Carracho server opsætning
Fra : Peter Astrup

Dato : 30-07-02 11:37

Jeg har forsøgt at lave min egen Carracho server.

Efter at ha' starter Carracho Server 1.0b5r7 (OSX) og derefter startet
server i administrations menuen, har jeg forsøgt og så gå i klienten og
lave en ny connection med min IP adr. (som den er vist i server
programmet) og skrive admin som login, men jeg får meldingen om at der
ikke findes nogen server med denne adr.

Jeg har lagt en enkelt fil ned i mappen Files,

Jeg har fast IP adr. men kører direkte fra Adsl-boxen uden router, er
det muligt, eller skal jeg skal bruge router, for at kunne administrere
denne??

Eller kan problemet ligge et helt andet sted??

--
vh Peter Astrup
MacData

Fra : DeHunto

Dato : 30-07-02 11:47

Du skal ikke logge på med din faste IP, du skal bruge din lokale IP. Den IP
som maskinen hvorpå Cserveren ligger.

Og så skal portene 6700 og 6701 (tcp og udp) være åbne i din router/firewall

På en cisco 677 skal du via en terminal adgang fx skrive:

set nat entry add x.x.x.x 6700 y.y.y.y 6700 tcp
set nat entry add x.x.x.x 6700 y.y.y.y 6700 udp
set nat entry add x.x.x.x 6701 y.y.y.y 6701 tcp
set nat entry add x.x.x.x 6701 y.y.y.y 6701 udp

write
reboot

Hvor x.x.x.x er din faste ip
Hvor y.y.y.y er din serverip

Dan

Fra : Peter Astrup

Dato : 30-07-02 13:41

DeHunto <dan@adsistance.dk> wrote:

> [...]
> set nat entry add x.x.x.x 6700 y.y.y.y 6700 udp
> set nat entry add x.x.x.x 6701 y.y.y.y 6701 tcp
> set nat entry add x.x.x.x 6701 y.y.y.y 6701 udp

Det var firewall'en der var problemet, tusind tak for hjælpen
--
vh Peter Astrup
MacData

Fra : Villy Erichsen

Dato : 30-07-02 13:07

Peter Astrup wrote:

> [...]
>
> Jeg har fast IP adr. men kører direkte fra Adsl-boxen uden router, er
> det muligt, eller skal jeg skal bruge router, for at kunne administrere

Du skal ikke bruge router.

Jeg har samme opsætning på OS 9.1 og kører uden problemer - kan selv logge
på som admin.
Samme version (Carbon version)

Jeg lader den lige køre nogle timer mens jeg får en kold i skyggen.
80.62.52.66

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen