Alanya tyrkiet - sociologisk!?
Fra : -=:| ZkiiFreak |:=-

Dato : 30-07-02 11:36

Hej alle.

Er møg-glad!!!! Skal nemlig til Alanya i næste uge.
Kunne godt tænke mig at vide, hvad andres erfaringer med byen er! Altså,
hvor er de fede steder at gå i byen? Hvad skal man se, når nu man har en uge
dernede?

Og det der egentligt ligger mig mest på sinde, er at vide, hvordan det
ligger med korruptionen dernede? (Altså jeg ved godt, at det næsten er et
vestland, men...) Hermed mener jeg: jeg har hørt, at hvis man er
vesteuropærer i en lejet bil, bliver man røvpulet af det lokale politi...
Har det noget på sig? Skal bare være almindelig forsigtig?

Apropos: Leje af bil: nogen forslag?

Glæder mig, da jeg har hørt, at tyrkerne er MEGET gæstfrie. Dette er vel
også rigtigt?!

Mange venlig hilsner

_*_*_*_*_*_*_*_
-=:| ZkiiFreak |:=-
_*_*_*_*_*_*_*_

Fra : Knud Thomsen

Dato : 30-07-02 14:51

>Kunne godt tænke mig at vide, hvad
>andres erfaringer med byen er! Altså,
>hvor er de fede steder at gå i byen?
>Hvad skal man se, når nu man har en uge
>dernede?

Jeg har været i Alanya 4 gange - og det er et dejligt sted, men
desværre blevet lidt 'turistet'.
Hvad du skal se ved jeg ikke - det kommer jo en hel del an på, i
hvilken retning dine interesser går.
- Stranden i den vestlige del (Cleopatra) af byen
- Borgen
- Bjergene nord for byen
- Ca. 10 km øst for byen og nordpå er der dejlige picnic udflugtsmål
-
jeg kan ikke huske navnet - der er mange små restauranter ol. hvor
man kan have det rart.
- handelsgaderne - specielt guld

>Og det der egentligt ligger mig mest
>på sinde, er at vide, hvordan det
>ligger med korruptionen dernede?

Har aldrig mærket noget til korruption - naturligvis forventer de
lokale drikkepenge ol. men ellers er der ikke noget specielt - det er

naturligvis ikke som Danmark - men det er ikke et problem som turist.
Rent faktisk har de et turistpoliti, som man henvender sig til, hvis
man er blevet snydt og på nogen områder er de meget effektive.
Eksempelvis bliver guldforretninger lukket øjeblikkeligt, hvis de
sælger guld af lavere karat end hvad de lover.
Du skal bare være det jeg vil kalde almindelig forsigtig - der er
ikke noget at være bange for, når man bare opfører sig normalt - og
til en vis grænse accepterer, at de tager røven på dig, når du
forsøger at handle.

>Apropos: Leje af bil: nogen forslag?

Der er masser af biludlejning, men få enten en åben bil eller noget
med air condition - ellers smelter du.
Husk at få en skriftig aftale om prisen for lejemålet samt at
forsikringen (kasko / ulykke) er i orden.

>Glæder mig, da jeg har hørt, at
>tyrkerne er MEGET gæstfrie. Dette er vel
>også rigtigt?!

Ja det er de.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Kevin & Tina

Dato : 30-07-02 19:55

> Fra: "-=:| ZkiiFreak |:=-" <*fjern*skifreak1000@hotmail.com>
> Dato: Tue, 30 Jul 2002 12:35:51 +0200
> Emne: Alanya tyrkiet - sociologisk!?
>
> Hermed mener jeg: jeg har hørt, at hvis man er
> vesteuropærer i en lejet bil, bliver man røvpulet af det lokale politi...

Hejsa
Skal det tages bogstaveligt, eller...
Vh kevin

Fra : -=:| ZkiiFreak |:=-

Dato : 03-08-02 17:14

> Hermed mener jeg: jeg har hørt, at hvis man er
>
> Hejsa
> Skal det tages bogstaveligt, eller...

Nej, det skal det bestemt ikk ! Men jeg fik et meget fint og fyldigt svar
af Knud Thomsen!

--
_*_*_*_*_*_*_*_
-=:| ZkiiFreak |:=-

Fra : Jan

Dato : 04-08-02 14:16

Hej - er lige kommet hjem fra Alanya (har nu været der 2 år i træk).

Vil blot anbefale følgende spisesteder:

Sedir
Marina
Josef's Platz.

God ferie !

Mvh Jan

Fra : Morten Petersen

Dato : 10-08-02 20:53

> Hej - er lige kommet hjem fra Alanya (har nu været der 2 år i træk).

Det var lige godt længe

/Morten

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-08-02 23:19

"Morten Petersen" <Roltec257@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var lige godt længe

Jamen det er altså også et dejligt sted! Men lige i højsommeren er det
nok lige en kende for varmt til mig

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk