Om August æbler...
Fra : Maeng / Tjornehoj

Dato : 30-07-02 23:32

I min koloni er der et gammelt æbletræ - som nogen siger er et
"august-Æbletræ". Disse æbler er melede allerede, når de "slipper" (=man kan
plukke dem)

Kan man få noget godt ud af sådan nogle? F.eks. Plukke dem Før de slipper?
Eller en måde at tilberede dem på?

mvh
Gitte Tj.

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 31-07-02 16:42

Maeng / Tjornehoj <maeng@home1.gvdnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d471218$0$16824$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> [...]
> plukke dem)
>
> Kan man få noget godt ud af sådan nogle? F.eks. Plukke dem Før de slipper?

Så vidt jeg ved er augustæble en fælles betegnelse for tidlige æbler der
modner i august fx. Tansperante Blanche og Stark Earliest, som er æbler med
en god smag.

Prøv at plukke dem mens de endnu giver lidt modstand. Ellers er det måske en
mulighed at lave saft eller brygge vin på dem.

--
mvh.
Klaus Eriksen

Fra : Jim Andersen

Dato : 06-08-02 14:32

"Klaus Eriksen" <klaus_eriksen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Maeng / Tjornehoj <maeng@home1.gvdnet.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3d471218$0$16824$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> kan

Det er vel det man kalder Madæbler ?

/jim

Fra : Maeng / Tjornehoj

Dato : 07-08-02 16:40

> Det er vel det man kalder Madæbler ?
>
> /jim

Nej bestemt ikke. Madæbler er senere og smager af en hel masse .... Men
måske lidt sure

Disse er så absolut tænkt til at spise her og nu MEEEENNN de er ret kedlige
som du kan se.

Jeg er blevet rådet til at fryse dem og bruge dem som fyld i æblegrød og
æble saft - det gør jeg så - blandet med gode stærke mad æbler...