Samkøring af registre: DR og TDC
Fra : Steen

Dato : 30-07-02 10:57

Hypotetisk spm:

Hvis man ikke betaler licens, må DR så kontrollere med TDC om man har
kabel-tv? TDCs kundeliste er sandsynligvis til salg for en sjat penge - må
DR købe listen og bruge den til at tvinge sortseere til at betale?

Mvh Steen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-07-02 11:33

"Steen" <nospam@nospam.dk> wrote in message
> [...]
penge - må
> DR købe listen og bruge den til at tvinge sortseere til at betale?

At man har kabel-tv er ikke ensbetydende med, at man har fjernsyn så en
evt. samkøring kan ikke bruges til noget. Jeg har selv været i den
situation på et tidspunkt (kabel-tv men ikke noget fjernsyn).

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-07-02 11:44

> At man har kabel-tv er ikke ensbetydende med, at man har fjernsyn så en
> evt. samkøring kan ikke bruges til noget. Jeg har selv været i den
> situation på et tidspunkt (kabel-tv men ikke noget fjernsyn).

erhmmm - undskyld - hvorfor betaler man for at have kabel TV hvis man ikke
har noget TV??

Med venlig hilsen

Peter

Fra : morten sorensen

Dato : 30-07-02 11:48

"Peter K. Nielsen" <peter-n@post4.tele.dk> wrote in message

> erhmmm - undskyld - hvorfor betaler man for at have kabel TV
hvis man ikke
> har noget TV??

Det er noget en boligforening kan beslutte.

morten sorensen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-07-02 11:48

"morten sorensen" <morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> wrote in message
> Det er noget en boligforening kan beslutte.

Nemlig

Fra : Jakob Paikin

Dato : 30-07-02 11:54

On Tue, 30 Jul 2002 12:48:25 +0200, "Uffe Kousgaard"
<uffe@routeware.dk> wrote:

>Nemlig

Men så står den enkelte modtager næppe i TDCs register - det gør
derimod ejerforeningen (eller hvem der nu ellers har bestilt pakken).

--
Jakob Paikin

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 30-07-02 13:04

Jakob Paikin <news@paikin.dk> skrev

> Men så står den enkelte modtager næppe i TDCs register - det gør
> derimod ejerforeningen (eller hvem der nu ellers har bestilt pakken).

Hmm ...

Hos os har ejerforeningen besluttet, at man alle lejligheder skal have
TDC KabelTV, men der afregnes individuelt mellem boligejer og TDC
KabelTV.

Dvs. flertallet i ejerforeningen har vedtaget at ejerforeningen køber
TDC KabelTV. Men der afregnes på individuel basis helt uden om
ejerforeningen.

Lyder sgu' lidt "suspekt" nu hvor jeg egentlig tænker over det

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Jakob Paikin

Dato : 30-07-02 13:07

On Tue, 30 Jul 2002 14:04:21 +0200, "Fischer & Døssing"
<ptf@REMOVE_THISbigfoot.com> wrote:

>Hos os har ejerforeningen besluttet, at man alle lejligheder skal have
>TDC KabelTV, men der afregnes individuelt mellem boligejer og TDC
>KabelTV.

Sådan kan det vel også gøres.

> [...]
>ejerforeningen.
>
>Lyder sgu' lidt "suspekt" nu hvor jeg egentlig tænker over det

Egentlig ikke. Som signalleverandør er foreningen forpligtet til at
stille visse programmer til rådighed (DR1+2, TV2 og et par til). Den
pligt kan opfyldes ved en kollektiv tilmelding til kabel-TV.

(Husk på de mange diskussioner i sin tid da DR2 startede - mange
antenneforeninger var nødt til at købe en ny parabol for at kunne
levere signalet).

Så det er ikke som sådan noget forkert i at foreningen som helhed
tilmeldes kabel-TV. Normalt opkræves det dog via fællesudigfterne -
men det har egentlig ikke nogen relevans, om det sker anderledes.

--
Jakob Paikin

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 30-07-02 13:16

> Så det er ikke som sådan noget forkert i at foreningen som helhed
> tilmeldes kabel-TV. Normalt opkræves det dog via fællesudigfterne -
> men det har egentlig ikke nogen relevans, om det sker anderledes.

Enig.

Men spørgsmålet, set i lyset af trådens oprindelige emne, bliver vel
derfor om jeg som ejer er registreret hos TDC KabelTV når det er
ejerforeningen der har købt/bestilt produktet hos TDC KabelTV?

Eller har de måske bestilt på mine vegne?

Hvordan finder man egentlig ud af sidstnævnte?
Ved at læse et formodentlig umiddelbart ukoncist
generalforsamlingsreferat?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-07-02 15:03

Lige præcis sådan foregår det også hos os (andelsboligforening)

> Så det er ikke som sådan noget forkert i at foreningen som helhed
> tilmeldes kabel-TV. Normalt opkræves det dog via fællesudigfterne -

Vi betaler også særkilt til TDC og har også mulighed for at skifte pakker
eller opsige det individuelt (efter at en bindingsperiode på et par år elle
sådan udløb)

Jeg antager at for foreninger der opkræver antennebidrag for medlemmer
figurerer det enkelte medlem ikke i TDC kunderegister, mens kunder der
betaler direkte til dem gør.

Afaik så er DR mest almindlige måde at jagte sortseere på blot at
sammenligne en "telefonbog" med deres database over betalere. Så har de en
liste med folk der ikke betaler licens. Mange kolleger/ungdomsboliger har
herefter fået besøg af og blevet spurgt om det virkeligt kan passe at de
hverken har radio eller tv. Åbner man døren med tv'et kørende i baggrunden
er det lidt svært at påstå at man ikke har det ....

Men tilbage til Steens spørgsmål. Eneste juriske problemstilling jeg kan
komme tanke om er hvorvidt TDC har lov at sælge deres kunderegister. I
banker og lign skriver man ofte under på at "moderselkabet" må samkøre
registerne. Jeg mindes ikke at have skrevet under på at TDC må videregive
mine oplysniger. Men selvom DR skulle få en liste over TDC kunder og
sammenligne med deres over betalere, kan de ikke bruge det som bevis for at
der er et tv på addressen og at man er licenspligtig. Dertil kræver en
tv-modtager og ikke kun at signalet er tilgængeligt.

/A

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-07-02 22:05

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by
email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in

> [...]
> spurgt om det virkeligt kan passe at de hverken har radio eller
> tv. Åbner man døren med tv'et kørende i baggrunden er det lidt

De er desværre temmelig uhøflige med deres skrivelser - de virker som
om de ikke tror på at nogen mennesker ikke har et fjernsyn :/

- men det er vist OT, så jeg tror bare jeg stopper igen...

FUT ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Lars Brink

Dato : 30-07-02 11:50

> erhmmm - undskyld - hvorfor betaler man for at have kabel TV hvis man ikke
> har noget TV??

Det kunne være fordi man har kabelmodem som opkobling til internettet..

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once - that was when I thought that I was wrong.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-07-02 12:10

> Det kunne være fordi man har kabelmodem som opkobling til internettet..

så blev jeg så klog