Chrom
Fra : Rikke & Jesper

Dato : 16-02-01 10:30

Hej!
Hvad er det nu lige Chromtabletter gør for en slankekur?

Hilsen Rikke

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-02-01 10:56

"Rikke & Jesper" <zoega.pedersen@get2net.dk> wrote in message
> Hej!
> Hvad er det nu lige Chromtabletter gør for en slankekur?
'
nogen siger de stabiliserer blodsukkeret så ens trang til søde dager
formindskes..... jeg har dog personligt ikke haft nogen resultater af
dem

knus sabina

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 16-02-01 11:13

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
>jeg har dog personligt ikke haft nogen resultater af dem

Det har jeg heller ikke.
Mvh
Henrik

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 16-02-01 12:01

Hej Rikke,

Jeg vil lige påpege at chrom er et af kroppens livsvigtige mineraler, MEN
chrom er også et giftigt mineral. Hvis man får en overdosis bliver man meget
syg, så jeg håber du ved hvad du gør...

Caz

Fra : Stine Plum

Dato : 17-02-01 15:25

Chrom er et mineral, som mennesker skal have i deres kost. Ofte får vi ikke
nok og det er derfor nødvendigt med et tilskud for de fleste menneskers
vedkommende. Chrom medvirker bl.a. til at stabilisere blodsukkeret. Derfor
kan specielt diabetikere have gavn af et dagligt tilskud af chrom, idet de
har nemmere ved at styre deres sygdom. Med hensyn til slankekur, er en
stabilisering af blodsukkeret et vigtigt element for at lykkes med
projektet, idet blodsukkerniveauet er med til at styre vores lækkersult. Ved
for lavt blodsukker bliver vi ofte lækkersultne og så er det jo, at de
forkerte ting ryger ned...... Et blodsukker der hopper op og ned, er altså
lig med flere kalorieindtga, mens et stabilt blodsukker mindsker trangen til
søde sager.

Men husk - et stabilt blodsukker gør det ikke alene.....

Mvh Stine P. Lindevall

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-02-01 23:00

> Chrom er et mineral, som mennesker skal have i deres kost. Ofte får vi
ikke
> nok og

??
En ganske almindelig vitaminpille indeholder hvad du har brug for, og chrom
er et af de værste stoffer at blive allergisk over for - efter nikkel.
Chrom er et af de - mange - stoffer, som helseindustrien tjener tykt på, men
som i bedste fald ikke skader og i værste fald medfører sygdom.

Der findes i øvrigt ikke en eneste seriøs undersøgelse, der kan påvise nogen
form for effekt - medmindre du altså mangler chrom, hvilket er næsten
umuligt i Danmark.

Mvh Maria

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 18-02-01 00:21

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message
> [...]
nogen
> form for effekt - medmindre du altså mangler chrom, hvilket er næsten

<snip>

Lige mine ord (se min forrige post), jeg har set en med chrom-allergi. Det
ser træls ud, det ligner nærmest et stort Psoriasis angreb. Og han har det
resten af livet...

Caz

Fra : SØREN ZOËGA

Dato : 19-02-01 20:24

Cromallergi er allergi overfor crom i metallisk form, det har ikke en pind
at gøre med crompiller
hvor cromen er i organisk form.

Jeg mener at have set crompiller annonceret som slankende fordi de skulle
nedsætte fedtoptagelsen,
men om det er korrekt ved jeg ikke..

Søren Z

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 19-02-01 22:50

Jeg tror skam jeg tog alvorlig fejl der, og var for hurtig ude. Du har ret,
men kan du ikke komme med kilder eller andet i fremtiden?

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/krom.htm

Caz

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-02-01 20:04

> Cromallergi er allergi overfor crom i metallisk form, det har ikke en pind
> at gøre med crompiller
> hvor cromen er i organisk form.

Sikke noget vrøvl. Chrom er et metal. At det så er i små mængder, ændrer jo
ikke noget som helst.

Mvh Maria

Fra : SØREN ZOËGA

Dato : 23-02-01 19:22

> Sikke noget vrøvl. Chrom er et metal. At det så er i små mængder, ændrer
jo
> ikke noget som helst.
>
> Mvh Maria

Selve grundstoffet Crom er selvfølgelig det samme - det er de forbindelser
det forekommer i
der gør forskellen og ikke mængden der gør udslaget.
En cromallergiker der får udslet af at sidde i en cromgarvet lædersofa, kan
spise ligeså mange crompiller
som andre UDEN at få udslet.
Tror du ikke på dette, så spørg din læge næste gang du besøger ham.

Søren Z
( Familiemedlem til en cromallergiker ).

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-02-01 10:34

> [...]
> spise ligeså mange crompiller
> som andre UDEN at få udslet.
> Tror du ikke på dette, så spørg din læge næste gang du besøger ham.

Det behøver jeg ikke - jeg er chromallergiker, det var derfor jeg udtalte
mig. Jeg kan nemlig ikke spise chromtabletter uden at få allergiske
reaktioner, hvilket i følge lægen er ret normalt.

Mvh Maria