sokkel - oppudsning
Fra : Jan Arentoft

Dato : 30-07-02 20:55

1. Hvilket blandingsforhold skal jeg benytte til min sokkel som skal pudses
op ?
cement:sand

2. Skal sandet være det der 8 % strand mærtel (eller hvad det hedder)
eller bare helt alm sand ?

Takker Jan

Fra : Astrid nielsen

Dato : 30-07-02 22:17

"Jan Arentoft" <dko9927d@remove@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> 1. Hvilket blandingsforhold skal jeg benytte til min sokkel som skal
pudses
> op ?
> cement:sand

Jeg har brugt 4 sand til 1 cement

> 2. Skal sandet være det der 8 % strand mærtel (eller hvad det hedder)
> eller bare helt alm sand ?

Det er lettest at bruge "pose-strandsand", da du så er sikker på en ret fin
kornstørrelse. Det gør det lettere at få en jævn overflade, når du pudser.

Venlig hilsen
Astrid Vest ( som også hygger sig med murer-arbejde i ferien )

Fra : Jan Arentoft

Dato : 31-07-02 10:24

"Astrid nielsen" <astrid.vest@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fin
> kornstørrelse. Det gør det lettere at få en jævn overflade, når du pudser.

Tak så vil jeg se at komme i gang så jeg kan nå det i år.
Jan

Fra : Bachelor

Dato : 10-09-02 13:34

"Astrid nielsen" <astrid.vest@get2net.dk> wrote in news:wpD19.134$ul5.2304
@news.get2net.dk:noget der ligner dette

> [...]
fin
> kornstørrelse. Det gør det lettere at få en jævn overflade, når du

Det er ligemeget ved tykkelse af en normal puds. Strandsand er
nok også for fint og desuden er det ikke "vasket"
Jeg ville købe "murersand" som er rent bakkesand.

Fra : arkitekten

Dato : 07-08-02 08:24

"Jan Arentoft" skrev d. 30-07-02 20:55 dette indlæg :
> [...]
> op ?
> cement:sand
>
> 2. Skal sandet være det der 8 % strand mærtel (eller hvad det hedder)

Hvor meget drejer det sig om?
Sandskornene skal ikke være så små som muligt. 3-5 mm er passende. Ved
sokkel for et helt hus? er det billigere at købe sandet, strandsand, og
blande det med cement, 1 del cement til 3-4 del sand/grus. Husk at gøre
fladen våd før påføringen. Du skal muligvis fregne (stænke cementvælling
på) først med en murerkost.
Hilsen Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Arentoft

Dato : 10-08-02 19:54

> [...]
> blande det med cement, 1 del cement til 3-4 del sand/grus. Husk at gøre
> fladen våd før påføringen. Du skal muligvis fregne (stænke cementvælling

Takker....
Det er vel samlet 1-2 kvm men altså små huller over det hele....
Jeg tror jeg efterhånden har styr på hvordan jeg vil gøre
Igen tak.
Jan