Om jeg fatter en s...
Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 30-07-02 14:34

Min "frigears" - lampe på cockpittet har i længere tid blinket, hvilket vil
sige den ikke altid har virket. I går stod den helt af. Ny pærer - men nej.
Kontakten deffekt - men nej:

Hvis jeg sætter den i frigear og måler på polen er der fin spænding på.
Sætter jeg den i gear og måler igen er der ingen spænding på.

Jeg må derfor gå ud fra at kontakt, ledninger m.m. virker helt fint...

Hvorfor fanden er der så ikke blus på lampen???? Nu har jeg gloet på den
åndsvage pære en halv timed tid - uden at være blevet en skid klogere!

Har nogen en forslag?

Hans

Fra : Brian Lænø

Dato : 30-07-02 14:56

"Hans L. Baldrian" skrev
> [...]
>
> Hvorfor fanden er der så ikke blus på lampen???? Nu har jeg gloet på den
> åndsvage pære en halv timed tid - uden at være blevet en skid klogere!

Har du tjekket stel forbindelsen til pæren?
Er overfladen (kontakt fladen) iret?
Det er hvad jeg tror, der kan være galt.

--
Brian
Cagica Elefant 750

Fra : Armand

Dato : 30-07-02 16:11

Hans L. Baldrian <Baldrian@get2net.dk> skrev i en
> [...]
> Sætter jeg den i gear og måler igen er der ingen spænding på.
> Jeg må derfor gå ud fra at kontakt, ledninger m.m. virker helt fint...

En løs forbindelse, måske endda ved selve stikket på kontakten, der kun
"løsner" ved en omdrejnings/vibrations -relateret påvirkning :-/

--
Armand.

Fra : Ksa

Dato : 30-07-02 16:20

Hvor mange ledninger går der til din kontakt 1, 2?

Du har nok et brud på din ledning et eller andet sted.
Så du kan lave en spændingsfals måling. Du tager et voltmeter, så måler du
hver ledning ud - til - og + til + mens du har forbrug på!!! nu skulle dit
voltmeter helst vise 0V gør den ikke det har du et spændingstab. Prøv med at
trække en ny ledning og se om det ikke løser dit problem.

Ksa Duc.900SL

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 30-07-02 16:30

> Nu har jeg gloet på den åndsvage pære en halv timed tid - uden at være
blevet en skid klogere!
> Hans

Prøv at kikke væk HURTIGT og så TILBAGE igen....

Med venlig hilsen

Kaj Gasseholm
http://www.wildwildwest.dk

Der tages forbehol for tasdefeg
"If you can't do the time, don't do the crime".

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 30-07-02 18:11

Tak for råd. Har fundet fejlen!

For et års tid siden rodede jeg med det elektriske fordi mit nærlys ikke
virkede og når jeg trådte på bremsepedalen, tændte Parkeringslyset! Det tog
to mand en dags tid at finde fejlen - og problemet var den gang at en
stelforbindelse der så at sige "krydser" to ledningsnet var deffekt. Den var
totalt synlig, og altså det sidste vi prøvede!

Idag gentog succesen sig. Jeg har målt og ledt og pakket ud og rodet rundt.
Til sidst gav jeg op og så at den selv samme forbindelse var gået fra igen.
Dennegang virkede dog alt andet end den ene lampe. Så nu er den fjong!

Næste gang der sker noget tror jeg at jeg starter med at cheke om det er det
samme sted problemet er!

Så det var rigtigt - der var ikke stel!

Hans