Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fra ixus til computer
Fra : Jacob

Dato : 30-07-02 13:54

Til dem som har et ixus kamera, hvordan får I billeder hen på computeren. I
XP kan man lave en handling, så når man tilslutter kameraet, og tænder så
opretter den selv en ny mappe med dato og kopier hele indholdet over, og
spørger om man vil slette indholdet i kameraet, utroligt dejligt nemt. Men
det fungerer kun i XP og ME. Jeg kan desværre ikke lide XP, og kører helst
med windows 2000. Så jeg tænkte om nogen af jer kører både 2000 og ixus.
Hvordan får i så nemmest jeres billeder ovre, bruger i den medfølgende
software ?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-07-02 14:15

> Hvordan får i så nemmest jeres billeder ovre, bruger i den medfølgende
> software ?

Jeg gør.

Dvs når win2k opdager at kameraet bliver tændt kommer der en boks op med de
applikationer som er registreret til at kunne modtage billederne (canon's
zoombrowser, ms imaging og et freeware program jeg ikke kan huske navnet på,
men er lavet specielt til hente billeder fra canon cameraer)

Jeg bruger normalt bare zoombrowseren hvor jeg opretter en mappe til
billederne, vælger dem i kameravinduet og downloader dem

Fungerer fint for mig. Jeg finder zoombrowseren ok, til at sortere
billederne i mapper med - men bruger den ikke som viewer.

--
Anders Majland
Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB Compact Flash Card,

Fra : Jacob

Dato : 30-07-02 14:21

Ville du ikke prøve at se om du kunne finde ud af hvilket program det var
det der shareware.... hvilken funktion havde det.. ??

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-07-02 14:40

> Jacob:
> Ville du ikke prøve at se om du kunne finde ud af hvilket program det var
> det der shareware.... hvilken funktion havde det.. ??

Er det mit indlæg du svarer på ?

Så gerne men min primære computer er pakket ned pga flytning så jeg kan ikke
se efter. Men prøv at se på http://www.breezebrowser.com/ og gå til
Downloader under products - Jeg tror den kan hvad du søger men som sagt kan
jeg ikke huske om det var den jeg installerede derhjemme ...

/A

Fra : Jacob

Dato : 30-07-02 14:51

Det ser faktisk ud til at det er det.. SMART

Fra : Jacob Olsen

Dato : 30-07-02 18:17

Jeg er helt glad idag, pga det program der, der er herre godt...

Fra : M@rk

Dato : 31-07-02 11:42

Tue, 30 Jul 2002 19:17:28 +0200, berigede "Jacob Olsen"
<jeo@removemepost6.tele.dk> dk.fritid.foto med:

>Jeg er helt glad idag, pga det program der, der er herre godt...

Du har ikke problemer med, at breezebrowser ikke vender billederne
korrekt?

Når jeg bruger dette, i øvrigt meget geniale produkt, sammen med mit
iXUS v2 (Kameraet, der næsten er blevet et skældsord så har
breezebrowser problemer med, at vende de billeder der er taget i portræt
korrekt - Canons eget produkt gør det uden problemer ........... eller
også er det bare mig )

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Christian Doeleman

Dato : 02-08-02 19:57

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev:
> [...]
> breezebrowser problemer med, at vende de billeder der er taget i portræt
> korrekt - Canons eget produkt gør det uden problemer ........... eller

Jeg bruger programmet Downloaded også fra Breeze Systems:
http://www.breezesys.com/products.html#downloader

Programmet er gratis og henter billederne flere gange hurtigere end
ZoomBrowser. Det er rigtigt, at programmet ikke roterer billederne
automatisk, men det kan let klares i f.eks. ACDSee.

ZoomBrowser roterer i øvrigt rigtigt dårligt, idet det ikke har "lossless
rotation". Prøv at lægge mærke til at de billeder, der roteres fylder 50%
mere end andre billeder.

Med venlig hilsen
Christian