/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
mac emulator. Hvilken? hvor?
Fra : Brian


Dato : 16-02-01 10:46

Vi har er ret vigtigt program til mac'en, men vi er stort set gået over til
pc nu.

Mit spørgsmål er så, om I kan anbefale en god mac emulator, så vi kan kører
programmet på pc? Evt. et link.

Jeg har prøvet nogle stykker bla. transmac men kunne ikke få det til at
virke.

-Brian



 
 
Erik Richard Sørense~ (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-02-01 15:51

Hej Brian

Desværre kan jeg ikke lige nu finde links, men for nogle dage siden snakkede
jeg med et firma, der havde det samme problem. Han nævnte, at man kunne få et
'daughtercard', der hedder 'VirtualMac', som man monterer i PC'en, ligesom man
monterer et DOS compatibility card i en mac. På det kort kørte de pt med OS
8.6, og han påstod faktisk, at det var lige så hurtig som om det var en
rigtig' Mac.Så hvis du evt. kan finde det kort, vil det jo være ideelt.

Et alternativ kunne være, at I anskaffede jer en brugt G3, monterede et DOS
compatibility card og satte den i netværk med de andre PC'ere.

Jeg gemmer lige din mail, og hvis jeg finder ud af det, sender jeg en besked
til dig off-list.

mvh. Erik Richard

Brian wrote:

> Vi har er ret vigtigt program til mac'en, men vi er stort set gået over til
> pc nu.
>
> Mit spørgsmål er så, om I kan anbefale en god mac emulator, så vi kan kører
> programmet på pc? Evt. et link.
>
> Jeg har prøvet nogle stykker bla. transmac men kunne ikke få det til at
> virke.
>
> -Brian

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 16-02-01 17:27

In article <3A8D3E3D.4848D103@mail1.stofanet.dk>,
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote:

> han påstod faktisk, at det var lige så hurtig som om det var en
> rigtig' Mac.Så hvis du evt. kan finde det kort, vil det jo være ideelt.

Medmindre der er sket noget drastisk på området for nyligt, så er den
lige så hurtig som en rigtigt gammel Mac.

--
MVH
Martin Edlich

Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Erik Richard Sørense~ (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-02-01 19:49

Hej Martin

Ham jeg snakkede med nævnte G3 hastigheder, - så det kan jo være alt fra 233
til 500mhz...

mvh. Eirk richard

Martin Edlich wrote:

> In article <3A8D3E3D.4848D103@mail1.stofanet.dk>,
> kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote:
>
> > han påstod faktisk, at det var lige så hurtig som om det var en
> > rigtig' Mac.Så hvis du evt. kan finde det kort, vil det jo være ideelt.
>
> Medmindre der er sket noget drastisk på området for nyligt, så er den
> lige så hurtig som en rigtigt gammel Mac.

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 16-02-01 20:23

In article <3A8D760E.C628BEBD@mail1.stofanet.dk>,
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote:

> Ham jeg snakkede med nævnte G3 hastigheder, - så det kan jo være alt
> fra 233 til 500mhz...

Overvej lige flg:
Hvorfor bliver der ikke produceret Mac-kloner mere?

--
MVH
Martin Edlich

Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert Knu~ (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 16-02-01 22:44

Martin Edlich <newsspam@mail.edlich.dk> wrote:

> Medmindre der er sket noget drastisk på området for nyligt, så er den
> lige så hurtig som en rigtigt gammel Mac.

Såvidt jeg husker emulerer disse kort 68k og kan kun køre 7.x

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Martin Edlich (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 16-02-01 23:12

In article <1eoy1ij.nx2vqy7k1gg0N%reippuert@mac.com>, reippuert@mac.com
(Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Såvidt jeg husker emulerer disse kort 68k og kan kun køre 7.x

Det var nogenlunde det jeg mente med "en rigtigt gammel Mac"

--
MVH
Martin Edlich

Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Erik Richard Sørense~ (17-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 17-02-01 00:54

Hej Morten & Martin

Jeg er nu kommet i tanker om, hvem det var, der omtalte en Mac emulator.
Det er en webdesigner, der bruger den på sin 1000mhz PC med ASUS kort, og
han bruger Mac OS 8.5.1 med både NC 6 og IE 5 for at sikre sig, at hans
sider kan bruges på begge platforme og med begge de to store browsere. -
Så det kan da kaldes seri'st arbejde, han laver. Desværre har jeg to
navne, det kan være, så jeg vil ikke sige dem nu her, men jeg skal
alligevel have fat i dem begge i næste uge, så kan jeg få flere
oplysninger.

mvh. Erik Richard

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Martin Edlich <newsspam@mail.edlich.dk> wrote:
> > Medmindre der er sket noget drastisk på området for nyligt, så er den
> > lige så hurtig som en rigtigt gammel Mac.
>
> Såvidt jeg husker emulerer disse kort 68k og kan kun køre 7.x

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (17-02-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 17-02-01 01:31

In article <3A8DBD7C.54B2968@mail1.stofanet.dk>,
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote:

> Desværre har jeg to navne, det kan være, så jeg vil ikke sige dem nu
> her, men jeg skal alligevel have fat i dem begge i næste uge, så kan
> jeg få flere oplysninger.

Jeg er sgu ligeglad med hvad de hedder - jeg vil hellere se noget
dokumentation for den nævnte G3-hastighed.

--
MVH
Martin Edlich

Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Erik Richard Sørense~ (17-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 17-02-01 15:08

Hej Martin

Læs lige bare en smule indenad....
'så kan jeg få flere oplysninger'.

mvh. Erik Richard

Martin Edlich wrote:

> > Desværre har jeg to navne, det kan være, så jeg vil ikke sige dem nu
> > her, men jeg skal alligevel have fat i dem begge i næste uge, så kan
> > jeg få flere oplysninger.
>
> Jeg er sgu ligeglad med hvad de hedder - jeg vil hellere se noget
> dokumentation for den nævnte G3-hastighed.
>
> --
> MVH
> Martin Edlich
>
> Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
> (medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (17-02-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 17-02-01 15:22

In article <3A8E85C0.150E9BFC@mail1.stofanet.dk>,
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote:

> Læs lige bare en smule indenad....

Hmm, du skrev "Desværre har jeg to navne, det kan være, så jeg vil ikke
sige dem nu her". Jeg gik ud fra at "dem" var navnene på de implicerede,
og de navne er jeg ligeglad med, da jeg sikkert ikke kender vedkommende
alligevel.

> 'så kan jeg få flere oplysninger'.

Og de oplysninger ser jeg frem til.

--
MVH
Martin Edlich

Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Franz Berliner (22-02-2001)
Kommentar
Fra : Franz Berliner


Dato : 22-02-01 10:41

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Læs lige bare en smule indenad....
> 'så kan jeg få flere oplysninger'.

Har du fået flere oplysninger?

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Erik Richard Sørense~ (23-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 23-02-01 01:28

Hej Franz

Ja, så sent som i eftermiddags fik jeg lidt mere at vide. Men for
lidt.....

Kortet emulerer ca. 66-75mhz afhængig af, hvilken PC'er den sidder i, og
han bekræftede, at han kørte 8.5.1 på den med NC 4.7 og IE 5 til Mac. Han
bruger kun kortet til at kontrollere, at hjemmesider kan læses af både Mac
og PC i NC og IE. Han kunne ikke huske navn og typebet. på den, og han
sagde at pt gad han altså ikke gå hen og åbne maskinen for at se efter.
Kortet er et PCI kort og ca. 3 1/2 år gammelt.

Men jeg regner med, at vi kommer til at handle en del sammen fremover, så
jeg skal nok få det ud af ham på et tidspunkt.

mvh. Erik Richard

Franz Berliner wrote:

> Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:
>
> > Læs lige bare en smule indenad....
> > 'så kan jeg få flere oplysninger'.
>
> Har du fået flere oplysninger?

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (23-02-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 23-02-01 01:46

In article <3A95AE7E.D0888F41@mail1.stofanet.dk>,
Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Kortet emulerer ca. 66-75mhz

Der er da vist også et stykke vej til "G3 hastigheder".

Hvilken processor emulerer den ved 66-75MHz?

--
MVH
Martin Edlich

Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Erik Richard Sørense~ (23-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 23-02-01 02:51

Hej Martin

Vi snakkede et par timer i telefonen, og det han sagde forrige gang med
G3-hastighederne, modererede han i dag ved at indrømme, at hans kendskab til
de rigtige G3'ere var ikke særlig store.

Da han ikke gad gå hen og åbne den for at se, hvad der står på kortet, kan
jeg ikke sige det, men jeg vil ud fra hastigheden mene, at det højst
sandsynlig drejer sig om en 601 - måske en 603, - men heller ikke mere.

Han bygger selv sine maskiner, og den han har kortet siddende på er en
800mhz Athlon. - For som han udtrykte det, så er det aldeles rigeligt til at
bruge til det meste.

mvh. Erik Richard

Martin Edlich wrote:

> > Kortet emulerer ca. 66-75mhz
>
> Der er da vist også et stykke vej til "G3 hastigheder".
>
> Hvilken processor emulerer den ved 66-75MHz?

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (23-02-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 23-02-01 05:41

In article <3A95C1E3.4669F8D3@mail1.stofanet.dk>,
Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> og det han sagde forrige gang med G3-hastighederne, modererede han i
> dag ved at indrømme, at hans kendskab til de rigtige G3'ere var ikke
> særlig store.

Nåmen, så er mysteriet jo opklaret - det var bare endnu en PC-bruger der
ikke vidste hvad han snakkede om.

--
MVH
Martin Edlich

Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert Knu~ (23-02-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 23-02-01 10:33

Martin Edlich <newsspam@mail.edlich.dk> wrote:

> Hvilken processor emulerer den ved 66-75MHz?

jeg ville umidelbart have gættet på 68040 eller 68050/60, men det
stemmer jo ikke rigtigt overens med at der køres med 8.5x

(mon ikke kortet er udstyret med både ROM og en Motorola processor?)
--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Erik Richard Sørense~ (23-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 23-02-01 17:10



Morten Reippuert Knudsen wrote:

> > Hvilken processor emulerer den ved 66-75MHz?
>
> jeg ville umidelbart have gættet på 68040 eller 68050/60, men det
> stemmer jo ikke rigtigt overens med at der køres med 8.5x

Det ville også være mit gæt, hvis netop ikke det var pga. OS 8.5.x

> (mon ikke kortet er udstyret med både ROM og en Motorola processor?)

Det skulle faktisk ikke undre mig, om han havde splittet en gammel PM ad
og så blot taget hele processoren og bygget et eller andet koblingsmodul i
form af et PCI kort, som han så har kunnet montere en Motorola processor
på. Jeg fik faktisk indtrykket af, at han er noget af et teknisk geni. -
Også fordi han fortalte mig, at han byggede specialcomputere til svært
handicappede, - vel at mærke computere, der var specifikt beregnet på den
enkeltes evner til at bruge og behov for forskelligt såsom mus, tastaturer
med store taster, stemmestyring osv..

mvh. ERik Richard


--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Morten Reippuert Knu~ (23-02-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 23-02-01 20:54

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> > jeg ville umidelbart have gættet på 68040 eller 68050/60, men det
> > stemmer jo ikke rigtigt overens med at der køres med 8.5x
>
> Det ville også være mit gæt, hvis netop ikke det var pga. OS 8.5.x

Grunden til at jeg forstiller mig det er at der findes/fandtes sådanne
PCI kort.
--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Erik Richard Sørense~ (24-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 24-02-01 01:25

Hej Morten

Jeg har set dem omtalt, men de er da kun 68k og ikke PPC?

mvh. ERik Richard

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> > > jeg ville umidelbart have gættet på 68040 eller 68050/60, men det
> > > stemmer jo ikke rigtigt overens med at der køres med 8.5x
> >
> > Det ville også være mit gæt, hvis netop ikke det var pga. OS 8.5.x
>
> Grunden til at jeg forstiller mig det er at der findes/fandtes sådanne
> PCI kort.

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Morten Reippuert Knu~ (24-02-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 24-02-01 02:41

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej Morten
>
> Jeg har set dem omtalt, men de er da kun 68k og ikke PPC?

jo såvidt jeg ved, tilmed op til enten 68050 eller 68060 (?), som aldrig
fandt vej til Apple pga. skiftet til PPC. Ydelsen skulle være ganske god
sammenlignet med Quadra 840 og de tidlige PPC'ere.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

N/A (23-02-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 23-02-01 01:34



Peter Kiil (23-02-2001)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 23-02-01 01:34

in article 3A95AE7E.D0888F41@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 23/02/01 1:27:

> Hej Franz
>
> Ja, så sent som i eftermiddags fik jeg lidt mere at vide. Men for
> lidt.....
>
> Kortet emulerer ca. 66-75mhz afhængig af, hvilken PC'er den sidder i, og
> han bekræftede, at han kørte 8.5.1 på den med NC 4.7 og IE 5 til Mac. Han
> bruger kun kortet til at kontrollere, at hjemmesider kan læses af både Mac
> og PC i NC og IE. Han kunne ikke huske navn og typebet. på den, og han
> sagde at pt gad han altså ikke gå hen og åbne maskinen for at se efter.
> Kortet er et PCI kort og ca. 3 1/2 år gammelt.
>
> Men jeg regner med, at vi kommer til at handle en del sammen fremover, så
> jeg skal nok få det ud af ham på et tidspunkt.
>
> mvh. Erik Richard
>
> Franz Berliner wrote:
>
>> Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:
>>
>>> Læs lige bare en smule indenad....
>>> 'så kan jeg få flere oplysninger'.
>>
>> Har du fået flere oplysninger?
>
> --
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
> Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
> Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> - Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
> - Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
> - Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>
>
Hvad med varmeudviklingen?

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.



N/A (17-02-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 17-02-01 01:41



Peter Kiil (17-02-2001)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 17-02-01 01:41

in article 3A8DBD7C.54B2968@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 17/02/01 0:53:

> Hej Morten & Martin
>
> Jeg er nu kommet i tanker om, hvem det var, der omtalte en Mac emulator.
> Det er en webdesigner, der bruger den på sin 1000mhz PC med ASUS kort, og
> han bruger Mac OS 8.5.1 med både NC 6 og IE 5 for at sikre sig, at hans
> sider kan bruges på begge platforme og med begge de to store browsere. -
> Så det kan da kaldes seri'st arbejde, han laver. Desværre har jeg to
> navne, det kan være, så jeg vil ikke sige dem nu her, men jeg skal
> alligevel have fat i dem begge i næste uge, så kan jeg få flere
> oplysninger.
>
> mvh. Erik Richard
>

>
>
Endnu et kapitel i ERS sagaen?

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.



Brian (19-02-2001)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 19-02-01 10:25


"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3A8D3E3D.4848D103@mail1.stofanet.dk...
Hej Brian

Desværre kan jeg ikke lige nu finde links, men for nogle dage siden snakkede
jeg med et firma, der havde det samme problem. Han nævnte, at man kunne få
et
'daughtercard', der hedder 'VirtualMac', som man monterer i PC'en, ligesom
man
monterer et DOS compatibility card i en mac. På det kort kørte de pt med OS
8.6, og han påstod faktisk, at det var lige så hurtig som om det var en
rigtig' Mac.Så hvis du evt. kan finde det kort, vil det jo være ideelt.

Et alternativ kunne være, at I anskaffede jer en brugt G3, monterede et DOS
compatibility card og satte den i netværk med de andre PC'ere.

Jeg gemmer lige din mail, og hvis jeg finder ud af det, sender jeg en besked
til dig off-list.

mvh. Erik Richard



Hej Erik Richard

Det lyder ret spændende med det VirtualMac kort. Det vil jeg forhøre mig om.

Kan jeg få dig til at forklare det sidste du skrev?

Vi har en maskine der køre med noget der hedder 6400 PC (kan det passe?)
Var det en mulighed at sætte et compatibility card i den og så kører
macprogrammer igennem vores netværk til en pc?

Hvad er et dos compatibility card?? Eller rettere, kan det så kun køre i
dos??
Tak for hjælpen.

-Brian



Martin Edlich (19-02-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-02-01 12:06

In article <96qon2$123c$1@news.net.uni-c.dk>, "Brian" <brh@kc.dk>
wrote:

> Vi har en maskine der køre med noget der hedder 6400 PC (kan det passe?)
> Var det en mulighed at sætte et compatibility card i den og så kører
> macprogrammer igennem vores netværk til en pc?

Hvis i har en Mac stående, så brug den. Hvis jeg var jer, ville jeg
glemme alt om diverse Mac i PC og PC i Mac kort, det er nødløsninger der
er for dyre og langsomme i forhold til den ægte vare.

Skal Mac-programmet kun køre hos en enkelt person, eller er det mange i
firmaet der skal bruge det?

--
MVH
Martin Edlich

Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Erik Richard Sørense~ (19-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 19-02-01 16:04

Hej Brian

Brian wrote:

> .....
> Det lyder ret spændende med det VirtualMac kort. Det vil jeg forhøre mig om.
>
> Kan jeg få dig til at forklare det sidste du skrev?
>
> Vi har en maskine der køre med noget der hedder 6400 PC (kan det passe?)
> Var det en mulighed at sætte et compatibility card i den og så kører
> macprogrammer igennem vores netværk til en pc?

Den 6400PC, er det en Mac? - For hvis det er det tyder det faktisk på, at der
allerede er et indbygget kort i den. Og så er det bare at indkorporere den i
det bestående netværk via ethernet.

> Hvad er et dos compatibility card?? Eller rettere, kan det så kun køre i
> dos??

'DOS Compatibility Card' er blot betegnelsen for den standard, man bruger. Det
er i realiteten et PC processorkort, hvor man kan installere alt fra DOS til
Windows ME - alt afhængig af kortet beskaffenhed og størrelse. De kaldes også
for 'PC Cards'.

Jeg kommer til at tænke på, om I ikke bare kan sætte den enlige Mac direkte i
netværk via ethernet (PC-MacLan?) og vælge den som en 'shared disk' på de
PC'er, der har brug for at kunne køre det specielle Mac program, I har.

Men jeg leder fortsat....
mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Hanne Hertzog (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 16-02-01 16:35

kml.ers@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:
>
>Jeg gemmer lige din mail, og hvis jeg finder ud af det, sender jeg en
>besked
>til dig off-list.
>
>mvh. Erik Richard

Åsse maj. Jeg er nemlig lige præcis ude efter nogle links til Mac på en
PC. (nej det er ikke til mig selv bare rolig)

Hilsen Hanne





Erik Richard Sørense~ (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-02-01 19:44

Hej Hanne

Det ska' jeg nok!
mvh. Erik Richard

Hanne Hertzog wrote:

> kml.ers@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:
> >
> >Jeg gemmer lige din mail, og hvis jeg finder ud af det, sender jeg en
> >besked
> >til dig off-list.
> >
> >mvh. Erik Richard
>
> Åsse maj. Jeg er nemlig lige præcis ude efter nogle links til Mac på en
> PC. (nej det er ikke til mig selv bare rolig)
>
> Hilsen Hanne

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Ronty (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Ronty


Dato : 16-02-01 23:05

There is no substitute!!!!


in article 96ist0$13ou$1@news.net.uni-c.dk, Brian at brh@kc.dk wrote on
2/16/01 10:46 AM:

> Vi har er ret vigtigt program til mac'en, men vi er stort set gået over til
> pc nu.
>
> Mit spørgsmål er så, om I kan anbefale en god mac emulator, så vi kan kører
> programmet på pc? Evt. et link.
>
> Jeg har prøvet nogle stykker bla. transmac men kunne ikke få det til at
> virke.
>
> -Brian
>
>


René Frej Nielsen (18-02-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 18-02-01 01:41

Brian <brh@kc.dk> wrote:

> Vi har er ret vigtigt program til mac'en, men vi er stort set gået over til
> pc nu.
>
> Mit spørgsmål er så, om I kan anbefale en god mac emulator, så vi kan kører
> programmet på pc? Evt. et link.
>
> Jeg har prøvet nogle stykker bla. transmac men kunne ikke få det til at
> virke.

Prøv at se på denne:

http://www.emulators.com/softmac.htm

--
René

N/A (18-02-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 18-02-01 13:53



René Frej Nielsen (18-02-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 18-02-01 13:53

David Blangstrup <non@sense.dk> wrote:

> > Prøv at se på denne:
> >
> > http://www.emulators.com/softmac.htm
> >
> >
>
> Adr, hvor ulækkert!

Yep

--
René

David Blangstrup (18-02-2001)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 18-02-01 13:50

On Sun, 18 Feb 2001 1:41:20 +0100, René_Frej_Nielsen wrote
(in message <1ep040n.1p9b1xq1t6xy5kN%rfn@altavista.net>):

> Brian <brh@kc.dk> wrote:
>
>> Vi har er ret vigtigt program til mac'en, men vi er stort set gået over til
>> pc nu.
>>
>> Mit spørgsmål er så, om I kan anbefale en god mac emulator, så vi kan kører
>> programmet på pc? Evt. et link.
>>
>> Jeg har prøvet nogle stykker bla. transmac men kunne ikke få det til at
>> virke.
>
> Prøv at se på denne:
>
> http://www.emulators.com/softmac.htm
>
>

Adr, hvor ulækkert!

- David

--
I personally have no problem with PC's, I use Mac to get over it.




http://david.blangstrup.dk


Den Store Grønne Øgl~ (18-02-2001)
Kommentar
Fra : Den Store Grønne Øgl~


Dato : 18-02-01 17:23

Brian <brh@kc.dk> wrote:

> Vi har er ret vigtigt program til mac'en, men vi er stort set gået over til
> pc nu.
>
> Mit spørgsmål er så, om I kan anbefale en god mac emulator, så vi kan kører
> programmet på pc? Evt. et link.
>
> Jeg har prøvet nogle stykker bla. transmac men kunne ikke få det til at
> virke.
>
> -Brian

Der er ingen anstændige Mac-uemulatorer til PC. Find en brugt PowerMac,
den vil spare dig mange hovedpiner, og vil være hurtigere i det lange
løb.

--
- Peter

http://www.titancity.com/lib/
- et friere, billigere og BEDRE Danmark!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408669
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste