Valg af ny kæde
Fra : Jakob Viggo Hansen

Dato : 30-07-02 12:52

Min SV650S har snart ædt sig igennem kæde nr. 2 ( MC'en har 43.000 km på
klokken ).

Så sidder jeg her med MPS( www.thefastone.co.uk )-kataloget, og studerer
priser. De tilbyder 3 typer D.I.D kædekit: Economy, O-ring og O.E.M.(Orig.
Equipment).

I betragtning af SV'erens moderate motorkraft, tænker jeg på at nøjes med
O-ring sættet ( 1125 kr ), og derved spare 287 kr., men D.I.D anbefaler
selvfølgelig OEM.udgaven.( 1412 kr )

Er der nogen som kan komme med betragtninger ang. mit valg her? Jeg er klar
over at D.I.D kun yder garanti hvis man bruger en OEM, men er det relevant
på en SV'er? Skulle holdbarheden være så meget anderledes?

med løftet venstre
Jakob Viggo

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 30-07-02 13:01

"Jakob Viggo Hansen" <jaha@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
> over at D.I.D kun yder garanti hvis man bruger en OEM, men er det relevant
> på en SV'er? Skulle holdbarheden være så meget anderledes?

nu skal jeg ikke blande mig i andres økonomiske forhold, men set i forhold
til hvor dyrt det er at have mc, er de 287 så ikke en dråbe i havet? Jeg
ville i hvert fald nappe oem kæden.
mvh
Anders O

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-07-02 14:18

"[8260]Anders Olesen" <9822@nospam.e.iha.dk> skrev i en meddelelse

> nu skal jeg ikke blande mig i andres økonomiske forhold, men set i forhold
> til hvor dyrt det er at have mc, er de 287 så ikke en dråbe i havet? Jeg
> ville i hvert fald nappe oem kæden.

Tjah, prisforskellen på de to kæder svarer næsten til hvad jeg betaler for
en kæde...
Jeg går ud fra vi ikke snakker om en 520-kæde her, vel? eller en 530?
Arne Nielsen (4636 1692) sælger CZ O-ring kæder til primært motocross og
speedway, og en 520 koster ca. 320,- og en 530 koster ca. 350,- (Men så er
det også kæder der er stærke nok til terrænbrug på en 75 hestes motor).

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-07-02 20:52

Claus Rittig wrote:

> [...]
> det også kæder der er stærke nok til terrænbrug på en 75 hestes motor).

Det vil jeg da lige huske på næste gang jeg skal have skiftet kæde

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 30-07-02 16:10

Jakob Viggo Hansen <jaha@post4.tele.dk> skrev i en
> [...]

med
> O-ring sættet ( 1125 kr ), og derved spare 287 kr., men D.I.D

Er OEM'en mon ikke et komplet kit incl. tandhjul??

--
Armand.

Fra : RacerNiels

Dato : 30-07-02 21:24

> [...]
> over at D.I.D kun yder garanti hvis man bruger en OEM, men er det relevant
> på en SV'er? Skulle holdbarheden være så meget anderledes?

Prøv www.louis.de

Varenummer 10041669
KETTENSATZ DID SUZUKI SV650S BJ.99- (108/15/44) ?122.95

Det er da til at forstå

/Niels
SV650 *Pilot Sport er for lækre!!!!*

Fra : Jakob Viggo Hansen

Dato : 31-07-02 09:49

RacerNiels <d991793@student.dtu.SKRID.dk> wrote in
> [...]
>
> Prøv www.louis.de
>
> Varenummer 10041669
> KETTENSATZ DID SUZUKI SV650S BJ.99- (108/15/44) ?122.95

Tak til alle for in(d)put! - og til /Niels i særdeleshed - Dit Louis.De tip
sparede lige yderligere et par hundrede kr.

MVH Jakob Viggo -
hvis SV650SY glæder sig til sin 3. kæde