Internet på bærbar.
Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 30-07-02 11:39

Hej...

Jeg er ikke helt sikker på at dette er den rigtige ng, men jeg prøver
alligevel.

Jeg har en bærbar pc (IBM X20) hvorpå jeg gerne vil have internet over
mobiltelefonen (Nokia 8210).

På den bærbare er der en ledig pcmia port og en usb port og på telefonen er
der en infrarød port.

Hvilke muligheder har jeg. Og hvad vil det koste ?

Mvh.

Jean

Fra : Fischer

Dato : 30-07-02 11:50

> Jeg har en bærbar pc (IBM X20) hvorpå jeg gerne vil have internet over
> mobiltelefonen (Nokia 8210).
> På den bærbare er der en ledig pcmia port og en usb port og på telefonen
> er der en infrarød port.

Er der ikke en seriel port?

Så kan du sikkert få et serielt datakabel til telefonen.
Eller denne IR sender/modtager:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=78296015&n=443666806&pn=443667193

Måske kan man få et USB kabel til telefonen?

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 30-07-02 11:57

> Så kan du sikkert få et serielt datakabel til telefonen.

Der er et her. Jeg ved ikke om det virker - der er vist nogen der har haft
problemer med visse uorginale datakabler:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=78299022&n=282766770&pn=282766772

> Eller denne IR sender/modtager:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=78296015&n=443666806&pn=443667193

Der fås også en USB udgave:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=78299022&n=282766770&pn=615995512

*Fischer

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 31-07-02 10:48

> Der fås også en USB udgave:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=78299022&n=282766770&pn=615995512

Mange tak for hjælpen.

Efter at have været i kontakt med adskillige Nokia forretninger og har fået
mange forskellige modstridende oplysninger har jeg fundet ud af at en
løsning med en IrDA modtager i USB ´porten er en brugbar løsning.

/Jean