lov om opråb ?
Fra : SMB

Dato : 30-07-02 23:25

Hej alle, er der nogen som kender en lov der forbyder at råbe på en
offentlig gade?
Hvis ja, vil jeg meget gerne vide paragrafen.

På forhånd tak

Smb

Fra : Claus MC

Dato : 30-07-02 23:37

"SMB" <bilal@gone.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle, er der nogen som kender en lov der forbyder at råbe på en
> offentlig gade?
> Hvis ja, vil jeg meget gerne vide paragrafen.

Normalpolitivedtægtens §3 (?): Voldelig, støjende og generende adfærd (noget
i den stil)

/Claus

Fra : Morten

Dato : 31-07-02 00:32

"SMB" <bilal@gone.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle, er der nogen som kender en lov der forbyder at råbe på en
> offentlig gade?
> Hvis ja, vil jeg meget gerne vide paragrafen.

Som Claus er inde på, finder du det i den lokale politivedtægt.
Har du påtænkt at råbe i fx Århus, bør du kende § 3:
http://www.politi.dk/p42/vedtaegter/pvt.htm

Du kan finde flere politivedtægter her, hvor du klikker på
navnet for de kredse, der er markeret med en prik:
http://www.politi.dk/polkreds/politikredse.htm

Mvh.
Morten