Hvordan laver man rør til udstødningen ??
Fra : Morten Juel

Dato : 30-07-02 22:36

Hejsa NG..

Nu har jeg jo fundet mig el Laser potte, men hvorn hulen laver man et rør
fra forrøret til potten ?? køber man bare noget alurør, og så går igang med
gasbrænderen ??

Nogle der har prøvet noget ligende ?

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Mads Lund

Dato : 31-07-02 07:32

> Nu har jeg jo fundet mig el Laser potte, men hvorn hulen laver man et rør
> fra forrøret til potten ?? køber man bare noget alurør, og så går igang
med
> gasbrænderen ??

Nok en dårlig ide.

> Nogle der har prøvet noget ligende ?

Masser af gange, senest på min GS500E speedway maskine, som har fået
monteret en akrapovic kulfiberdæmper.

Du skal bruge 2" rustfri rør og svejsebøjninger. Det letteste er af finde
det hos en rustfri kleinsmed. Så tager du bøjninger og rør med hjem, sliber
og saver til de passer perfekt sammen (det er lidt sværere end det lyder
til) og hvis du ikke selv har en tig svejser, så tager du cykel og rør
stumper med ned til smeden og får det svejset sammen.

Mads Lund
GS500E - 120 kg køreklar

Fra : Morten Juel

Dato : 31-07-02 13:23

2" rør ??
potten hae en indgang på 7cm rør ?!?!

Mvh
Morten

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 31-07-02 08:07

Morten Juel <mp@stofanet.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ai70f7$gl$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Nu har jeg jo fundet mig el Laser potte, men hvorn hulen laver man et rør
> fra forrøret til potten ?? køber man bare noget alurør, og så går igang

Normalt for ikke at sige altid har man brug for en bukkeopstilling for at
bøje rør. I denne opstilling opsætter man profiler til det aktuelle rørs
yder rørdiameter og med den ønskede radius for bøjningen. Disse
bøjningsprofiler er normalt på 1/4 - 1/2 del af en cirkel, så man kan
sammenhængende bøje den indtil dette antal grader af ønskede sammenhængende
bøjning. På snittet af profilen er der en indfræsning/inddrejning svarende
til det halve at rørets yderprofil + lidt forsænkningskant. I denne
uddrejning går røret meget stramt ned i, normalt flere 1/10 mm mindre
diameter end rørets, for at morvirke at røret får et ovalt tværsnit. Efter
at røret er bukket trækker man til tider en række kugler, på kæde eller
wire, gennem røret for at sikre at røret er jævnt rundt overalt.
Med meget tynde rør kan man delvis bøje rør ved at sætte bund i røret og
derefter opfylde det med sammenstampet sand og lukke det i den anden ende og
derefter bøje det over ikke udhulet profil med plane sider. Men her er det
så godt som givet at man bagefter skal bruge det med kuglerne. Denne metode
har jeg kun brugt en gang, og det var til et destillationsapparat.
En anden måde er at lave røret af sammensvejsede rørdele. Der er firmarer
som sælger f.eks. kvart cirkel bukninger i forskellige rørdiametre. Det
bruges ofte til tuning af biler hvor vi jo ofte ser sindrigt krydsede
udstødningsrør på mangecylindrede biler, og i det hele taget pladsmangel
under kølerhjelmen.
Hvad diameter for udstødningen der er bedst for en motor kan man jo regne
sig frem til. Det bedste er jo svagt koniske med tyndest ved topstykket.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 31-07-02 08:16

> [...]
> Golf II GTI --- http://golf2.dk
> GPZ 750
>
> Jeg opdagede at jeg havde misforstået dit spørgsmål, og jeg svarede på
løsningen af et større arbejde end det du spurgte om.

Mvh Gert Thorgersen

Fra : Allan jørgensen

Dato : 31-07-02 13:31

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse news:ai70f7$gl$1@sunsite.dk...
> [...]
> fra forrøret til potten ?? køber man bare noget alurør, og så går igang med

jeg fik lavet mit rør til slipon'en nede hos onetwopipe i næstved pris 200 kr så spørgsmålet er om det er besværret værd selv at gøre det????

Allan(fzr600us)

Fra : Bri@n

Dato : 31-07-02 13:55

> [...]
>
> Nu har jeg jo fundet mig el Laser potte, men hvorn hulen laver man et rør
> fra forrøret til potten ?? køber man bare noget alurør, og så går igang

Nogen der har et link til en klejnsmed i østjylands området, ??, har selv
stadig problemmer med at finde et forrør til en bagpotte som passer til min
gsxr400

Fra : Thomas

Dato : 01-08-02 21:10

Hej

Nu har jeg ikke i sinde lige at rode med det på min XS400 Seca( ville nok
overstige cyklens værdi) Men en her nævnte tidligere at man kunne beregne
sig frem til den bedste diameter? Når I laver jeres egne potter, har I så
regnet på noget først, eller køber i bare en løs slip on, og så tilpasser
røret til afgangen? Målet er vel minimum at ende op med samme effekt som
før?

Mvh

Thomas

XS400, måske en sv650s hvis jeg vinder i lotto ;(

Fra : Jon Nielsen

Dato : 01-08-02 21:46

> Nogen der har et link til en klejnsmed i østjylands området,

Brugte du lige begreberne "jysk kleinsmed" og "internet" i sammen sætning?
HAHAHA ! Online-krejler.dk ? ;-D

Jonz
TLS

Fra : Mogens Dammand

Dato : 02-08-02 00:23

*LOL*

Mogens
TA

Fra : Armand

Dato : 02-08-02 22:15

Jon Nielsen <mail@jonnielsen.dk> skrev i en

> Brugte du lige begreberne "jysk kleinsmed" og "internet" i sammen
sætning?
> HAHAHA ! Online-krejler.dk ? ;-D

Hov, hov du!

Hvor trod du jeg bor, hhv, min beskæftigelse er?

--
Armand.

Fra : Allan jørgensen

Dato : 31-07-02 13:52

"Allan jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOsporty.dk> skrev i en meddelelse news:gMQ19.200$m15.20525@news010.worldonline.dk...
jeg fik lavet mit rør til slipon'en nede hos onetwopipe i næstved

ups adr. er http://www.onetwopipe.dk/

ring i forvejen og bestil tid så laver de den mens du venter... de laver god kaffe

Allan(fzr600us)

Fra : Morten Juel

Dato : 31-07-02 14:00

Uha, det er jo tæt på )
Tog du mc med, eller havde du bare lavet nogle mål ??
Jeg skal jo ha svejset et samlestykke på forrøret også :p

Mvh
Morten

Fra : Allan jørgensen

Dato : 31-07-02 14:26

"Morten Juel" <mp@mail1.OSTEPOPstofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3d47dec7$0$16828$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Uha, det er jo tæt på )
> Tog du mc med, eller havde du bare lavet nogle mål ??
> Jeg skal jo ha svejset et samlestykke på forrøret også :p

ved ikke om de også kan svejse noget på. jeg tog hele mc'en med incl. slipon. så tog han mål og lavede et prøve-rør som han bukkede af flere omgange, og da det så tilfredsstillende ud lavede han et nyt ud fra prøven og polerede det(rustfrit) og så blev det sat på og jeg kørte hjem med den originale lyddæmper på bagsædet...

Allan(fzr600us)

Fra : Morten Juel

Dato : 31-07-02 15:40

Fuck shit..

Jeg har ringet til dem idag, men de kan ikke lave det, han har intet rør af
den diameter, potten skal ha et rør der har ø70mm udvendigt, hvor hulen
finder man sådan noget henne ??

Mvh
Morten

Fra : Allan jørgensen

Dato : 31-07-02 19:07

"Morten Juel" <mp@mail1.OSTEPOPstofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3d47f6cc$0$673$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> den diameter, potten skal ha et rør der har ø70mm udvendigt, hvor hulen

øv surt det var ellers mit bedste bud
hvad var deres mindstemål egentlig?

Allan(fzr600us)

Fra : Morten Juel

Dato : 31-07-02 21:43

øv surt det var ellers mit bedste bud
hvad var deres mindstemål egentlig?

Mindste ?? hehe han havde et på 67mm men den gik ikke..

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fra : Allan jørgensen

Dato : 01-08-02 07:55

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse news:ai9hob$me6$1@sunsite.dk...
> Mindste ?? hehe han havde et på 67mm men den gik ikke..

hmm, det var det der undrede mig, for de kan jo både udvides og presses sammen?

har et rør liggende som er til en yzf 600 thundercat som er
(udvendig mål ø51 mm og ø48mm) (indvendig mål ø49mm og ø45mm)
hvor ø48(ø45) er hvor den sættes i forrøret.

til min fzr600us har jeg endnu et rør som er
ø51mm og udvidet til ø55mm udvendigt.
inde er målene ø47mm og 51mm, hvor ø55(ø51) er hvor den sættes på forrøret

men hvis han ikke har et rør der ligger i nærheden af de ø70mm så kan det jo ikke lade sig gøre

ellers er der jo konus-stykker der måske kan tilpasses så du kommer ned i en anden størrelse. de kan fås i madkasse-butikker men om det bliver flot????

Allan(fzr600us)

Fra : Morten Juel

Dato : 01-08-02 09:40

det må jeg forske lidt i

Btw hvorn køre sådan en fzr 600us ?? tænkte lidt på at sælge gpz'en når den
triller, og så købe en brugt FZR.. men det er kun i tanke stadiet endnu.. de
er billige ! og hvorfor er de det ? ER DET EN SKOD CYKEL ?? argh lorte caps
;o(

Mvh
Morten

Fra : Allan jørgensen

Dato : 01-08-02 11:26

"Morten Juel" <mp@mail1.OSTEPOPstofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3d48f336$0$16824$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> [...]
> er billige ! og hvorfor er de det ? ER DET EN SKOD CYKEL ?? argh lorte caps

skodcykel kald den lige det igen så skal den køre i rundkreds om din gpz'er
det er en model der går tilbage til 1989 og fra 1993-99 er der ingen forskel så man kan vel godt kalde den gammel :-I

efter at have prøvet en fazer, vil jeg sige de er meget ens udover kørestillingen. fazeren har bedre bremser, men motoren virker lidt sløvere, og ved høje hastigheder er fzr klart at foretrække pga. den mere foroverbøjet kørestilling og bedre læ bag kåben.
køreegenskaberne fejler heller ikke noget, kan sagtens følge med de nyeste maskiner rundt i svingene.
tja hvorfor er de billige da min blev solgt som ny i 97 kostede den 95.000kr og alle andre 600ccm sportsmaskiner kostede 120-130.000kr så det er nok grunden. Ham jeg købte den af havde kun givet 85.000 hos forhandleren, så det er nok det der gør den billig i forhold til de andre, men det er jo kun godt for forsikringen er også billigere

Allan(fzr600us)Glad ejer

Fra : Morten Juel

Dato : 01-08-02 12:01

Hejsa Allan

Oki, det lyder jo ikke så ringe

Mvh
Morten

Fra : Mogens Dammand

Dato : 31-07-02 22:13

Der findes konus-stykker så det er bare med at få fat i et og få det
tilpasset

Mvh Mogens
TA