/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Upload af fotos
Fra : P.Sørensen


Dato : 31-07-02 06:12

Jeg er for første gang ved at forsøge mig med en hjemmeside - ligger her:
http://home22.inet.tele.dk/preben/grand_canyon.htm

hvor der også skulle ligge nogle billeder (rammerne er på plads, som man kan
se).
Jeg bruger Stones webwriter - laver siden klar, og bruger hans "billedviser"
til at trække billederne med ind på siden.
Men de kommer jo altså ikke med på nettet, når jeg uploader siden. Så at
bruge "billedviseren" er åbenbart ikke nok. Så har jeg prøvet at uploade
billederne separat, så de faktisk ligger på serveren - men lige fedt hjælper
det. De ses IKKE på siden.
Sansynligvis en begynderfejl - men hvad er det, jeg gør forkert??
Preben



 
 
Wierd-Al (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Wierd-Al


Dato : 31-07-02 06:57

Hvorfor den laaaaange sti til dine billeder???
Prøv at ændre det sådan at det hele ligger på roden af din HP...

Wierd-Al



"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d477162$0$1526$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg er for første gang ved at forsøge mig med en hjemmeside - ligger her:
> http://home22.inet.tele.dk/preben/grand_canyon.htm
>
> hvor der også skulle ligge nogle billeder (rammerne er på plads, som man
kan
> se).
> Jeg bruger Stones webwriter - laver siden klar, og bruger hans
"billedviser"
> til at trække billederne med ind på siden.
> Men de kommer jo altså ikke med på nettet, når jeg uploader siden. Så at
> bruge "billedviseren" er åbenbart ikke nok. Så har jeg prøvet at uploade
> billederne separat, så de faktisk ligger på serveren - men lige fedt
hjælper
> det. De ses IKKE på siden.
> Sansynligvis en begynderfejl - men hvad er det, jeg gør forkert??
> Preben
>
>



Knud Gert Ellentoft (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 31-07-02 07:24

Wed, 31 Jul 2002 07:56:59 +0200, skrev "Wierd-Al"
<ca@adslhome.dk>:

>Hvorfor den laaaaange sti til dine billeder?

Hvorfor dine megalaaaaange bundciteringer?


Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud
--
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede
og skær venligst det væk, du ikke svarer på.
Du kan læse mere om de danske nyhedsgrupper på http://www.usenet.dk
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Knud Gert Ellentoft (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 31-07-02 07:00

Wed, 31 Jul 2002 07:11:30 +0200, skrev "P.Sørensen"
<psi@vestnet.dk>:

>Men de kommer jo altså ikke med på nettet, når jeg uploader siden. Så at
>bruge "billedviseren" er åbenbart ikke nok

Det skyldes, at der på en eller anden går kludder i mappenavnene.

Du har et billede, hvor stien på hjemmesiden er
<http://home22.inet.tele.dk/Documents%20and%20Settings/Preben/Dokumenter/Billeder/Ferier/USA2002/Til%20upload/GC6.JPG>
Men du har jo slet ikke alle de mapper på din hjemmesideplads, de
stammer fra din harddisk.

Billedet har du uploadet til
<http://home22.inet.tele.dk/preben/GC6.JPG>

Så i stedet for
<IMG SRC="../../Documents and
Settings/Preben/Dokumenter/Billeder/Ferier/USA 2002/Til
upload/GC6.JPG" BORDER="1" WIDTH="128" HEIGHT="96" ALT="">

skal der blot stå
<IMG SRC="GC6.JPG" BORDER="1" WIDTH="128" HEIGHT="96" ALT="">
så vil du se billederne på din side.

Du bør også reducere størrelsen på billederne i et grafikprogram,
så det passer til den størrelse det skal vises i på siden, ellers
vil det tage alt for lang tid at hente siden.

Billedet skal kun vises i 128*96, men er i virkeligheden 1024*768
og fylder 168 KB, hvor det i den rigtige størrelse kun ville
fylde omkring 5 - 10 KB.
Men du kan jo bruge små billeder som thumbnails og så linke til
et større billede.

Når du skal lave din hjemmeside, så et par gode råd:
Lav en mappe, hvor du gemmer alt, hvad der skal være på din
hjemmesideplads.

F.eks. kalder du mappen preben og her i kunne du så lægge dine
sider og måske lave en mappe, billeder, inden i mappen preben.

Når du så trækker billederne i Stones, så skulle stien passe når
du uploader siden.

* brug altid konsekvent små bogstaver i filnavne, der er forskel
på store og små bogstaver når siden er uploadet og der kan let gå
kuldder i det, hvis man ikke er konsekvent.
* aldrig mellemrum i filnavne, det bruger du tilsyneladende
heller ikke.
* aldrig æøå i filnavne.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Jørn Andersen (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Jørn Andersen


Dato : 31-07-02 15:07

On Wed, 31 Jul 2002 07:59:38 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

<SNIP gode forklaringer>
>F.eks. kalder du mappen preben og her i kunne du så lægge dine
>sider og måske lave en mappe, billeder, inden i mappen preben.
>
>Når du så trækker billederne i Stones, så skulle stien passe når
>du uploader siden.

Som Jonni skriver, så forudsætter det, at siden er gemt først - ellers
kan der jo ikke laves relative stier.

>* brug altid konsekvent små bogstaver i filnavne, der er forskel
>på store og små bogstaver når siden er uploadet og der kan let gå
>kuldder i det, hvis man ikke er konsekvent.
>* aldrig mellemrum i filnavne, det bruger du tilsyneladende
>heller ikke.
>* aldrig æøå i filnavne.

Helt enig!


--
Jørn Andersen,
Brønshøj

P.Sørensen (31-07-2002)
Kommentar
Fra : P.Sørensen


Dato : 31-07-02 22:12

Hm, den lange henvisning er opstået automatisk i Webwriter ved brug af
"billedfremviseren", hvor man trækker det ønskede billede ind på
hjemmesiden. Troede egentlig, at referencen så automatisk var korrekt.
Men den billedfremviser er altså ikke så hensigtsmæssig at bruge, hvis man
skal ind og ændre henvisningen manuelt bagefter!
Preben



P.Sørensen (31-07-2002)
Kommentar
Fra : P.Sørensen


Dato : 31-07-02 22:41

Men som I ser, så er billederne inde nu. Lykkedes, da jeg simpelthen manuelt
skrev stien, som beskrevet i tråden her. Skal dog finde ud af, hvordan det
gøres nemmest fremover.
Nu skal jeg til at "bearbejde" dem lidt - det var oprindelig derfor, jeg
ville have dem på nettet, for at få gode råd fra kyndige photoshop - eller
lign. - brugere.
Og det er der jo allerede kommet her i gruppen - tak for det.
Udover beskæringer - som allerede foreslået - så synes jeg selv, problemet
med disse fotos er den disede baggrund, som jeg gerne ville gøre lidt mere
"klar" (omend billederne viser, hvordan det rent faktisk så ud derovre).
hilsen og tak
Preben
Preben



Jørn Andersen (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Jørn Andersen


Dato : 01-08-02 00:46

On Wed, 31 Jul 2002 23:40:36 +0200, "P.Sørensen" <psi@vestnet.dk>
wrote:

>Men som I ser, så er billederne inde nu. Lykkedes, da jeg simpelthen manuelt
>skrev stien, som beskrevet i tråden her. Skal dog finde ud af, hvordan det
>gøres nemmest fremover.

Som nævnt, så skal du gemme HTML-filen først, så vil billedstien også
være rigtig, nåpr du trækker billedet ind.

>Nu skal jeg til at "bearbejde" dem lidt

Husk lige, at hvis du skal bearbejde dem, så er .jpg et "destruktivt"
format - dvs. at hver gang du gemmer, så bliver billedet dårligere. Så
det bedste er at gemme en så "original" version som muligt i et
ikke-destruktivt format (som fx .tif) og så lave alle redigeringer her
og så slutte med at gemme som .jpg. Husk at beholde .tif-filen, hvis
du skal redigere videre senere.



Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Ove Kjeldgaard (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 31-07-02 18:49

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>
>Du bør også reducere størrelsen på billederne i et grafikprogram,
>så det passer til den størrelse det skal vises i på siden, ellers
>vil det tage alt for lang tid at hente siden.
>

Der er også en anden god grund til at lade programmerne gøre det de er bedst.

Et grafik program kan skalere et billede så det ser godt og rigtig ud.

En browser kan vise et billede, en tekst eller noget grafik sat op på en side,
på en måde der ligner det forfatteren havde tænkt sig. Men browseren skal tit
have lidt hjælp til at gøre det optimalt.

Og til Preben:
Det ser ud til at være en spændende billedserie du har taget, men hvis jeg må
kritisere lidt så skal der beskæres en lille bitte smule i nogle af billederne
før du skalerer dem. GC1.JPG driller den lille fyrregren i øverste venstre
hjørne mit øje, og på GC2.JPG skal manden til højre helt væk.
Jeg har faktisk leget lidt med de to billeder, og vil godt oploade dem for en
kort tid til min hjemmeside, men det er op til Preben at afgøre.
Og så håber jeg ikke at alle mine og andres ord i denne tråd har skræmt dig væk.


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

P.Sørensen (31-07-2002)
Kommentar
Fra : P.Sørensen


Dato : 31-07-02 20:26

Det vil jeg da meget gerne se, hvis du vil give mig et link..der er intet
hemmeligt i det - læg dem gerne ind. Men bortset fra det, så forstår jeg
ikke, hvordan du har fået fat i billederne. Jeg kan da ikke selv se dem,
hvis jeg logger på min hjemmeside, hvor de skulle ligge???Det er jo netop
det, mit spørgsmål skulle løse??!
Preben



Knud Gert Ellentoft (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 31-07-02 23:09

Wed, 31 Jul 2002 21:25:31 +0200, skrev "P.Sørensen"
<psi@vestnet.dk>:

>Det vil jeg da meget gerne se, hvis du vil give mig et link..der er intet
>hemmeligt i det - læg dem gerne ind. Men bortset fra det, så forstår jeg
>ikke, hvordan du har fået fat i billederne. Jeg kan da ikke selv se dem,

Det skulle jeg da gerne have svaret på i Message-ID:
<news:31uekusqiar772qu3dc3ct62q0lqja5sj6@dtext.news.tele.dk>.

Billederne ligger i samme mappe, som htmsiden, så de ligger i
f.eks.
<http://home22.inet.tele.dk/preben/GC1.JPG>
osv. op til
<http://home22.inet.tele.dk/preben/GC6.JPG>

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Ove Kjeldgaard (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 01-08-02 23:01

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> wrote:

>Det vil jeg da meget gerne se, hvis du vil give mig et link..der er intet
>hemmeligt i det - læg dem gerne ind. Men bortset fra det, så forstår jeg
>ikke, hvordan du har fået fat i billederne. Jeg kan da ikke selv se dem,
>hvis jeg logger på min hjemmeside, hvor de skulle ligge???Det er jo netop
>det, mit spørgsmål skulle løse??!
>Preben
>

Hej Preben

Jeg har en side med min "fortolkning" af de to første billeder på:
<http://hiker.dk/preben>

Det med at finde billederne var nok lidt held.
Men jeg startede med en gang "vis kilde" på det link du gav i din første
artikkel, og det gav navnene på billedfilerne.
Herefter kommer så det heldige, at billderne var uploaded til roden af din
hjemmesideplads:
<http://home22.inet.tele.dk/preben>
Og altså kan findes på:
<http://home22.inet.tele.dk/preben/gc1.jpg>
<http://home22.inet.tele.dk/preben/gc2.jpg>
osv.

Lidt længere ned i tråden spørger du om det med den lidt disede baggrund.
Og her ville _jeg_ nok ikke gøre noget.
Men det er måske fordi jeg efterhånden har været en del steder i verden, og for
mig hører det med til at videregive oplevelsen.

PS.: Jeg har dog ikke været i USA, men det står dog på min ønskeseddel sammen
med bla. Grønland, Færøerne, Island, noget mere Sydøst Asien og Nordkapp igen.


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

P.Sørensen (03-08-2002)
Kommentar
Fra : P.Sørensen


Dato : 03-08-02 17:24

> Jeg har en side med min "fortolkning" af de to første billeder på:
> <http://hiker.dk/preben>
>
Hej Ove,
ja, jeg kan godt se, hvad du mener. Jeg har ca. 250 billeder fra turen, så
der er lidt arbejde til de lange mørke osv., når jeg skal skære dem alle
tilpas.

> PS.: Jeg har dog ikke været i USA, men det står dog på min ønskeseddel
sammen
> med bla. Grønland, Færøerne, Island, noget mere Sydøst Asien og Nordkapp
igen.

Grand Canyon er ubeskrivelig - og bliver ikke retfærdiggjort på billeder.
Jeg har været der flere gange - har bl.a. fløjet på hovedet henover i en
jetjager, believe it or not - men man taber underkæben hver gang alligevel.
Min kone og jeg havde en næsten uimodståelig trang til at hike ned i bunden
af Grand Canyon - man kan se Colorado floden bugte sig langt nede - men det
anbefales, at man bruge 2 dage til projektet. Mange er komme af live i
forsøg på at "lige smutte" derned og op igen på en eftermiddag. Dels bliver
der varmere og varmere nedad, og dels har du jo - i modsætning til
bjergvandring - først rigtig brug for kræfterne, på "hjemturen", altså
op-ad-bakke, hvor du måske allerede er godt brugt.
Og det turde vi slet ikke udsætte vores børn for. Men måske næste gang...det
SKAL prøves.
(Undskyld - det var vist O.T.)

Men tilbage til emnet: Kunne du evt. få tid til at forklare lidt om, hvordan
du ville bearbejde billederne til brug for internettet - du nævnte noget om
at gøre dem mindre for at kunne loade dem hurtigere - hvordan gør man det
helt præcist ? Er det det samme som at "skalere"? Jeg har Photoshop 6.0..og
hvis jeg åbner et af de, som du har set - direkte fra kameraets compactflash
kort - så er det iflg. "image size" boxen 2,25 mb i "pixel dimension",
1024x768 i "width og Height", "Document size" er 36x27 cm, og resolution er
72 pixels/inch.
HVAD er det præcis, jeg skal gå ind og ændre her, for at tilpasse til
upload??
hilsen og tak
Preben
>
> --
> Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
> Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>



Ove Kjeldgaard (03-08-2002)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 03-08-02 21:20

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> wrote:

>Hej Ove,
>ja, jeg kan godt se, hvad du mener. Jeg har ca. 250 billeder fra turen, så
>der er lidt arbejde til de lange mørke osv., når jeg skal skære dem alle
>tilpas.
>
Først og fremmest skal du sikkert sortere noget i billederne. Og i isærdeleshed
når der er brugt digitalkamera, så har du taget billeder nok?.

Altså noget med at tage en lille serie hvert sted, det er i alt fald den måde
jeg fotograferer på, selv med min blanding af spejlrefleks kamera og en
filmscanner.

Hvis jeg må komme med lidt statistik om er min "Norge 2001 dagbog"
<http://hiker.dk/dagbog/norge2001>:
Der er taget 248 billeder på 12 dage.
Der er 111 billeder i presentationen, og de fylder ca. 4,6 Mbyte.
Der er 12 side, en for hver dag, plus intro og mad/udstyr ialt 14 sider og de
fylder næsten 100 Kbyte.

Og indrømmet ovenstående dagbog er lidt tung på en modemopkobling, men hvis man
læser som an dagbog, så kan det vist godt forsvares at billederne er pæne.

>>>snip<<<
>(Undskyld - det var vist O.T.)
>
>Men tilbage til emnet: Kunne du evt. få tid til at forklare lidt om, hvordan
>du ville bearbejde billederne til brug for internettet - du nævnte noget om
>at gøre dem mindre for at kunne loade dem hurtigere - hvordan gør man det
>helt præcist ? Er det det samme som at "skalere"? Jeg har Photoshop 6.0..og
>hvis jeg åbner et af de, som du har set - direkte fra kameraets compactflash
>kort - så er det iflg. "image size" boxen 2,25 mb i "pixel dimension",
>1024x768 i "width og Height", "Document size" er 36x27 cm, og resolution er
>72 pixels/inch.
>HVAD er det præcis, jeg skal gå ind og ændre her, for at tilpasse til
>upload??
>hilsen og tak
>Preben

Allerførst så er det vigtigt at du beholder et sæt billeder som de kom fra
kameraet, altså uden nogen som helst ekstra tabsgivende ændringer.

Jeg bruger PaintShopPro 6.0 som billedbehandlings-program, der er du nok lidt
bedre stillet. Men til de mere normale ændringer og i særdeles til WEB brug er
der vist ikke den store forskel.

Her er så lidt om min arbejsmåde:

Først beskærer jeg billedet, fjerner de forstyrende ting i kanten af billedet.
Måske har jeg zoomet lidt ud for, at være sikker på at få hele motivet med.
Eller også viser det sig at billedet passer bedre på siden hvis det er den
øverste højre fjerdedel der beholdes.

Nogle få gange har jeg brug for en lille smule kontrast- og/eller lysjustering
og til få billeder kan det være gamma-korektion der hjælper det på toppen.

Endnu sjældnere bruger jeg en lille smule retoush, f.eks. et hus eller andet i
bagrunden, i en kontrastfarve og så langt væk at det kun ses som en "lille
fejlfarvet prik".

Nu skalerer jeg så billedet. De fleste tværformat billeder laver jeg 500 pixel
brede, og højformat billeder ca. 400 pixel høje.

Til sidst skal billedet gemmes, og her bruger jeg stadig JPG formatet med en
lille til moderat kompression. Nøjagtig hvor meget kompression du kan/skal bruge
kan du nok kun prøve dig frem til. Gem det samme billede i flere filer med
stigende kompression. Åben så billederne igen om prøv at afgøre hvornår
kvaliteten er god nok, og filstørrelsen er lille nok.

Alt omkring pixels/inch og dokument størrelse har egentlig ingen betydning når
billedet vises på skærmen. Her er det kun højde og bredde i pixels der gælder.


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

find clausen (04-08-2002)
Kommentar
Fra : find clausen


Dato : 04-08-02 15:31

On Sat, 3 Aug 2002 18:23:55 +0200, "P.Sørensen"
<psi@vestnet.dk> wrote:

> ja, jeg kan godt se, hvad du mener. Jeg har ca. 250 billeder fra turen, så

Først beskærer du billederne, og gemmer dem i en
ny folder.
Lav en folder til hver billedbredde,
fx: fotos200, foto300, fotos400
sorter billederne i de respektive foldere.

Så laver du en action i din PS6:
Save for web: (kald den fx sfw 200)
fx: Quality 30
width = 200

lav en kopi hvor du ændrer 200 til 300 o.s.v.
(flere kopier)

Så nu sker der noget!

Kør disse actions på de respektive foldere.
Husk at tage en kopi af folderne først!
Og sæt output til en ny tom folder.

Jeg har kørt en sådan action på norges billederne:
13507 - 13535
12 filer 533kb blev til 267kb

SaveForWeb sletter alle unødvendige info i
billederne.

Specielt billeder optaget digitalt er der meget
skrot!

Husk også at tage en kopi af folderen med de
originale fotos !!!


--

find clausen
http://www.photopress.dk/
pressphotos from denmark ...

P.Sørensen (05-08-2002)
Kommentar
Fra : P.Sørensen


Dato : 05-08-02 16:08


"find clausen" <noreply@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:0jdqku0p7gk0eolf7b14bimej03609mu4c@4ax.com...
> On Sat, 3 Aug 2002 18:23:55 +0200, "P.Sørensen"
> <psi@vestnet.dk> wrote:
>
> > ja, jeg kan godt se, hvad du mener. Jeg har ca. 250 billeder fra turen,

>
> Først beskærer du billederne, og gemmer dem i en
> ny folder.
> Lav en folder til hver billedbredde,
> fx: fotos200, foto300, fotos400
> sorter billederne i de respektive foldere.
>
> Så laver du en action i din PS6:
> Save for web: (kald den fx sfw 200)
> fx: Quality 30
> width = 200
>
> lav en kopi hvor du ændrer 200 til 300 o.s.v.
> (flere kopier)
>
> Så nu sker der noget!
>
> Kør disse actions på de respektive foldere.
> Husk at tage en kopi af folderne først!
> Og sæt output til en ny tom folder.
>
> Jeg har kørt en sådan action på norges billederne:
> 13507 - 13535
> 12 filer 533kb blev til 267kb
>
> SaveForWeb sletter alle unødvendige info i
> billederne.
>
> Specielt billeder optaget digitalt er der meget
> skrot!
>
> Husk også at tage en kopi af folderen med de
> originale fotos !!!
>
>
Excellent - thanks...
Preben



Jonni (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Jonni


Dato : 31-07-02 07:06

P.Sørensen <psi@vestnet.dk> wrote:

> Sansynligvis en begynderfejl - men hvad er det, jeg gør forkert??
> Preben
Stien til billederne skal være på plads.
Hvis du vil 'trække billederne ind' med webwriter, skal stien på din
computer være den samme som på serveren.
Altså; start med at gemme dit dokument, før du trækker billederne ind.
Lav en undermappe i samme mappe som filen, og klip/kopier alle de
billeder du skal bruge til undermappen. Når du nu trækker billedene ind
i dokumentet får de en relativ sti til undermappen.
Når du har så ftp'er/uploader dokumentet/billederne til serveren laver
du på samme måde på serveren en undermappe til billederne i samme mappe
som dokumentet, og så passer alle stierne.
Håber ikke jeg blev for detaljeret
Jonni



P.Sørensen (31-07-2002)
Kommentar
Fra : P.Sørensen


Dato : 31-07-02 13:39

Til alle bidragydere: Tak for de gode og grundige instruktioner. Giv mig
lige et par dage - og lidt dårligere vejr - så ved jeg, om det lykkes.
Preben



P.Sørensen (01-08-2002)
Kommentar
Fra : P.Sørensen


Dato : 01-08-02 19:14

>.
> Når du har så ftp'er/uploader dokumentet/billederne til serveren laver
> du på samme måde på serveren en undermappe til billederne i samme mappe
> som dokumentet, og så passer alle stierne.

Problemet med det er, at jeg ikke får lov at lave en undermappe på serveren.
Jeg står altså på upload siden, og der ligger index filen, grand_canyon
filen samt jpg. filerne. De ligger altså sammen i samme bibliotek på
serveren, sammen med BIN og DEV mapperne. Hvis jeg så vælger "ny mappe", får
jeg beskeden: "Der opstod en fejl under oprettelsen af en ny mappe på ftp
serveren. Detaljer: 550 Ny mappe: Permission denied on server. (filename
(accept))."
Så jeg kan IKKE oprette mapper på serveren, så vidt jeg kan se.
Jeg har også prøvet i cuteftp, men der ender jeg ved forsøg på login, med en
besked, der siger: "Failed to establish data socket".
Hvad kan dette nu skyldes?? Mon forbindelsen til tdc`s server er helt, som
den skal være??
Preben

>
>



Knud Gert Ellentoft (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 01-08-02 19:34

Thu, 1 Aug 2002 20:13:32 +0200, skrev "P.Sørensen"
<psi@vestnet.dk>:

>Hvis jeg så vælger "ny mappe", får
>jeg beskeden: "Der opstod en fejl under oprettelsen af en ny mappe på ftp
>serveren. Detaljer: 550 Ny mappe: Permission denied on server. (filename
>(accept))."

Det skal kunne lade sig gøre, prøv evt. at spørg i
news:tele.internet, der er måske nogen der, der kan hjælpe dig.

Husk lige at oplys om sidens adresse.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

jopa (01-08-2002)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 01-08-02 20:34

"P.Sørensen" skrev bla
> Problemet med det er, at jeg ikke får lov at lave en undermappe på
serveren.

Hej
Nu har jeg ikke fulgt med i denne tråd, grundet lokalt nedbrud, og gider
ikke hente det hele igen, men du skal da ikke oprette en mappe på serveren.
Du skal lave dine mapper lokalt, altså du laver en mappe der hedder billeder
eller images, og smider dine billeder i den mappe, og dine filer ligger i
roden.
Husk så blot at rette henvisning til billederne så de peger på den nye
mappe.
Via FTP kopierer du så blot hele skidtet inklusive den nye mappe til
serveren
Håber jeg svarer på det du spørger om.


--
jopa

www.web-templates.dk
www.jp-web.dk



Knud Gert Ellentoft (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 01-08-02 21:15

Thu, 1 Aug 2002 21:33:54 +0200, skrev "jopa" <j@jp-web.dks>:

>Nu har jeg ikke fulgt med i denne tråd, grundet lokalt nedbrud, og gider
>ikke hente det hele igen, men du skal da ikke oprette en mappe på serveren.

Det er jo det normale, men derfor skal man alligevel kunne
oprette en mappe på serveren.
(og upload af en mappe, må vel være det samme som at oprette en
mappe?)
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

jopa (01-08-2002)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 01-08-02 22:01

"Knud Gert Ellentoft" skrev bla.

> Det er jo det normale, men derfor skal man alligevel kunne
> oprette en mappe på serveren.
> (og upload af en mappe, må vel være det samme som at oprette en
> mappe?)

Jo men forstod på ham at han ville lave ny mappe direkte på serveren,
hvilket måske ikke er muligt ved TDC ??
Derfor opload af ny mappe, eller kopier, som burde virke ??????
Kender ikke rigtigt TDC.

--
jopa

www.web-templates.dk
www.jp-web.dk











Knud Gert Ellentoft (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 01-08-02 22:21

Thu, 1 Aug 2002 23:01:15 +0200, skrev "jopa" <j@jp-web.dks>:

>Jo men forstod på ham at han ville lave ny mappe direkte på serveren,
>hvilket måske ikke er muligt ved TDC ?

Som det burde fremgå af mit svar, så burde det kunne lade sig
gøre - jeg kan.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

jopa (01-08-2002)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 01-08-02 22:39


"Knud Gert Ellentoft" skrev bla.

> Som det burde fremgå af mit svar, så burde det kunne lade sig
> gøre - jeg kan.

Nå men så er alt jo i den skønneste orden, skal vi så lade det blive ved
det.

--
jopa

www.web-templates.dk
www.jp-web.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408590
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste