Lukket grill til hel gris
Fra : Jytte Thrane

Dato : 30-07-02 15:15

Er der nogen der har en tegning af en lukket grill til en hel gris.
Et link kan også bruges.

På forhånd tak

Johnny Pedersen

Fra : Calle.

Dato : 30-07-02 17:32

Jytte Thrane wrote:
> Er der nogen der har en tegning af en lukket grill til en hel gris.
> Et link kan også bruges.
>
> På forhånd tak
>
> Johnny Pedersen

Hvorfor skal den være lukket???
De gange vi har stegt en hel gris, var det da over åbent bål
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Jytte Thrane

Dato : 30-07-02 17:52

Hvorfor skal den være lukket???
> De gange vi har stegt en hel gris, var det da over åbent bål

For at mindste stegetiden.
Jeg har en åben grill til at stege grise på, men det tager jo noget længere
tid at stege på den.
Jeg har set en lukket grill, der nærmest var en kasse rejst så den står på
spidsen /det ene hjørne, så den fra enden ligner en ruder.
Øverste halvdel kunne åbnes helt op som på en anden weber-grill. Der i er så
en stor grillriste som grisen ligger på og ligesom en rille langs hver
langside hvori man fyrer med grillkul.

hilsen Johnny Pederssen

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 30-07-02 18:55

"Jytte Thrane" <jjhornum@mail.tele.dk> wrote in message

> For at mindste stegetiden.

Kan du ikke bare koge den ?.

Ok, lidt for friskt indlæg *S*

Kim

Fra : Niels

Dato : 30-07-02 21:45

"Jytte Thrane" <jjhornum@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Øverste halvdel kunne åbnes helt op som på en anden weber-grill. Der i er

> en stor grillriste som grisen ligger på og ligesom en rille langs hver

Del en olietønde på langs og svejs hængsler og stativ på den )

rist kan laves af tentorstål...

Niels

Fra : Calle.

Dato : 31-07-02 21:58

Niels wrote:
> [...]
> længere
> så
>
> Del en olietønde på langs og svejs hængsler og stativ på den )

Så snakker vi da vist smågrise.
Helstegt pattegris laves normalt af slagteklare grise, og dem kan du ikke få
plads til på en olietønde.
Tro mig jeg, har boet på landet alle mine år.
--
Automatik Mekaniker
Calle