Erstatning af openmail server
Fra : Jan M

Dato : 30-07-02 13:10

Hej NG

Jeg står og skal forsøge mig med en opsætning af en mailserver på en windows
maskine til ca. 30 outlook brugere. Jeg ville gerne hvis det var muligt at
benytte kalender / møde funktionen i outlook.

Jeg havde eller lige fundet openmail fra Hp, men det er jo blevet solgt og
ikke længere gratis så nu står jeg og mangler en mailserver som kort sagt
har følgende funktioner.

Kører på Windows 2000 / XP.
Supporterer kalenderfunktionen i outlook.
Håndterer ca. 30 brugere.
Ingen begrænsning på mailstørrelser.

Hvis der er nogen som har nogle forslag siger jeg tak

Jan M

Fra : Morten Gade Sørensen

Dato : 25-08-02 22:26

Hej Jan!

> [...]
> maskine til ca. 30 outlook brugere. Jeg ville gerne hvis det var muligt at
> benytte kalender / møde funktionen i outlook.

Nogenlunde samme problemstilling står vi med, bare på Linux - og jeg nægter
at sætte en Exchange server op!
Bynari ( www.bynari.net ) har lavet "InsightConnector" som er et add-on
produkt til Outlook.
Modulet gør Outlook i stand til at snakke sammen med en standard IMAP
server, og giver dig dermed samme (og egentlig mere*) funktionalitet end
Micrsoft Exchange Server.

*) Deling af kalender/mapper med andre brugere kræver IMAP ACL capabilities.

> [...]
> ikke længere gratis så nu står jeg og mangler en mailserver som kort sagt

Til Un*x brugere vil jeg anbefale Cyrus IMAPD, da den indeholder access
control lister (ACL). Men den har nogle ulemper, som jeg ikke har nok styr
på til at gå nærmere ind på det her. Ellers kan Courier IMAPD varmt
anbefales (kører fortrinligt med qmail og vpopmail/vchkpw!)

Til Windows anbefaler Bynari selv MDaemon serveren som understøtter ACL.
http://www.bynari.net/mdaemon/index.html

> Supporterer kalenderfunktionen i outlook.

Ja!

> Håndterer ca. 30 brugere.

Uden problemer!

> Ingen begrænsning på mailstørrelser.

Ingen begrænsning.

Til sidst vil jeg lige nævne at prisen for InsightConnector klienten er $295
for en 10-bruger pakke.

--
Morten Gade Sørensen (mgs@kp-elektro.dk)
KP Data A/S v/ TDC Mobil Center, KP Elektro A/S

All programmers are optimists
-- Frederick P. Brooks, Jr.

Fra : Jan M

Dato : 26-08-02 08:00

Tak for svaret, det lyder som om du har vist vejen

Jan M