Kan Chatdemo køre over Internet ?
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 30-07-02 16:33

Kan det demoprogram af en chat der følger med til D5 køre over internet ?

I så fald hvordan ?

Ulrik Vadstrup

Fra : Harald

Dato : 30-07-02 16:42

"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det demoprogram af en chat der følger med til D5 køre over internet ?
>
> I så fald hvordan ?

Ja, start programmet op på begge maskiner. På den ene vælger man connect og
indtaster IP nr. på den anden maskine, og det var det.

Mvh
HK

Fra : Klaus Petersen

Dato : 31-07-02 12:38

> Ja, start programmet op på begge maskiner. På den ene vælger man connect
og
> indtaster IP nr. på den anden maskine, og det var det.

.... med lidt held

Fra : Harald

Dato : 04-08-02 15:24

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> og
>
> ... med lidt held

Hvad mener du med det? Jeg har brugt samme metode mange gange og det har
virket hver gang.

Mvh
HK

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 01-08-02 06:58

"Harald" <swobu@kroning.dk> wrote in message
> [...]
og
> indtaster IP nr. på den anden maskine, og det var det.

Hvordan finder man sin IP, hvis man kører gennem Router ? - er det OT nu ?

Mvh
Ulrik

Fra : Harald

Dato : 01-08-02 09:59

> "Harald" <swobu@kroning.dk> wrote in message
> ?

> og

> Hvordan finder man sin IP, hvis man kører gennem Router ? - er det OT nu ?

Det står nok et sted i din router, men ellers gå ind på www.myip.dk

Mvh
HK

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 01-08-02 17:12

> internet

> Det står nok et sted i din router, men ellers gå ind på www.myip.dk
>
> Mvh
> HK

Tjaaa - jeg udtrykte mig nok ikke rigtig. Jeg skal prøve at gøre det bedre.

Jeg kender min mit IP nummer som jeg har fået oplyst ved TDK hvor jeg har
min ADSL forbindelse. Det er ligesom jeg ikke kan komme igennem routeren -
skal jeg "snakke" på en bestemt port ?

Fra : Harald

Dato : 01-08-02 17:56

> [...]
> min ADSL forbindelse. Det er ligesom jeg ikke kan komme igennem routeren -

Hvis du nu gik ind og kikkede på koden til chat demoen ville du kunne se at
den er sat op til port 1024, dvs. at du i din router skal fortælle at de
pakker der kommer ind til port 1024 skal sendes til din maskine. Hvordan du
gør det er forskellig fra router til router. En anden ting er at hvis det
var mig der skulle bruge chat demoen så ville jeg nok ændre på port nummeret
for det er da vist noget med at en eller anden hest benytter port 1024 og så
kan man vel ikke ligefrem sige at det er genialt at åbne for den i sin
router.

Mvh
HK

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 01-08-02 18:28

> [...]
> for det er da vist noget med at en eller anden hest benytter port 1024 og

> kan man vel ikke ligefrem sige at det er genialt at åbne for den i sin

Det er nu heller ik chatdemoen jeg bruger - det var for at slippe for lange
forklaringer mit prg. kører bare på samme måde *S*