Hvor mange herinde tager afstand fra Moses~
Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-07-02 22:00

Hvor mange herinde tager "hellig afstand" (jeg ved bedre og Gud ved med mig
osv...) til Moses Hansen?

Hvor mange tager politisk afstand?

Hvor mange bakker op hans ret til at vise et kors på Nørrebro?

Mvh Thomas

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 30-07-02 22:08

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> mælte sligt:

>Hvor mange herinde tager "hellig afstand" (jeg ved bedre og Gud ved med mig
>osv...) til Moses Hansen?

Jeg kan ikke betvinge guderne, men om jeg kunne, så gerne.

>Hvor mange tager politisk afstand?

Jeg gør i hvert fald. Idioten nyder ingen respekt her.

>Hvor mange bakker op hans ret til at vise et kors på Nørrebro?

Han har selvsagt ret til at vise det. Det ændrer ikke ved, at han handler
absolut tåbeligt og at jeg i øvrigt væmmes ved hans retorik.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Der blev grinet en del over Atlanten den aften..."

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 30-07-02 23:33

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> mælte sligt:

Dem er du selvfølgelig en af

> Jeg kan ikke betvinge guderne, men om jeg kunne, så gerne.

Ork! Jeg tror såmænd det er lige før du kan

> Jeg gør i hvert fald. Idioten nyder ingen respekt her.

Jeg tror der findes mange idioter rundt omkring. Er du sikker på du har fået
hævet "bjælken" ud af dine egne åndelige øjne?

> Han har selvsagt ret til at vise det. Det ændrer ikke ved, at han handler
> absolut tåbeligt og at jeg i øvrigt væmmes ved hans retorik.

Ja, hvis man holder sin kæft kommer man jo ikke i klammeri med nogen.
Sandheden er ilde hørt, selv blandt sofakristne.
Gudsbespottelse af rang. Med den dom du (for)dømmer andre med skal du
selv (for)dømmes med.

Til Helvede med danskerne. Yes det er din filosofi.

Ernst Pedersen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 31-07-02 01:39

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> mælte sligt:

>Dem er du selvfølgelig en af

Hvem?

>Ork! Jeg tror såmænd det er lige før du kan

Med øvelse, måske.

>Jeg tror der findes mange idioter rundt omkring.

Deri er vi helt enige.

>Er du sikker på du har fået hævet "bjælken" ud af dine egne åndelige øjne?

Mine øjne er desværre aldeles sekulære.

>Ja, hvis man holder sin kæft kommer man jo ikke i klammeri med nogen.

Sjældent.

>Sandheden er ilde hørt, selv blandt sofakristne.

Netop blandt sofakristne.

>Gudsbespottelse af rang. Med den dom du (for)dømmer andre med skal du
>selv (for)dømmes med.

Nu abonnerer jeg ikke på din eskatologi, men ud fra dette indlæg må man vel da
konkludere, at du på hin sidste dag må berede dig på at blive tilskrevet
meninger, som du ikke har?

>Til Helvede med danskerne. Yes det er din filosofi.

Er det?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Absolute clarity is the privilege of fools and fanatics."
- Ronald Dworkin

Fra : Thomas Hjort

Dato : 02-08-02 08:12

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> mig
>
> Dem er du selvfølgelig en af

Mig eller hvem.......?!?

Thomas

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 02-08-02 09:10

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> "Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Mig eller hvem.......?!?
>
> Thomas

Det fremgår vist tydeligt at det er R.U.P.

Fra : Erik.D

Dato : 30-07-02 22:48

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ai6uns$2a4g$1@news.cybercity.dk...
> Hvor mange herinde tager "hellig afstand" (jeg ved bedre og Gud ved med
mig
> osv...) til Moses Hansen?

Hvad mener du med dette ?? At MH optræder sådan, eller hvad.

> Hvor mange tager politisk afstand?

MH er imod den fundamentalistiske gren af islam, som bla. proklamere jihad
og ser selvmordsbomber mod jøder og vestlige stormagter, som religiøse
helte. Jeg sympatisere klart med MH på dette punkt.

> Hvor mange bakker op hans ret til at vise et kors på Nørrebro?

Hans kors er et symbol. Det støder og provokere ofte mennesker, men det
siger vel mere om de forargede, end det gør om MH.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 30-07-02 22:52

> Hvor mange herinde tager "hellig afstand" (jeg ved bedre og Gud ved med
mig
> osv...) til Moses Hansen?

Jeg tager personlig ikke mere afstand fra MHs kaos, end at misbruge Guds
navn til at aflægge en ed. FUT

> Hvor mange tager politisk afstand?
>
> Hvor mange bakker op hans ret til at vise et kors på Nørrebro?

Det er altså dk.livssyn.kristendom det her,

erik L

Fra : Erik.D

Dato : 31-07-02 01:07

Erik L <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d470a70$0$1271$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> mig
>
> Jeg tager personlig ikke mere afstand fra MHs kaos, end at misbruge Guds
> navn til at aflægge en ed. FUT

FUT dig selv ! Du har jo personligt startet tråde op flere gange og skrevet
mange indlæg om mange forskellige sider af MH`s person.

--

E.Dalgas

Fra : Erik L

Dato : 31-07-02 06:39

"Erik.D" <ebd@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
skrevet
> mange indlæg om mange forskellige sider af MH`s person.

Det er misbrugen af Guds navn til at aflægge en ed, jeg FUTTER.

MH og hans kaos kunne jeg aldrig tænke mig af FUTTE, da han er et meget
typisk eksempel at anvende, for at forklare andre, hvad det er man ikke skal
gøre for at opnå en kristen livssyn.

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-07-02 22:55

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange herinde tager "hellig afstand" (jeg ved bedre og Gud ved med
> [...]

Det er temmeligt svært at skille de to ting ad.

Hvis Mogens Hansen blot kunne adskille religion og politik (det være sig
både porno og indvandrerdebatten som politiske emner) og kunne droppe sin
billige, små halvflagellantiske "imitatio Christi"-processioner med et kors
med støttehjul, så ville meget være vundet.

Jeg ville desuden tage ham mere seriøst, hvis han ikke sagde "Jesus Kristus"
i hveranden sætning.

> Hvor mange bakker op hans ret til at vise et kors på Nørrebro?

Han har retten til det.

Men det er et spændende juridisk/politisk spørgsmål (måske OT?) hvorvidt man
egentlig burde tillade en demonstration, der om noget med dens budskab
lægger op til voldelige træfninger.

Muslimerne er desværre ikke selv gode til at respektere jøderne herhjemme,
men jeg mener alligevel at det er lidt sindssygt at manden vil stå og svine
en stor del af Nørrebros etniske indbyggeres religion til og samtidig
angiveligt fyre sin religiøse, pro-zionistiske og Israelforherligende
retorik af.

Det er et publicitystunt. Det er ikke budskaberme, der længere synes
vigtige, der synes snarere at være formen for at skaffe omtale gennem
provokation.
Det minder mig til forveksling om eet eller andet...

Demokrati hviler på ytringsfrihed, men der burde vel egentlig også være
mulighed for at sige: "Nej, vi gider ikke høre på dig?"

Det minder til forveksling også om Sharons besøg af Tempelbjerget og jeg
håber ikke at analogien holder så langt, som man kan frygte.

Eller Orangeordenens marcher i Ulster.

Eller Rudolf Hess marcher.

Og ingen af delene kan forbydes. Folk har deres grundlovsikrede rettighed
til at demonstrere åbent for fuldstændigt vanvittige synspunkter vel vidende
at de krænker andre.

Det er konfrontation og den deraf meningsdannede debat, der er målet.

Sådan tænker terrorister sjovt nok også.

Anders Peter Johnsen

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 31-07-02 06:51

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange herinde tager "hellig afstand" (jeg ved bedre og Gud ved med
mig
> osv...) til Moses Hansen?
Jeg baker op med Bøn.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen der bor i Viborg.
se min hjemmeside www.nydheder.subnet.dk

Fra : Erik L

Dato : 31-07-02 07:01

"Børge Højlund Jensen fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg baker op med Bøn.

Jak 5 v12 Frem for alt, mine brødre, sværg ikke, hverken ved himlen eller
ved jorden, eller nogen anden ed; men jeres ja skal være et ja, og jeres nej
skal være et nej, for at I ikke skal hjemfalde til dom.

Erik L

Fra : Martin Kristensen

Dato : 31-07-02 07:01

Thomas Hjort wrote in message ...
> [...]
>osv...) til Moses Hansen?
>
>Hvor mange tager politisk afstand?
>
>Hvor mange bakker op hans ret til at vise et kors på Nørrebro?

'Ytringsfrihed frem for alt' er mit motto, men jeg synes dog
umiddelbart hans retorik med at smide alle muslimer ud af
Nørrebro virkede lettere vanvittigt. Men det viste sig at være et
fejlcitat, og efter at have læst hans hjemmeside www.watchman.dk
synes jeg bedre at kunne forstå hans bevæggrunde.

Han har tidligere været udsat for et groft økseoverfald fra
muslimer da han demonstrerede for Israel, og det er derfor han nu
vil vise at han ikke lader sig skræmme.

Et eller andet sted er hans mediestunt smågenialt, for de
reaktioner der kommer viser at på Nørrebro er det nu det normale
at være muslim, og en provokation at være kristen. Og så kan man
spørge sig selv om de er den retning vi ønsker at vores samfund
skal udvikle sig.

Mvh.
Martin Kristensen

Fra : Niels

Dato : 31-07-02 07:50

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange herinde tager "hellig afstand" (jeg ved bedre og Gud ved med
mig
> osv...) til Moses Hansen?

Hmm, alle de ugudelige, de sofakristne og enegængerne der tolker og dømmer
som de vil.

> Hvor mange tager politisk afstand?

Det spørgsmål hører ikke til her...

> Hvor mange bakker op hans ret til at vise et kors på Nørrebro?

Alle har ret til at vise hvad de har lyst til på Nørrebro, blot de anmelder
demonstrationen til myndighederne..

Tåbeligt, irrelevant og off-topic spørgsmål egentlig..

Niels

Fra : Vidal

Dato : 31-07-02 17:17

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse news:0RL19.9

> sofakristne

Nu er det anden gang udtrykket bliver brugt i dag,
Hvad er sofakristne?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Niels

Dato : 31-07-02 19:35

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det anden gang udtrykket bliver brugt i dag,
> Hvad er sofakristne?

Øhh, li'som sofavælgere )

kan vist forklares som folk der kalder sig kristne men som ikke kender
Kristus, altså navnekristne.

Niels

Fra : Vidal

Dato : 31-07-02 21:07

> "Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh, li'som sofavælgere )
>
> kan vist forklares som folk der kalder sig kristne men som ikke kender
> Kristus, altså navnekristne.

Jeg har svært ved at forstå at nogen, som ikke er
kristen, vil kalde sig det. Der er jo ingen speciel
prestige eller anerkendelse ved at betegne sig som
sådan. I mange kredse endda tværtimod. Mange
ikke-kristne mener, at kristne har de værdier man
læser om i 'Fiskerne', og at Gud i øvrigt er en
fordømmende ældre herre med hvidt skæg.

Det sidste, altså det med det fordømmende, trives
i øvrigt i rigt mål her i gruppen, hvilket kan undre.

Så det med navnekristne og sofakristne, mon ikke
det er et begreb, der hører fortiden til, hvor det havde
en samfundsmæssig betydning, om man var kristen
eller ej?

Hvordan afgør man forresten, om nogen er sofakristen
og ikke rigtig kristen?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Niels

Dato : 31-07-02 21:36

> [...]
> sådan. I mange kredse endda tværtimod. Mange
> ikke-kristne mener, at kristne har de værdier man
> læser om i 'Fiskerne', og at Gud i øvrigt er en

Vi er ikke uenige her,

Folk der ikke kender Kristus, har mange tanker om Hans efterfølgere..

> Det sidste, altså det med det fordømmende, trives
> i øvrigt i rigt mål her i gruppen, hvilket kan undre.

Kun fra ganske få..

> Så det med navnekristne og sofakristne, mon ikke
> det er et begreb, der hører fortiden til, hvor det havde
> en samfundsmæssig betydning, om man var kristen
> eller ej?

Næe, det stortrives endnu.. mange vil ikke være kristne, men vil gerne
giftes i en kirke og have deres børn døbt.

> Hvordan afgør man forresten, om nogen er sofakristen
> og ikke rigtig kristen?

På hvad de siger om kristus.

Niels

Fra : Nielsen

Dato : 01-08-02 01:57

Vidal

> Nu er det anden gang udtrykket bliver brugt i dag,
> Hvad er sofakristne?

- det er sådan set det 95% af danskerne er - udfra tankegangen, at Gud slet
ikke eksisterer, men blot er et kulturelt fænomen _eller_ : vi er døbte og
derfor frelste, så pyt med at tage troen alvorlig. En højreregering ville
aldrig sidde ved magten i et ægte kristent samfund. Hermed mener jeg dog
ikke at den forrige ville, fordi de var ikke et hak bedre på mange områder
og måder, men alligevel er den nuværende regering, hvis man skulle måle det
i etik og i forhold til behandling af de svage i samfundet, dog længere væk
end selv venstreorienterede ateister. Et ideal ville være, uanset hvad de
kalder sig, politikere som ærligt bekendte sig til og troede på den
korsfæstede og opstandne Herre og Frelser.

Nielsen

Fra : Vidal

Dato : 01-08-02 11:04

"Nielsen" <NOSPAM@NOSPAMirelandmail.ie> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke eksisterer, men blot er et kulturelt fænomen _eller_ : vi er døbte og
> derfor frelste, så pyt med at tage troen alvorlig.

Så det er stort set alle andre end lige én selv?

> [...]
det
> i etik og i forhold til behandling af de svage i samfundet, dog længere

Jeg er af den mening, at kristendom og politik
skal holdes adskilt.

> Et ideal ville være, uanset hvad de
> kalder sig, politikere som ærligt bekendte sig til og troede på den
> korsfæstede og opstandne Herre og Frelser.

Det bliver nok svært at gennemføre med de muslimske
og ateistiske politikere.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Thomas Hjort

Dato : 02-08-02 08:18

> [...]
anmelder
> demonstrationen til myndighederne..
>
> Tåbeligt, irrelevant og off-topic spørgsmål egentlig..

Helt irrelevant kan det vel ikke være når du bruger tid på at reagere på
det.
Og OT er det næppe. Havde det ikke været et kors, men en pro-arabisk
demonstration der hyldede selvmordsbomber havder de jo ikke været ballade.

Thomas

Fra : claus Christian Lars~

Dato : 31-07-02 11:42

Thomas Hjort wrote:
> Hvor mange herinde tager "hellig afstand" (jeg ved bedre og Gud ved med mig
> osv...) til Moses Hansen?

Det gør jeg.

> Hvor mange tager politisk afstand?

Det gør jeg også.

> Hvor mange bakker op hans ret til at vise et kors på Nørrebro?

Naturligvis bakker jeg op om hans "ret" til at gøre det. Jeg vil
ligefrem kæmpe for den ret.

Han passer fint på det gamle ordsprog " tomme tønder buldre mest".

Hilsen Claus

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 31-07-02 15:13

Personligt mener jeg, Moses Hansen skjuler sin egen små-racistiske holdning
bag kristendommen.
Hvilken ret har han til, tilsyneladende, at tale på alle vi danske kristnes
vegne?
Krisen i mellemøsten er ikke blot religiøs, men i allerhøjestegrad også
politisk, og hvilken ret har vi til at blande os i det?
Moses Hansens pro-israelske holdning er til at brække sig over, fordi han
kun ser mellemøstkonflikten sort/hvidt.
Det er muligt, at vi, fordi vi har GT i vores bibel, burde være
forbundsfæller med jøderne, men da de valgte ikke at tro på Jesus Kristus
som Guds enbårne søn, stopper fællesskabet da i en vis grad, gør det ikke?
Muslimerne anderkender i koranen Jesus som profet, har vi så ikke ligeså
meget til fælles med dem?

Derudover har krisen i mellemøsten så lange spor tilbage, at det efterhånden
burde være umuligt at "holde med" den ene eller den anden, fordi vi slet
ikke kan sætte os ind i dens omfang.
Der har stort set altid været krig, og vel at mærke ikke blot om religion,
men mere en krig om selve landområdet fordi det stødet op til den vigtige
transport vej, havet!

Lad os være upartiske i den konflikt, for den eneste udvej for de stridende
parter er enten at leve side om side eller dele landet ind på fair vis, så
lad os da hellere støtte dem i det, istedet for at vælge side.

Men selvfølgelig har Moses Hansen lov, juridisk set, til at foretage sin
vandring på nørrebro, og jeg tror da heller ikke, at muslimerne overhovedet
gad at kikke til hans side, hvis han opførte sig som et normalt menneske,
men han er så pisse selvforherligende og selvretfærdig, at han får sig selv
til at se ud som om han er meget mere værd end alle andte, og især muslimer,
så jo, jeg kan godt forstå, de føler sig provokeret, og jeg syntes, at vi
andre kristne skulle gøre op med Moses Hansen og hans ekstreme adfærd, og
fortælle ham, at han ikke taler på alle vi kristnes vegne!
Mvh.
Eva

Fra : Niels

Dato : 31-07-02 20:10

"Kåre Kjeldsen" <eva.kaare@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Personligt mener jeg, Moses Hansen skjuler sin egen små-racistiske
holdning
> bag kristendommen.

Tjaa, den dom må du selv stå til regnskab for..

> Hvilken ret har han til, tilsyneladende, at tale på alle vi danske
kristnes
> vegne?

Det plejer han da ikke, har du nogensinde hørt ham prædike?

> Krisen i mellemøsten er ikke blot religiøs, men i allerhøjestegrad også
> politisk, og hvilken ret har vi til at blande os i det?

he he, samme ret som vore politikere

> Moses Hansens pro-israelske holdning er til at brække sig over, fordi han
> kun ser mellemøstkonflikten sort/hvidt.

Den er da temmelig sort/hvid, alle Israels naboer har svoret på at smide
Israel i havet.. Israel stritter imod.. længere er den egentlig ikke.

> [...]
> Muslimerne anderkender i koranen Jesus som profet, har vi så ikke ligeså

Nope.

> Derudover har krisen i mellemøsten så lange spor tilbage, at det
efterhånden
> burde være umuligt at "holde med" den ene eller den anden, fordi vi slet
> ikke kan sætte os ind i dens omfang.

Altså vi bør ikke blande os, sagde du og nu siger du det er fordi du ikke
kan følge med??

> [...]
> parter er enten at leve side om side eller dele landet ind på fair vis, så
> lad os da hellere støtte dem i det, istedet for at vælge side.

Som Kristne kan vi da ikke være upartiske i noget som helst, kan vi?

> [...]
> andre kristne skulle gøre op med Moses Hansen og hans ekstreme adfærd, og
> fortælle ham, at han ikke taler på alle vi kristnes vegne!

"Vi kristne", Hvad mener du egentlig.. mener du "vi navnekristne som kalder
os kristne uden at kende evangeliet" eller mener du "vi kristne som Elsker
Jesus Kristus og har Ham som forbillede"..

Hvis der er det første så EOD er det det andet, så studer evangelierne (Jesu
liv og opførsel) igen.

Niels

Fra : Nielsen

Dato : 01-08-02 01:40

Undertegnede tager afstand både politisk og trosmæssigt.

Han har fuldt ud ret til at vise et kors på Nørrebro, men det er en
unødvendig provokation.

Det fedeste medierne kunne gøre - uanset hvad der så måtte ske når Moses
viser flag - ville være at undlade helt og aldeles at filme noget som helst
derfra. Det er dog utopi, men jeg ville vædde med, at Mogens Moses ville
skære lidt ned på aktionerne, hvis medierne ikke gad komme. Mon ikke han har
fået konen til at slå videoen til, så han kan se sig selv når han kommer
hjem? Uden Tv og omtale = ingen ballade med Mogens Hansen.

Nielsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-08-02 09:58

"Nielsen" <NOSPAM@NOSPAMirelandmail.ie> writes:

> [...]
> derfra. Det er dog utopi, men jeg ville vædde med, at Mogens Moses ville
> skære lidt ned på aktionerne, hvis medierne ikke gad komme.

Jeg synes, at det er fantastisk så dygtige alle mulige mennesker er
til at vurdere, hvorfor Moses Hansen gør, hvad han nu gør.

"Han har et martyrkompleks"

"Han vil bare i TV"

"Han elsker at glo på pornomodeller"

og så videre deruda' i samme boldgade.

Jeg er ikke enig med ham i alt hvad han kaster af sig af udtalelser -
meget langt fra, endda - men han _gør_ rent faktisk noget, uanset om
det så er det rigtige eller forkerte han gør.

Det er let nok at sidde hjemme i sofaen og forklare sig selv og
hinanden, at _hans_ måde i hvert fald er forkert, men han opnår da
nogle resultater, hvilket er mere end de fleste kan prale af.

> Mon ikke han har
> fået konen til at slå videoen til, så han kan se sig selv når han kommer
> hjem? Uden Tv og omtale = ingen ballade med Mogens Hansen.

Så alle de år før pressen fandt ud af, at han var godt stof,
eksisterede han slet ikke i virkeligheden eller hvad?
--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : claus Christian Lars~

Dato : 01-08-02 12:55

Peter B. Juul wrote:

> Det er let nok at sidde hjemme i sofaen og forklare sig selv og
> hinanden, at _hans_ måde i hvert fald er forkert, men han opnår da
> nogle resultater, hvilket er mere end de fleste kan prale af.

tjo, men stikker man næsen ned i en hvipserede skal det ikke komme bag
på en hvis man bliver stukket.

Og det han foretager sig er meget provokerende. Det svarer til de folk
der fejrede Osama og hans terroisme den 11. septemper.

Hilsen claus.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-08-02 19:25

claus Christian Larsen <tip@tophygiejne.dk> writes:

> Og det han foretager sig er meget provokerende. Det svarer til de folk
> der fejrede Osama og hans terroisme den 11. septemper.

Forklar lige den parallel. Hvordan svarer det til de folk, der fejrede
Osama og hans terrorisme den 11. september?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."

Fra : claus Christian Lars~

Dato : 01-08-02 20:42

Peter B. Juul wrote:

> Forklar lige den parallel. Hvordan svarer det til de folk, der fejrede
> Osama og hans terrorisme den 11. september?

Der mangler proportioner i dette mit udsagn.. 11 septemoper var
selvfølgelig meget værre.

Men Moses provokerer unødigt ved at hylde Israel ved at klæde sig ind i
deres flag.

Tag ikke fejl, jeg anerkender fuldt ud Israel og kan iøvrigt lide det
jødiske folk.

En god ven af israel vil søge et komprimis i området hvor der er plads
til alle. Moses signalerer alt ret til Israel og ned med nakken på
palæstinenserne. Det er klart at det må provokere og skabe en helt
unødvendig vrede.

Hilsen Claus.

Fra : arc@na

Dato : 01-08-02 18:43

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in

> Hvor mange herinde tager "hellig afstand" (jeg ved bedre og Gud ved
> med mig osv...) til Moses Hansen?
> Hvor mange tager politisk afstand?
> Hvor mange bakker op hans ret til at vise et kors på Nørrebro?

Jeg tager hans provokation (det er det jo) som et hamrende godt debat-
oplæg.

Har man lov at være kristen i Danmark (Nørrebro) i dag? Og vise det
offentligt?

Hvordan er det lige de lokale præster i denne muhamedanske enklave
fortolker kristendommen? Og hvorfor? Er de i virkeligheden mere
kommunister end præster?

Hvem sætter dagsordenen i Danmark? Grundloven, eller Sharia?

arc@na

Fra : Erik.D

Dato : 01-08-02 23:04

arc@na <boss@nsa.gov> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns925DC8DCB49D3marsupilankangoroogo@193.88.15.213...
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in

> Jeg tager hans provokation (det er det jo) som et hamrende godt debat-
> oplæg.

Jow arc@na, men du er jo også fornylig blevet rost (i dk.politik) for at
være klogere end gennemsnittet. Dette lille indlæg fra din hånd, siger mig
at der kan være noget om snakken

> Har man lov at være kristen i Danmark (Nørrebro) i dag? Og vise det
> offentligt?

Uden at sætte automatisk lighedstegn mellem MH og kristendommen, har du
sikkert ret i at dette spørgsmål er et af dem som MH har på dagsordnen.

> Hvordan er det lige de lokale præster i denne muhamedanske enklave
> fortolker kristendommen?

Som en personlig og helt klart PRIVAT sag !

> Og hvorfor?

For ikke at forarge og bringe troen i miskredit, velsagtens (?). Det er jo
en kendt sag at FOLKEkirken har rigeligt med trængsler i forvejen og søger
efter et image der appelere positivt til danskerne. Var MH en folkelig og
populær skikkelse, ville repræsentanterne for FOLKETSkirke aldrig vove at
lægge så stærk afstand til ham.

> Er de i virkeligheden mere
> kommunister end præster?

He he

> Hvem sætter dagsordenen i Danmark? Grundloven, eller Sharia?

Også et spørgsmål som MH virker til at have på dagsordnen. Tiden må vise om
MH`s korstog var relavante og ikke bare et stort ego som så mange (inklusiv
bekendende kristne) beskylder dem for at være.

--

E.Dalgas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 02-08-02 08:15

"arc@na" <boss@nsa.gov> skrev i en meddelelse
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in

> Jeg tager hans provokation (det er det jo) som et hamrende godt debat-
> oplæg.

Det må man sige. Det skaber sgi røre i andedammen.

> Har man lov at være kristen i Danmark (Nørrebro) i dag? Og vise det
> offentligt?

Der er eksempler på at folk har fået revet kristne symboler af på
nørrebro-skoler.

> Hvordan er det lige de lokale præster i denne muhamedanske enklave
> fortolker kristendommen? Og hvorfor? Er de i virkeligheden mere
> kommunister end præster?

De er ihvertfald PC'ere om en arm.