Endelig gav Telia respons!
Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 30-07-02 21:07

Hej
Jeg postede for en måneds tid siden vedr. Telia der var begyndt at køre
incasso imod mig vedr. et Telia 1010 tlf. abb. vi havde haft i 98.

Efter 5 uger, og 1 rykker fra mig, har de så endelig svaret min
hendvendelse om at få kopier af faktura, samtalespecifikationer, kontrakt
osv. (de havde "selvfølgelig" aldrig modtaget det første brev, kun rykkeren.
yeah right!)

Nå, men jeg har så kun fået kopier af samtale specifikationerne og så vidt
jeg kan se er de sgu rigtige nok. Vi har ringer til de numre osv. men Telia
påstår så bare at de ikke er betalt.

De samtaler Telia påstår der ikke er betalt for er fra maj 98 til maj 99.
Hmm.....hvis vi aldrig betalte vores regninger hvorfor fanden lukkede de så
ikke vores telefon? Det er da usandsynligt at vi bare ringede og ringede i
et helt år uden at betale regningen og Telia så ikke gjorde noget ved det.
Altså, et par mdr. kan man godt være bagud, men et helt år?

Og her står jeg uden en eneste kvitering for indbetaling.

Kommentarer/forslag ønskes.

/Jógvan Lindenskov

PS. Har der ikke været en MASSE rod med Telia mht. deres fakturae-sytem osv.
de sidste par år.?

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 30-07-02 21:09

PPS. Giv mig endelig verbal tæsk for det med kviteringerne.

Fra : Andersen

Dato : 30-07-02 22:10

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> PPS. Giv mig endelig verbal tæsk for det med kviteringerne.

Spade, hvorfor fanden gemmer du ikke dine kvit. Halvhjernet
jubelidiot.
Du er fandme for dum til det danske samfund. Du burde sendes over
til Telia-land. Magen til torskedumme handling skal man sq lede længe
efter.

Hvordan var det ?? Hjalp det lidt med "øretæverne" *GGG*

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-07-02 23:22

Andersen skrev:

>Spade, hvorfor fanden gemmer du ikke dine kvit. Halvhjernet
>jubelidiot.

Vær venlig at huske på at dette er en gruppe om jura. Der kan
godt falde en spøgefuld bemærkning af og til, men hovedindholdet
af et indlæg bør dreje sig om jura.

--
Bertel

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 30-07-02 23:24

"Andersen" <andersen@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> efter.
>
> Hvordan var det ?? Hjalp det lidt med "øretæverne" *GGG*

Tak

Fra : // Overby

Dato : 31-07-02 07:24

> PPS. Giv mig endelig verbal tæsk for det med kviteringerne.

Hvorfor det? Jeg er selv lidt glemsom og smider tit kvitteringer væk -
derfor begyndte jeg for lang tid siden at betale alt pr. webbank, så ligger
kvitteringerne gemt hos min bank.

Daniel

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-02 09:01

// Overby wrote:

> Hvorfor det? Jeg er selv lidt glemsom og smider tit kvitteringer væk -
> derfor begyndte jeg for lang tid siden at betale alt pr. webbank, så ligger
> kvitteringerne gemt hos min bank.

Jeg snakkede med min bank i dag og de sagde at hvis det var nødvendigt
kunne de bare gå tilbage i ens konto journal og se hvem pengene er
blevet overført til og hvornår, så han sagde at det var lige så godt som
en kvitering.

Så hvis du kan få din bank til at finde alle transaktioner mellem dig og
telia, så kan du jo se om du har betalt dem noget som helst!?

Betaler du til Telia via PBS eller alm. indbetalingskort?

René Madsen --- reneZZXQ@schultzconsult.com remove ZZXQ
Schultz Consult --- http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør --- tlf. 64 73 35 45

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 31-07-02 15:45

"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@REMOVEschultzconsult.com> wrote in
message

> [...]
> telia, så kan du jo se om du har betalt dem noget som helst!?
>
> Betaler du til Telia via PBS eller alm. indbetalingskort?

Min mor betalte dengang med Girokort, da netbank ikke var så udbredt igen.
Du skriver som om du tror vi stadig er kunde hos Telia, det er vi ikke. Det
var vi til og med midten af 99.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 05-08-02 13:26

"Jógvan Lindenskov" wrote:

> Min mor betalte dengang med Girokort, da netbank ikke var så udbredt igen.

Gik hun på posthuset (eller i banken) og betalte kontant eller blev det
afleveret/indsendt til banken og trukket på en konto?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 05-08-02 20:58

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message

> Gik hun på posthuset (eller i banken) og betalte kontant eller blev det
> afleveret/indsendt til banken og trukket på en konto?

Jeg mener det blev betalt oftest på posthuset, og kontant, da min mor ikke
har og aldrig har haft Dankort. Det kan være at det blev betalt i banken
enkelte gange.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-08-02 10:29

"Jógvan Lindenskov" wrote:

> [...]
> har og aldrig har haft Dankort. Det kan være at det blev betalt i banken

Dankort er i den forbindelse lige så skidt som kontant, da man ikke kan se på
kontoen hvilke giro-kort, der er blevet betalt med et Dankort.
Det bedste ville have været, hvis beløbet var trukket direkte fra hendes
konto - så kunne banken have set hvem, pengene var overført til.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : jsmogens

Dato : 31-07-02 12:57

Det forlyder at Telia har i stykke tid haft problemer med deres Oraclebaser
til fakturering, men så vidt vides mest på mobilsiden. Kan i den forbindelse
nævne at jeg hos Tele2 halvandet år efter at have opsagt min faste forvalg,
fik en regning på kr.13,- ringede og spurgte hvad det var og blev truet
næsten med incasso. Betalte den og sagde "aldrig mere Tele2".

hilsen
jsmogens

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-07-02 14:16

> Og her står jeg uden en eneste kvitering for indbetaling.

Har du papir på at abb .er opsagt ?

Jeg havde en lignede sag med Cybernet/WEB/Mobilix. Dvs jeg havde oprindeligt
et email abb. hos cybernet ('95), der så blev opkøbt af WEB der igen senere
blev opløbt af mobilix. På et tidspunkt blev jeg træt af mobilix og opsagde
abb når den forudbetalte periode udløb. Det gik også fint og jeg fik et brev
på at abb. var opsagt og at de snarest ville lave en slutafregning. Måneden
efter opkrævede de et lillle beløb over BS og jeg anså sagen for lukket.

~1/2 år senere kom der så alligevel en regning på ~1500kr for nogle perioder
hvor firmaet hed WEB. Der var virkeligt rod i opgørelserne med overlappende
perioder og helt ugyldige datoer.

Jeg henholdte mig til at de få kroner de havde trukket over BS måtte være
slutafregningen. Efter noget tovtrækkeri hørte jeg ikke mere fra dem.

/A

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 31-07-02 15:44

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:ai8q01$em5$1@sunsite.dk...

> Har du papir på at abb .er opsagt ?

Nej, jeg har ikke nogle papirer på at abb. er ophørt. Men vi opsagde det
engang i 99...sikkert maj.

Telia kræver simpelthen betaling for alle opkald, hver måned fra maj 98 til
maj 99.

Mit problem består i at jeg ikke umidelbart kan bevise at det er blevet
betalt. Som jeg skriver i mit originale indlæg, syntes jeg det er mærkeligt
hvorfor vores telefon ikke blev lukket siden vi aldrig betalte vores
regninger i et helt år.

/Jógvan Lindenskov

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-02 16:22

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
skrev:

>Jeg henholdte mig til at de få kroner de havde trukket over BS måtte være
>slutafregningen. Efter noget tovtrækkeri hørte jeg ikke mere fra dem.

Det beviser ikke at man kan falde tilbage på den mulighed. Hvis
de virkelig havde haft et beløb som ikke var blevet opkrævet,
ville kravet ikke være forældet, heller ikke efter en
slutopgørelse, medmindre der stod noget a la:

   Til fuld og endelig opgørelse af mellemværendet mellem A
   og B betales osv. ...

--
Bertel