Leasning ?
Fra : FDK

Dato : 30-07-02 11:07

Hejsa

Jeg har som mellem stor selvstændig erhvervsdrivende for 2 år siden, indgået
en Leasings aftale med en selskab, det drejer sig om en kopimaskine, det var
ret hektisk for 2 år siden så jeg kan godt give mig selv skylden for at have
handlet "uforsvarligt"

Men sagen er at jeg har leaset denne kopimaskine som er uopsigelig i 60 mdr.
min månedlig beløb svare til at jeg betaler kopimaskinens pris een gang om
året ( kr. 24.000 ekskl. moms ), nu har jeg så imiderligtid fundet en anden
kopimaskine, som kan det samme til kr. 22.400 ekskl. moms, er det mig
fuldkommen umuligt at opsige min leasings kontrakt ?
Jeg syntes at have hørt at men ikke må binde privat kunder mere end 6 mdr.
( mobiltelefon abonnement ), kan man over føre denne lov til virksomheder ?

Mvh.
Anders

Fra : Jakob Paikin

Dato : 30-07-02 11:19

On Tue, 30 Jul 2002 12:07:18 +0200, "FDK" <aaa@aaa.aa> wrote:

>er det mig fuldkommen umuligt at opsige min leasings kontrakt ?

De fleste leasingkontrakter kan "frikøbes" for et eller andet beløb
(tilbagediskontering af fremtidige ydelser til nutidsværdi mv.). Det
anveder nogle firmaer til at sælge egne produkter - hvis du tegner en
ny leasingaftale med firma X, indfrier de den tidligere kontrakt hos
firma Y.

Økonomisk kan der dog være grænser for hvor langt en ny leasinggiver
kan/vil strække sig.

>Jeg syntes at have hørt at men ikke må binde privat kunder mere end 6 mdr.
>( mobiltelefon abonnement ), kan man over føre denne lov til virksomheder ?

Under ingen omstændigheder.

Det er en speciallov der dækker teleydelser til forbrugere.

--
Jakob Paikin