Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Besynderlig fejl på (digitale) billeder
Fra : Karsten Madsen

Dato : 30-07-02 16:30

Hejsa !

Jeg har for nyligt købt et Minolta Dimage S404 digitalt kamera, som jeg i
øvrigt er ganske godt tilfreds med. MEN på ca. 1 ud af 25 billeder sker der
en eller anden underlig fejl, som jeg ikke kan forstå. Det ser ud som om, at
en del af billedet forskydes et lille stykke og at farverne ændres - som om
at der ikke skrives "ordentligt" til kortet.

Jeg har lagt et par eksempler op på
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=494 (med exif info). Hvis der
er en venlig sjæl der gider kigge på dem og give et kvalificeret bud på
fejlen, vil jeg blive meget glad.

Udstyr: Minolta S404 med 128 MB Sandisk compact flash kort.

Mvh.

Karsten

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 30-07-02 16:52

Karsten Madsen wrote:
> [...]
> en del af billedet forskydes et lille stykke og at farverne ændres - som om
> at der ikke skrives "ordentligt" til kortet.

Har selv samme kamera ..

Og jeg vil tro dit må være defekt .. jeg har ikke set den
fejl på de ca. 11000 billeder jeg indtil videre har taget..

Har du evt. prøvet med det flashkort der fulgte med til
kameraet ? jeg ved ikke om et defekt flashkort kan foresage
den slags fejl...

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Ann

Dato : 30-07-02 17:15

Hej Karsten.

Det er kortet den er gal med.
Jeg har lige selv haft købt et nyt 32Mb Noname kort,
som først blev sendt tilbage og repareret,
men som stadig lavede samme fejl som på dine billeder,
så nu er handlen gået tilbage.
Håber for dig at du kan få dit kort byttet

M.V.H

Ann

--
anns@pc.dk

Homepage : http://medlem.jubii.dk/ann
Wallpapers : http://community.webshots.com/user/abjdk

Fra : Erik

Dato : 30-07-02 20:11

> [...]
> som først blev sendt tilbage og repareret,
> men som stadig lavede samme fejl som på dine billeder,

Det kan også være kortlæseren/driveren, jeg har haft
samme fejl som aldrig er dukket op igen efter jeg skiftede
kortlæser.

Mvh
Erik

Fra : Karsten Madsen

Dato : 31-07-02 12:11

Hejsa !

"Erik" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Det kan også være kortlæseren/driveren, jeg har haft
> samme fejl som aldrig er dukket op igen efter jeg skiftede
> kortlæser.

Tak for begge jeres svar. Jeg hælder mest til at det Sandisk kortet der er
fejl på. Jeg tror ikke det er en kortlæser/driver problem: Fejlen opstår for
tilfældigt til, at det virker som en sådan. Prøver pt. at provokore samme
type fejl med mit 16 MB kort, men indtil videre er det ikke lykkedes

Mvh.

Karsten