille anonymt brev til
parkeringsselskabet om at de har kludret i en sag om en lækker øse hvis
registreringsnummer begynder med XZYV).

Ja, jeg ved godt den ikke holder juridisk.

> Skam dig

Det nægter jeg skam at gøre. Jeg er cyklist og tilhænger af bilerne ud af
byerne. Desuden ved du jo godt, at du har misligeholdt aftalen og som et
moralsk opretstående eksempel på en hæderlig jurist bør du straks sørge
for at få det afklaret :)

OT, så jeg stopper her.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Email address works.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 01-08-02 17:01

> Som anført andet sted, så er jeg skam på sagen.

Fino fino.

> Ehh.... skal der stå dåt-kårm i alle mine indlæg? Ellers
> fatter jeg ingen ting

Du har skrevet dit navn som følger i dit oprindelige spørgsmål "Petet G
C". Medmindre du har bedraget os i flere år, så hedder du mig bekendt
"Peter"

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Lars Kalsen

Dato : 03-08-02 10:38

Hej,

Det er jo almindeligt brugt trick at sætte P-afgifter i andre folks
vinduesvisker. Er du sikker på, at det ikke er en anden, der har modtaget
indbetalingskortet og nu vil tørre den af på dig ?.

Mvh Lars