Ej adgang, problem med Ericsson GA628
Fra : Carsten H. Pedersen

Dato : 30-07-02 17:48

Vores Ericsson GA628 er begyndt at skrive "Ej adgang" , og det er ikke
muligt at ringe fra den (den siger bare "dut dut dut" og lægger på).
Man kan heller ikke ringe til den.

Nogen der har forslag til hvad der er galt?

mvh. Carsten
Please remove "nospam" from the adress.

Fra : Simon Jørgensen

Dato : 30-07-02 19:06

> Vores Ericsson GA628 er begyndt at skrive "Ej adgang" , og det er ikke
> muligt at ringe fra den (den siger bare "dut dut dut" og lægger på).

Du glemmer at nævne hvilket selskab du har? Om det tilfældigvis skulle
være Orange, og at du bor i Storkøbenhavn fx.

Fra : Carsten H. Pedersen

Dato : 31-07-02 17:47

On Tue, 30 Jul 2002 20:06:12 +0200, "Simon Jørgensen"
<mob51641@orangenet.dk> wrote:

> [...]
..

>Du glemmer at nævne hvilket selskab du har? Om det tilfældigvis skulle
>være Orange, og at du bor i Storkøbenhavn fx.

Jeg har prøvet telefonen både med en Teledanmark taletidskort og med
mit alm. Teledanmark abb. kort. Beskeden er den samme

Fra : Fischer

Dato : 31-07-02 18:54

> Jeg har prøvet telefonen både med en Teledanmark taletidskort og med
> mit alm. Teledanmark abb. kort. Beskeden er den samme

Det kunne være fordi den er spærret på nettet?
Evt. meldt stjålet?
For få dage siden var der en der fortalte, at hans telefon var blevet
spærret ved en fejl på grund af en tastefejl hos Politiet i Ringkøbing.

Prøv evt. med nogle kort fra andre selskaber.

*Fischer

Fra : Bachelor

Dato : 30-07-02 20:59

"Carsten H. Pedersen" <CarstenHoybye_Pedersen@nospam.bbs.ida.dk> skrev i en meddelelse news:3d46c2f0.258921@news.tele.dk...
> Vores Ericsson GA628 er begyndt at skrive "Ej adgang" ,

Pudsigt, det er den jeg har også, dvs. jeg har ikke brugt den
i lang tid men har et Orange Mayday kort som jeg ville bruge
i den her forleden. Jeg bor dog ikke storkøbenhavn men
midtjylland. Hvis jeg sætter den til at søge på net kommer
kun TCD og Sonofon ? og Sonofon vælges nogen gange
hvis jeg sætte net til auto - men mærkelig er den, da kortet
fungerer udemærket i min 3310 bla.
Jeg tror den har elendig modtagelse ?

Fra : JMo.

Dato : 30-07-02 21:16

On Tue, 30 Jul 2002 21:59:25 +0200, "Bachelor"
<not.working@nospam.net> wrote:

> [...]
>kun TCD og Sonofon ? og Sonofon vælges nogen gange
>hvis jeg sætte net til auto - men mærkelig er den, da kortet

Husk på at en 628'er er kun en GSM900 telefon - ikke dualband som
3310'eren er. Dvs. selv om Telia og Orange har GSM1800 dækning der
hvor du er, kan den ikke fange signalet, da den kun kan bruge
900-båndet.

Fra : JMo.

Dato : 30-07-02 21:18

On Tue, 30 Jul 2002 20:15:49 GMT, ns-sf_001@mohr.cx (JMo.) wrote:

> [...]
>3310'eren er. Dvs. selv om Telia og Orange har GSM1800 dækning der
>hvor du er, kan den ikke fange signalet, da den kun kan bruge

Og nu vi er ved 628'ere og modtagelse: Husk på at antennen knækker for
et godt ord, med dårlig signal-modtagelse til følge.

Hiv antennen af (bare hiv opad), og drej den rundt - er den bare den
mindste smule skæv, er den sandsynligvis knækket.

Fra : Simon Jørgensen

Dato : 30-07-02 21:38

> Husk på at en 628'er er kun en GSM900 telefon - ikke dualband som
> 3310'eren er. Dvs. selv om Telia og Orange har GSM1800 dækning der

Fuldstændigt korrekt. Så hvis man skal bruge Orange Mayday i telefonen
skal man koble op via SONOFONs netværk, og så betale kr. 1,50 kr. mere
i minuttet så vidt jeg husker.